Kära dagbok!

Alla inlägg den 3 oktober 2009

Av Jean - 3 oktober 2009 08:47

Nu minns jag!!! Har kanske glömt en viktig del i arbetet med Valter! Ett av råden var att skriva ner hur det går! Så nu ett tag framåt för att hitta orsakerna, se faktiska framgångar och ändringar som kanske behövs kommer jag noter promenaderna hur dom går, bra & dåliga! Jag kommer för att lättare få en över blick ge ut stjärnor

Där

*    = Katastrof

**   =Inte Bra

***  = Ok

**** = Trevlig promenad

*****= Med bravur

  

Dag 3) 5 okt

***Morgon: Promenad runt för att bara kissa och bajsa!

****Lunch:Promenad i stan hemma hos mamma, vi passerade hundar utan problem, men med ökad på slag av stress, men han gick där han skulle!

****Middag: En långis genom Kumla till Andreas, vi passerade människor utan stresspåslag, men vid möten av hund ökat stress men inga utfall! Gick där han skulle! Passivitet mitt på gångbanan i kumla centrum med nära cyklande, gående, låg fint, med ett utfall mot en mycket närgående hund ca 0,5 meter! Här får jag ***** stjärnor! Sa nej la han igen och fortsatte där vi hölls utan att hela livet rasa! 

****Kväll: Liten kvällsrunda. Mycket bra koll och lyhörd på mig slöt tom upp frivilligt vid min sida! 

Dag 2) 4 okt

*** Morgon: Promenad i koppel runt kavarteret & lydnadsträning Gick smärtfritt!


**Middag: Promenad runt Kumla i koppel, foppa var med! Till en början ganska ok, men sen! Efter krav att gå vid sidan en längre stund...så stressad han snurra for åt alla håll! Min känsla när jag gick var bra, nu när jag kom hem vill jag aldrig mer gå ut med han, känner att jag håller på att förstöra han, skulle nästintill betala för att slippa det här eller lära han gå på låda inne och aldrig mer ta ut han!


*Eftermiddag: En liten runda runt kumla bk sen var tanken att Lydnadsträna för att återställa ballansen från förra promenaden! Det var nog rekord i kortast tid på lydnadsplan i allfall! Ett par apporteringar sen ett stanna under gång! Där han i sin belöning släppte kampstocken för att rusa efter en bil. Sekunder från döden eller åtminstånde skadad! Lyssna inte ett dugg, bilen stannade och han var på ingång mot mig, när bilen åter igen börja rulla. Då stack han igen! Vart vansinnig, tog grejorna slängde in dom i bilen och åkte utan honom! Ganska omoget och osmart så här i efterhand men jag var så ARG! Han fick kuta vill jag lova! Man ska INTE vara långsint, jag vet det. Men jag var så arg, ledsen, besviken & kände sånt misslyckande att jag orka bara inte se han, så igår fick han banne mig ligga hela kvällen fram till sista promenaden och den vart inte den längsta han fått!


**Kvällen: Endast en kiss runda, snabbt ut och snabbt in för att inte göra mig mer olycklig än vad jag redan var!



***Dag 1) 3 okt Fint på förmiddagen, regn och blåst från middag och till sena kvällen!

Morgon: Promenad i koppel, 1timma i Kumla. Tidigt och träffade bara på enstaka person och hund!

Foppa var med för dagen! Först ett varsegod till att gå fritt i kopplet för att senare få ett "gå här".

Han går "här", men försöker ta sig fram, stressad andning i möte med folk och även efter en direkt tillsäjelse, ett försök till utfall men som gick snabbt att bryta. Annars ganska lugn efter ett tag trots Foppas närvaro. Avslutningsvis ett fritt gående. På s.h.gatan in till min gata blir han alltid stressad av nån anledning!


***Lunch:En kortis men som flöt på ganska bra runt området. Foppa var med & han skällde på ett par i en bil som först börja skälla på honom, han sluta omg men med ökad stress nivå.


***Kväll: Flöt på riktigt bra, men gav han ett varsegod ganska omgående för att jag orkade inte själv. ett par på minnelser i ett par små ryck...Däremot på hemvägen tänkte han tanken på en cyklist, vilket var mycket länge sen trodde tillockmed att det var helt borta. Men han tänkte tanken och jag fick till en snabb eftektiv tillsägelse, han valde själv därefter att gå vid min sida. Här har jag märkt tidigare att han har svårare med bilar när det regnar...skvättande läten, troligen var det oraken även med denna cycklist!



Av Jean - 3 oktober 2009 05:50

  

Våren -09


Att Tänka på idag: En Ängels vikning:

Omge dig av människor, djur och väsen som bringar fram positiva energier som kärlek, harmoni och förståelse, det är helade i sig.


Vardagspromenaderna:Trestavar:

Du kan nu se dina framgångar i dina projekt och företag, du har bra kontakter, känner rätt personer för att ta dig framåt i affärsvärlden. Just nu sker ett växande och expanderande av det du jobbat för och du möter människor på vägen som kan hjälpa dig, ge dig tips och råd. I kärlekslivet kan detta visa på att du möter en spännande och dynamisk person via nätet eller via dina vänner, kommunikation är a och o


Lördag morgon och jag vaknade 5. Känner mig trots det ganska utvilad och har en bra känsla i kropp & själ.

Banne mig att det funkar att tänka på dom goda sakerna här i mitt liv också. Så det är bara hoppas och tro att den håller i sig som den gjorde nästan hela dan igår!

Igår fick jag massor med uträttat som bara det känns så skönt! Morgonen började med att jag åkte till klubben och fick till en kanon träning med lilleman, både han och jag hade skitkul!

Min tanke var att om dagen börjar possetivt kanske vardags promenaden går bättre, som jag för tillfället har tappat rejält och känner att jag inte riktigt mäktar mig på igen!

Han stressar runt som vanligt och jag når verkligen inte fram! Så frustrerande...att JAG inte kan få till det själv. Maktlöshet att andra når fram, och inte jag! Vet inte vad JAG gör för fel ????

Tanken var god för jag behöll humöret och en bra känsla så att jag fick lite gjort här hemma! Klädkammaren, frysen höstrensning på altan fick sig en omgång. Städat och fint, endast badrumet och fönstrena kvar tills jag kan känna total tillfredställelse! Så skönt!


Sen var det dax för promenad och humöret fick sig en törn! Så ledsen och besviken på mig själv blir jag! Inga utfall, men så stressad är han...och jag vet att det är det, som leder senare till utfallena. Väl hemma igen fick vi en bra dag, men jag känner att jag verkligen våndas och undviker promenaderna. Vet faktist inte vad jag ska göra och vad det är för metod som funkar för oss även hemma!

Så för att behålla humöret vart det bara korta rastningar resten av dagen och jag sitter nu och famlar efter kraft & rätta känslan att gå ut och möta denna dags vardagspromenad. Eller om vi bara ska vara, genom denna dag också för att hålla humöret i shack! Men då kommer istället det dåliga samvetet! Ja, ja vem har sagt att det ska va lätt att fostra hund!


Det jag måste tänka på är känslan jag har innan promenaden. För bara nu, i skrivande stund, känner jag ökad puls och frustration & Stress!

Så vad är det för känsla jag har när jag startar promenaden? Jag vet, och den måste absolut bort!

Annars var gårdagen bra! Och mycket har jag att va tacksam för!

Vi fick till en kanon rolig träning!

Fick massor med bra saker uträttat i hemmet!

Laga mat!

Borstade Valter!

Besök av Tessan & Bella!


Positivt tänkande!

Idag kommer det att bli en bra dag! Jag kommer känna mig stark & lugn! Promenaderna kommer gå bra och jag kommer att fixa det här! Svacka är tillåtet och vi kommer att hitta rätt igen! Jag kommer kunna fokusera på framgångarna och inte motgångarna! Jag kommer även kunna hantera situationerna där och då och sen släppa och gå vidare! Hela dagen är INTE förstörd pga ETT misslyckande!


Så med detta måtte det väl ändå bli en bra dag...Önskar alla detsamma// Kram Jeanette





Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17 18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards