Kära dagbok!

Direktlänk till inlägg 30 september 2009

Posetiva tankar!

Av Jean - 30 september 2009 04:26

  

Om jag bara tänker på dagen som var i går känns den ganska jobbig! Men om jag nu tänker på vad min kloka Zon terapeft lärde mig en gång så var den nog inte så illa en då...

Under behadling och vägledning fick jag tips att notera BARA dom bra sakerna som hände på en dag, och inte ge så stor plats för det som var mindre bra...Jag gör ofta tvärtom och glömmer att det bra har hänt! Det hjälpte då kanske det hjälper nu. jag provar


Posetiva saker som hände igår:

Träffa nya vänner och fick hjälp!

Var på bk och träna och fick ett jättebra kul avslut.

Valter var jätteduktig på skogspromenaden.

Sov middag endast en timma.

Städa lite, även om det inte var så mycket jag tänkt.

Sonen & Sussan kom över med mat och fika och var kvar hela kvällen.

Började borsta hund.


Negativa saker:

Valter fick ett bakslag & gjorde ett utfall! Vart stressad direkt, eller det var till och med tvärt om. Jag vart stressad av en situation och han gjorde utfall & det kändes då som hela livet vart förstört.Katasroftankar

Eftertanke: Herreguu vem har inte bakslag, vi har forfarande gjort STORA framsteg, glöm för bövelen inte det!


Ledsen och grät

Eftertanke: Helt normalt och man får vara ledsen


Ångest

Eftertanke: Jag vet vad den beror på! Genomlev den och jag kommer må bättre


Med facit i hand så och med lite focus på det posetiva så var det en mycket bra dag!


Dagens budord: Att tänka på idag!

Du släpper rädslor och begränsningar, de ersätts med tro och hopp inför vad framtiden har att erbjuda. Man lyckas med det man vill åstadkomma, har framgång och lyckosamma projekt. Kanske rent ut av får oväntat stöd och vågar öppna sitt hjärta och känslor, tankar och idéer kan strömma fritt. God kontakt med sitt högre jag och guider, finner svaren man har sökt inom sig själv och frid i sinnet infinner sig. Här är en ny början på rätt väg men det finns fortfarande arbete som behövs göras.


En ängels viskning: Vad har du att säga mig idag!

Det som tynger dig och din tillvaro just nu kommer visa sig vara en gåva för dig längre fram


Fantastiskt att det kan komma så passande kort hela tiden!

Kan inte låta bli att tro att det faktist kanske stämmer!


Ny dag och nya möjligheter. Kram Jeanette


 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jean - 10 augusti 2011 08:34


  Det sägs: Det tog En minut att hitta en speciell vän i dig. En timme att uppskatta dig.En dag att älska dig,men det tar ett helt liv att glömma dig.För alltid i mitt hjärta! ...

Av Jean - 9 augusti 2011 07:36

Nio månader har nu passerat utan dig & nu ska allt va bra! Du måste gå vidare! Gå vidare med vad??? Livslusten orken energin drivet vänner familj psykolog. Ingen orkar längre höra, och varje dag blir ensamheten ångesten större & större...Usch va ja...

Av Jean - 4 augusti 2011 21:47

Men en sak vet jag...Du är min vän..Min ända vän   Tack jag känner dock att du är med mig!  ...

Av Jean - 31 juli 2011 16:02


     VALTER     Oj va livet är svårt & tomt utan dig Ibland! Saknar saknar saknar, så jag vet snart inte vart jag ska ta vägen och det finns ingen hejd på tårarna! Allt känns bara så jävla ensamt hårt och svårt och så jävla orättvist! ...

Av Jean - 8 april 2011 17:23

    Varför nu detta inlägg? För att offentliggöra att Valter var sjuk och han "inte bara lite jobbig"! Men framför allt för att jag vet, att att det finns dom som kommer ha nytta av denna viktig information och att Valter kanske ändå inte dog ...

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21 22
23
24
25 26 27
28 29 30
<<<
September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards