Kära dagbok!

Alla inlägg under oktober 2009

Av Jean - 27 oktober 2009 22:53

 

Har nog börjat mått något bättre, även om jag kan känna mig något omotiverat i nästan allt jag gör just nu. Men jag kör på kanske det då vänder! Och idag har det iallfall vart sol och LJUST! TACK!


Lydnadsträning har det blivit en del, men jag känner att vi fastnat lite! Allt går bra i träningen men sen om vi haft så kul...nja! Jag känner att jag måste utmana mig själv och öva på det "verkliga problemet". Det som gör att det känns tråkigt... att kunna ha han lös på plan för att kunna belöna ordenligt med lek och inte bara godis! 

Får verkligen ta tag i den biten och det NU!


Har också vart till Hallsberg på kgb..Så läxan vart att lära mig andas rätt, med magen! Så nu ska det liggas 2*5 min dag och andas med magen...Det var det första steget!


Mamma och barna skulle komma över för att jag fyllde år men kände att musten gick ur mig. Så det får bli i morrn istället och hoppas att jag har kraft till städ och lite mat då! Men något bra har jag gjort, nått som hängt över mig länge...Badat Valter och borstat & borstat har lite kvar men snart så! Så nu är han så fin mitt lilla hjärta! 

Men nu så är det Natti natti!


Ängelarnas viskningar:

När din nöd är som störst finns din ängel vid din sida, håller dig i handen, omfamnar dig och smeker ditt hår.


Tack det låter skönt!

Tusen tack också för alla Grattis Glad! Kram Jeanette

Av Jean - 24 oktober 2009 06:54

     


Försöker, men nu känns det som jag tappat greppet i allt! Allt går mig i mot det ena slaget efter det andra. Var det möjlig skulle jag gå och lägga mig och vakna om tre månader och hoppas att allt var löst. Har ingen ork och tappat motivation till pricis hela livet just nu...Men men som alltid...Tids nog går det väll över och bättre tider väntar!


DAGENS ÄNGLA KORT!

Njut och fira det goda i ditt liv, det kan vara vad som helst, hur litet som helst. Det genererar positiva energier runt omkring dig och ger dig mer att vara glad och fira över längre fram.

 

Det har jag fått förut och jag försöker, men just nu är jag lite som ett trotsigt barn...Vill inte, orkar inte har även svårt att finna även det lilla lilla nu...

Känner inte ens för det här, att skriva... så återkommer när jag har nått roligare att komma med!


Jeanette

Av Jean - 20 oktober 2009 07:28

Det som var:

Eremiten
 
Du lever snålt men upplever att du har det du behöver i annan form än just pengar. För dig är andra saker viktigare än att just ha det senaste modet, du har insett att meningen med livet inte ligger i det materiella utan på det själsliga och andliga planet.

Det som är:



Page i mynt
 
Mindre summa kommer in i form av bidrag. Det kan även handla om ett meddelande som bekräftar att du kommer få det tryggare ekonomiskt.



Det som kommer:

Åtta mynt
Du får jobba med något du älskar och du bryr dig inte om att det inte betalar sig så väl. Kärleken till det du pysslar med väger upp en tajtare ekonomi.  

Det kan ju inte stämma bättre på det ekonomiska planet...Men till slut går det inte längre att leva på lufft. Men i går fick jag beskedet om förtsatt sjukstöd även om en vecka senare...men det kommer!

Låter ju kul också med ett jobb som jag älskar...skulle ju va jättekul! Den som lever får se!

Av Jean - 19 oktober 2009 06:57

 

Nu borde jag va deffenitivt utvilad! Sömn är inget jag kan klaga på denna helg iallafall. Sovit sovit och sovit. Även morgontid. Men varför vara nöjd med det lilla, när man bara måste få vara misssnöjd över presic allt!

Igår vaknade jag och det var strålande sol och underbart väder! Så vädret kan jag inte skylla på. Min tanke var att ta en härlig morgon runda. Kan inte skylla på hundarna heller, dom skötte sig fint och vi hade lite övning i lina att inte jaga bil. Men bara så där utan nån som helst anledning kände jag inte för nått! Det vart bara en vanlig runda! Ingen lust, ingen ork till nått! Låg i prencip hela dan. Har tyvärr lite svårt att acceptera denna sida av mig själv...så Negativ så usch! Så att ens försöka blanda sig med andra är lönlöst. Det är nog med att dogsen som inte har nått val, får drass med mig vilket dom vill eller inte! 


Så för allas trevlad...Hoppas jag på bättre humör idag!

   Dagens änglakort:

Du behöver ett ställe här på jorden där du kan finna frid och harmoni, låt ditt hem bli ett sådant ställe. Det är viktigt att du kan känna dig trygg, och säker, en vilsam plats där du kan återhämta dig. Det kanske är dags att ordna till ditt hem så som du alltid önskat dig och drömt om.

 

Känns som mycket passande eftersom jag är så trött och less på både mig själv och mitt hem just nu...


Tarot :

Det som är

I detta kort finns känslorna, drömmarna men också illusionerna. När detta kommer upp är det något som påverkar en väldigt starkt känslomässigt, själsligt. Känslorna kan vara överväldigande och detta kan leda till grubblerier då man kanske inte riktigt förstår varför man reagerar så starkt. Då är det bra att försöka ta reda på varför man känner som man gör. Här finns en andlig medvetenhet om tidigare liv och framtida. Uttryck dig gärna genom dans, måleri och sång, låt själen få uttrycka sig. Lev i känslan. Detta är et kort för andliga kontakter, kanalisering, seanser eller clairvoyans. Kanske man läser eller skriver något som har med andlig utveckling att göra.

 

Det som kommer:

Fem i svärd visar på en tid av konflikt och osämja, du är inte överens med varken dig själv eller andra för den delen. Mycket mental stress och press infinner sig och situationen känns inte alls lyckad eller bra. En inre konflikt, mycket tankar.

 

Förundrad över att det kan bli så passande kort jämt????

Hoppas ändå på en bra dag!

Kram Jeanette



Av Jean - 18 oktober 2009 08:28

   

Nu är det kallt må jag säga...Men vilket fint väder det verkar bli! Strålande sol så snart väntar morgon rundan med doggsen! Än har det inte kommit snö och det gör inget om det väntar en månad till heller för min del.

Senare blir det nog lite hund aktivitet genom att besöka nått typ av hunderiställe för lydnadsträning. Öppen träning på Kumla, kanske åker dit och ser om det finns några på plats!

Foppa fick iallafall behålla all mat i går, däremot kräktes han galla efter att penselinet landat! Får se hur det går. Har för mig att penselin kan va ganska jobbigt för magen..undra vad dom gör annars?


Drömmer gör jag mycket också, återkommade drömmar om att jag tappar bort Valter! Riktiga mardrömmar är det! Undra vad det kan betyda tro i drömtydning???


Var en sväng till Wilmer men resten av gårdagen segade sig igenom! Tessan kom över på kvällen! 


   Änglars viskningar:

Njut och fira det goda i ditt liv, det kan vara vad som helst, hur litet som helst. Det genererar positiva energier runt omkring dig och ger dig mer att vara glad och fira över längre fram.

 

Kram Jeanette

Av Jean - 17 oktober 2009 05:57

  

Veckan har varit fylld med mycket hunderi men det mesta har Valter själv ventilerat i sin blogg! Mycket hunderi brukar det ju vara men nu inte bara " Vardags tråk" som annars tagit så mycket kraft och energi! Nej, den här veckan har varit kul och dagarna har tilbringats flera timmar om dagen ute på diverse aktiviteter! Han gör otroliga framsteg både vardagsmässigt och lydnadsplan mässigt!

Jag är helt på det klara med varför denna lille man kom till mig! Utan han hade jag inte kommit så långt med min egen sociala fobi! Han tvingar mig att agera och utmana och exponera mig själv hela tiden. Ett Måste om han ska bli en lydig lycklig hund!

Ordspråket om Briard kan inte vara mer passande:

Livet är FANTASTISKT...min gåva till dig är att uppskatta ditt liv!


Och uppskatta livet börjar jag verkligen göra nu...Det var länge sen, men nu så är jag på G!


Sen kan ju inte allt va bra!

  

I våras börja söka läkare för att få hjälp & fortsatt intyg för sjukpenning! Terapin har ju kommit i gång, fantastiskt efter 4 år! Man får va glad för det! Men att det ska ta ett halvår för att få en läkar tid & intyg var svårare!

Varför stressa! Detta har resulterat i att jag blir utan sjukersättning för att läkaren drar ut på sitt! Försäkringskassan sitter nu bara och väntar på det...om två veckor...om två veckor...om två veckor är det ända han kan säga den f*******e j***a läkarn till både mig och Fk! Jag vet inte hur länge två veckor är i hans värd..Hua vad arg jag är!

Så här kryper vi inte bara på knäna utan snart på armbågarna! Säger bar TACK GODE att jag har en mor som ställer upp! Men det är ju inte kul att va 43 och behöva gå till mamma! Maktlöst, bara att vänta och se hur långa två vekor är i dennes läkare värd?????????


Terapin var i tisdags igen, jobbigt men ite alls som förra gång! Känns som den kommer va till mycket nytta och ser fram mot varje Tisdag faktist! Det roliga också är att jag köpt en hundbok! Att lyckas på tävling, dte är en bok som inte tar upp några moment utan den mentala prestationen, nervositet mm! Vilket terapin tar upp exakt samma fast "att lyckas i livet"...Allt går liksom hand i hand! Avslappning, andas, tänkandet...ja allt!


Dom tog upp sist också hur kroppen vänjer sig att reagera på ett visst sätt! Har man fått ångest i vissa situatiner kommer dom med lätthet till baka i samma situation och känsloläge! Det fick jag kraftigt bevisat också i går när vi var tvungna att åka till Strömsholm med Foppa!

Direkt i väntrummet kände jag att det bara snörpte åt runt bröstet och var tvungen att gå ut och sen börja jag grina!

Sist jag var i detta väntrum hade jag med min nästan döende lilla Ida! Skulle tro att det var det som kom tillbaka!

Resten av dagen flöt ändå på ganska bra! Foppa var så duktig och tålmodig till han skulle upp på ultradjudet! Han trodde nog dte var klo klippning på G. Men när han sen märkte att det inte var det dom var ute efter, då njöt han så det hördes knorr & mys! Det vart en långdag 10-17, men vi vart mycket väl och trevligt omhändertagna! Underbara människor! Foppa fick dropp underdagen och dom tog massa prover och även ett ultra ljud! Dom klämde och kände och han hade då ont ,dom hittade även en förtorad prostata tumör på 5 cm som måste göras nått åt.

På ultra ljudet kunde dom inte se så mycket, men en kraftig magkattar kunde dom urskilja bland alla gaser!


Så det som vart är att han ska behandlas för den akuta mag åkomman för att om två veckor återbesök och fortsätta utredas! Ingen ide´ idag då dom iallafall bara kommer se magkattaren!

För prostatan fick han antibiotika eftersom det även fanns en infektion. Sen nästa drag blir antagligen att ta bort kulorna! Det känns skönt och det verkade som dom hade hopp om det lila livet, med en kastrering kan man kanske få önska en större aptit! Hoppas och tror faktist att det ska bli bra nu för lilla älskade Foppa!


Efter den dagen såg jag tre bidrag på Idol, sen var jag väck! Idag tror jag nog det får bli ett besök hos barn & barnbarnet,,,börjar suga i Farmor tarmen :)


Trevlig helg // Jeanette


  


Av Jean - 14 oktober 2009 06:32

Solnedgång  

Tarot

Det som var:

Förändringar på gång, det finns en stor osäkerhet inför framtiden, pengar och materiella tillgångar saknas. Du fick inte jobbet, pengarna, bostaden, bidraget du skulle ha behövt och just nu är det svårt att se en ljusning längre fram. När det gäller kärleken visar detta kort på att du inte får den bekräftelsen, kärleken och uppmärksamheten du vill ha och behöver. I sociala samanhang kan det visa på en känsla av att känna sig utstött och utfryst.

 

Det som är:

Din möda och hårda arbete ger frukt och du kan nu slappna av och njuta för en liten stund, kanske en festlig tillställning i hemmet, eller kanske du föredrar att ta det lugnt med din familj, nära och kära. Du har nu nått mål i arbeten och projekt och förtjänar lite semester. Har du en relation kan detta kort visa på att det finns goda förutsättningar för förlovning och giftermål längre fram, en relation med framtidsutsikter, en person som du skulle vilja slå dig till ro med. Kortet har stark anknytning till hemmet, kanske du köper ett nytt hem eller renoverar ditt nuvarande.


Det som kommer:

I detta kort finns känslorna, drömmarna men också illusionerna. När detta kommer upp är det något som påverkar en väldigt starkt känslomässigt, själsligt. Känslorna kan vara överväldigande och detta kan leda till grubblerier då man kanske inte riktigt förstår varför man reagerar så starkt. Då är det bra att försöka ta reda på varför man känner som man gör. Här finns en andlig medvetenhet om tidigare liv och framtida. Uttryck dig gärna genom dans, måleri och sång, låt själen få uttrycka sig. Lev i känslan. Detta är et kort för andliga kontakter, kanalisering, seanser eller clairvoyans. Kanske man läser eller skriver något som har med andlig utveckling att göra.


Änglars viskningar:

Be och du skall få, sök och du ska finna, mer kärlek är på väg in i ditt liv du behöver lära dig att ta emot den ovillkorliga kärleken som kan vara svår att förstå sig på men ändå finns där för dig i överflöd.

Av Jean - 12 oktober 2009 06:41

 

TUSEN TACK för alla Sms, telefon & inlägg! Värmer gott i hjärtat. Bamse Kramar till er alla!

 

Tävlingsdebuten är avklarad!

Valter har ju redan bloggat i sin egen om det mesta! Men så här kände jag där då och nu!

Dagen i det stora var kanon! Han var kanon duktig Tills vi beträdde banan, så kändes det iallafall för mig där och då!

Den här kontakten fanns inte, mitt fel! Jag startade innan jag samlat hopp han efter tandvisningen!

Borde också efter den långa väntan inför tävlingen, låtit han släppt ut lite laddad energi och sen samlat i hopp och klivit på banan. Jag vart jättestressad av känslan att inte ha nån kontroll och ville bryta flera gånger. Det ändä momentet han var med, var ställandet under gång!  Så var det ju inte men det kändes så där! Ställandet under gång  visste jag att vi skulle Nolla. Det momentet är långt från klart! Så med facit i hand vart det ju som väntat...poäng i alla moment förutom platsen och ställandet och vi fick ett tredje pris! Helt otroligt, Känslan var ju den att vi nollade varenda moment. Så gissa om jag var nöjd över mig själv att jag fortsatte hela den "pinsamma" banan. Mer än nöjd! Så vad säger det då? Känslan är oftast värre än verkligheten. Kanon med denna erfarenhet, så nu är bara att ta till sig vad jag tror gick snett & förbättra ett litet snäpp till nästa gång!   

Nästa gång blir det självklart sån här fin kontakt...Glad!


Nog om det! Äntligen har jag fått sovit i kapp..så idag borde jag vara utvilad! Är ju en dysterdag ute, men vad gör väll det när det är känns bra i sinnet! Har för dagen inget inplanerat så vi får väll se vad den har att erbjuda!


Änglarnas budskap idag:

Du har beskydd oberoendes av vilket problem eller utmaning du möter på vägen. Änglarna ger dig styrka och mod i mörka tider och fyller dig med tro, hopp och kärlek. De skyddar dig emot negativa influenser och människor, frukta därför inte.


Sköt om er där ute. Kram Jeanette  

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17 18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards