Kära dagbok!

Alla inlägg den 9 oktober 2009

Av Jean - 9 oktober 2009 04:09

 

Men vindarna blåser i medvind och solen lyser på mig just nu! Jag fick hjälp på vägen att lämna självömkans tider och istället agera. Efter ett teoretisk lektion i telefon följdes Tisdagen av praktik. Jag var till Kumla Bk och fick hjälp och tips av Carola med enkla effektiva förbudsövningar till Valter! Han fatta snabbt, men fick upp ögonen att grunderna sitter inte ordentligt. Så det är där jag måste börja innan vi kan ta tag biljakten! Fick även mig en nyttig lektion IGEN om konsikvent i ALLT! Och mycket annat smått och gott  som jag gör utan att tänka på det, så att det blir tom orättvist mot min lilleman! Konstruktiv kretik är bra kretik, så just nu är vi på banan igen och jag utmanar mig själv & lilleman hela tiden!


Tisdagen forsattes med att jag började min kognetiva terapi i panik ångest! Det var jätte jobbigt, men det jag mäkte är att jag inte har nån förväntans ångest längre. Tidigare kunde den vara upp till ett par veckor förut!

Däremot kom den på plats och jag bröt i hopp direkt innan start...men jag flydde inte från plats för att aldrig mer återvända. Jag stannade kvar i situationen levde ut ångesten (skämde ut mig). Jätte starkt gjort av mig! Det vi fick göra var att få en genom gång hur ångest och kropp funkar, därefter sätta oss att tänka på:

*Vad vi gör idag

*Vad tror oss klara av inom dessa 10 veckor

*långsiktiga mål

Mina mål är att:


Kan idag:

1)Vistas på de flesta platser beroende på humör och vilka människor som är på plats

2) Kan inte hantera bakslag och motgångar utan att dra ner mig själv i flera dagar, därför undviker jag ofta sådana situationer där jag tror sånt kan förekomma

3)Kan inte hantera min inre stress

Inom 10v:

1)Vistas på dessa ställen även när det är mer folk

2)Att utsätta mig för dessa situationer ändå

3)Lära mig stresshantering

Slutmål:

1)Att vara oberoende av mitt humör och vilka som vistas på platsen och göra det som var tänkt, utan att "kolla av"!

2)Att kunna hantera dom där och då och gå vidare och se det som en erfarenhet!

3)Att bli av med inre stressen och känna lugn och harmoni

Sen finns det ju mycket annat, men det här tre viktiga bitar som jag tror kan lösa vägarna till mycket annat!

Jag ser mycket fram emot den här kursen, även om den säkert kommer vara jobbig och sätta gång mycket.

Men känner att den kommer i rätt tid för nu vill jag verkligen ha bot till bättring!


Har faktist redan börjar utmana mig själv! I dagarna har jag vågat frågat privata på gatan om jag kan få öva hundmöten. Igår träffa jag en i Örebro som tom erbjöd till mer träning om jag ville.

Jag har talat med hyresvärden om kyl och frys...Dom vill laga 20 års gamla skåp! Det vill inte jag för jag har en el räkning på 500:-/mån. Sa vad jag tyckte och tala med hyresgästföreningen. Sen om jag nådde fram det vet i hundan. Men jag tala ut iallafall!


En milstolpe blir ju också på Lördag! Att ta sig runt en lydnadsbana för första gången i livet! Just nu är jag faktist jätte taggad och känner att det ska bli jättekul, även om det finns nervöst påbrå med så klart! Så Onsdagen och torsdagen har det varit mycket lydnadsträning inför vår stora dag! I onsdags träna vi med Bibbi och Indra & igår förmiddags var vi till Öbk med Carola. Kanon träningar och tips på vad jag ska tänka på!


*Inkallningar i full fart...händerna bakom ryggen! Min hand flyger upp när han kommer och det är den han hoppar efter och slår i benet.

*Att lita på valter,han ÄR kanon duktig! Det är när jag tvekar, han tvekar!

*Att inte "fladra" med händerna så mycket och inget godis i händerna!

*Värma upp innan! När jag tar ut han ur bilen " finns bara han och jag".

*Och till sist men viktigast. Ha kul!

*Min målsättning för denna tävling är att överstiga vår tävlingträning 103 p, och att vi har en bra känsla med oss hem!


Idag blir det också hunderi, men i spårskogen! Sen skulle jag vilja städa, men eftersom det tydligen är så jätte kul i ottan och jag slog upp mina blå redan 03.15 så får man va gla att man orkar det lilla!


Nått att tänka på:

Inne i dig bor ett ljus

Du har fått en liten gnista  som bor i ditt bröst.

Sprid det! 
Du tänker positivt, låter dig inte dras ner av varje liten motgång, utan känner istället tacksamhet över allt du faktiskt har.
Upptäck att du egentligen är rik!

Räkna bara upp för dig själv allt du har som pengar inte kan köpa.

Du känner glädje när du möter andra och räcker dem av ditt ljus!.

Du har lätt för att lyssna på en annan människa och på hennes glädjeämnen och bekymmer.

Du delar med dig av alla dina positiva tankar och känslor.

Tänk om alla gjorde som du!
Vilken underbar jord vi då skulle bo på


Kram Jeanette




Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17 18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards