Kära dagbok!

Alla inlägg den 6 oktober 2009

Av Jean - 6 oktober 2009 06:02

  

Igår förväntade jag mig en bitterljuv dag. Så självömkande och besviken på mig själv, att alla andra klarar av min hund, men inte jag. Att det funkar där, men inte här. Jag tar varje misslyckande som en katastrof, vilket ett samtal igår fick mig att inse, att det är där roten till allt det onda ligger. Känner att det är kört & katastoftankarna rusar runt så jag blir som blockerad! Hade bestämt mig för att INTE göra nått igår,mer än att "tjura" och tycka synd om mig själv. Men efter det samtalet fick jag många Aha upplevelser & påminnelser! Det fick mig att vakna igen och se och påminnas om vart jag var, och vart jag skulle ta vid igen vad gällande min lilleman, och istället agera! Det stora problemet är JAG själv och MINA katastrof tankar som kommer vid ett "misslyckade"! Nej, Agera & hänt är hänt!


Att vara konsikvent, det är ju tydligen inte det lättaste...Trodde faktist att jag VAR det! Men med nyöppnade ögon och fokusering på det...men oj oj oj vad han slipper undan i mångt och mycke som jag inte tänker påFörvånad!

Nej, nya tag och nya krafter!!!


Idag blir det Kumla bk lite lydnadsträning & lite mer tips om förbudsövningar. Sen i eftermiddag ska jag för första gången på kognetiv grupp terapi! Så men nya krafter och nytt mod och ännu ett försök till bättring ser denna dag ganska spännande och hoppfull ut!


Carpe Diem Jeanette


Vad änglarna hade att säga mig idag:

Helande är viktigt för dig just nu och din ängel vill göra dig påmind om att du kan få hjälp på vägen genom att öppna ditt hjärta och låta dina sår läkas. Öppna upp dig och tillåt dig själv omfamnas och bli helad med din ängels kärlek och omsorg.

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17 18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards