Kära dagbok!

Direktlänk till inlägg 21 november 2010

Hund dikt!

Av Jean - 21 november 2010 13:57

  


Jag stod vid din säng i natt
Jag kom för att titta till dig
Jag såg att du grät och hade svårt att sova
Jag viskade försiktigt för att trösta dig
när du torkade bort en tår
Det är jag, jag har inte lämnat dig
jag mår bra och har det bra
jag är hos dig


Jag satt bredvid dig när du åt frukost
Jag såg när du spillde ut lite kaffe
Du tänkte på alla gånger du sträckt ut handen 
för att smeka mig
Jag var med dig i affären idag
dina armar började värka
Jag önskar att jag kunde ta några paket åt dig
önskar att jag kunde göra mer för dig

Jag var med dig, när du besökte min grav idag
Jag vill försäkra dig om att jag inte finns där
Jag gick med dig hem och såg när du fumlade
med nyckeln. Försiktigt lade jag min tass mot
ditt ben, log och sa: " Det är jag "
Du såg så fruktansvärt trött ut, 
när du skönk ner i fåtöljen

Jag försökte så hårt att få dig att förstå, 
att jag stod vid din sida, att det är möjligt för mig
att vara hos dig varje dag
Jag säger uppriktigt till dig "Jag lämnar dig aldrig"
Du satt mycket tyst, sedan log du. Jag tror att du då
.........i kvällens stillhet förstod att jag var hos dig
Jag ler när jag hör dig gäspa och säga
" Gud välsigne dig, vi ses i morgon"

När tiden är inne för dig att gå över till den andra sidan
kommer jag att springa dig till mötes och välkomna dig
och då kommer vi äntligen att gå sida vid sida igen
Det är så många saker jag vill visa dig
här finns så mycket att se
Men du måste ha tålamod, lev ett bra liv
med glädje
Kom sedan hem för att stanna hos mig

*Okänd 

               


 
 
Ingen bild

Linda med Mio & Bo

22 november 2010 12:45

å vilken fin tanke :)
ibland känns dom så nära och ibland alldeles för långt borta
kram

 
Ingen bild

bibbi

22 november 2010 13:34

underbar dikt! kom ihåg att han finns där vid din sida. många kramar till dig

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jean - 10 augusti 2011 08:34


  Det sägs: Det tog En minut att hitta en speciell vän i dig. En timme att uppskatta dig.En dag att älska dig,men det tar ett helt liv att glömma dig.För alltid i mitt hjärta! ...

Av Jean - 9 augusti 2011 07:36

Nio månader har nu passerat utan dig & nu ska allt va bra! Du måste gå vidare! Gå vidare med vad??? Livslusten orken energin drivet vänner familj psykolog. Ingen orkar längre höra, och varje dag blir ensamheten ångesten större & större...Usch va ja...

Av Jean - 4 augusti 2011 21:47

Men en sak vet jag...Du är min vän..Min ända vän   Tack jag känner dock att du är med mig!  ...

Av Jean - 31 juli 2011 16:02


     VALTER     Oj va livet är svårt & tomt utan dig Ibland! Saknar saknar saknar, så jag vet snart inte vart jag ska ta vägen och det finns ingen hejd på tårarna! Allt känns bara så jävla ensamt hårt och svårt och så jävla orättvist! ...

Av Jean - 8 april 2011 17:23

    Varför nu detta inlägg? För att offentliggöra att Valter var sjuk och han "inte bara lite jobbig"! Men framför allt för att jag vet, att att det finns dom som kommer ha nytta av denna viktig information och att Valter kanske ändå inte dog ...

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards