Kära dagbok!

Direktlänk till inlägg 22 oktober 2010

Meningit (Hjärhinneinflamation) som om det inte var nog med Borrelian!

Av Jean - 22 oktober 2010 08:25

  


Men trots den diagnosen känner jag en förtröstan och en sån lättnadad! Han inte är "galen" och jag är inte "inbillningssjuk"! Utan han är riktigt sjuk och har det precis så jobbigt som min magkänsla sagt!


If godkände kontraströnken. Så igår vart det en heldag på Strömsholm! På vägen dit kändes det som att åka mot sin egen avrättning. Så mycket spänning och mycket jobbig dag för både mig och Valter. Tack gode gud fick jag sällskap av Sussie och slapp våndas i ensamhet! Och hur konstigt det än kan låta, så var det det här svaret jag hoppats på. Men tvekan fanns givetvis eftersom avsaknaden av de vanliga symtomerna, som nack ont och feber aldrig påvisats. Ibland har han verkat febrig men har ändå inte visat temp högre än normal. Så att välja mellan va Hjärntumör. Vilket dom visserligen sagt va mycket ovanligt på en så ung...Men man kunde ju inte va säker och en sån hade ju vart obotbar! Eller sa fanns att välja mellan att inte hitta nått alls. Ännu hemskare, iallfall för mig! Då hade vi vart på ruta ett och hans liv hade enbart vilat i min händer!


Så nu är den gnagande fruktansvärda ovissheten över och vi har en diagnos som förhoppningsvis går att behandlas! Så nu tar vi nya tag och ber för att det bara kan bli bättre! Tänker vägra tro nått annat tills motsattsen bevisas!

Han är nu satt på dubbel styrka och dubbel dos än normalt av ett annat pencelin (Vetromoxin 450g) och därefter vad jag kan förstå ska cortison sättas in!


Inatt har också årets första snö kommit så ut och njut gott folk. Vi vilar och får fösöka se det goda innefrån. Valter provade allafall att lägga sig i den och vila inatt, när han i släpptes ut för en kiss då han bara yra och var ännu lite drogad.

Stackars plutten! Men så glad att han är här hos mig!


Så snälla, hjälp oss be för bot och bättring! Han måste få bli frisk nu!


Ha det gott /Jeanette & Valter

 
 
mia, love&carma

mia, love&carma

22 oktober 2010 09:44

ovisehet är värst, hoppas nu att allt blir bra för er - du har verkligen inte haft det lätt på sista tiden. Lycka till att allt ordnar sig till det bästa
kram mia

http://www.briard.mia-co.com

 
bibbi

bibbi

22 oktober 2010 09:55

vad skönt att äntligen få veta vad som är fel på valter. vad mycket snö det hade kommit insåg jag när jag tittade ut i morse. inte roligt att åka till strömsholm för att hämta indra. säker väldigt halt. ska bli skönt att få hem lilla nakenfisen :) ha det så bra inomhus. det ska vi försöka ha. kram

http://www.nogg.se/indrapindra

 
Ingen bild

Karin

22 oktober 2010 18:30

HOPPAS HOPPAS nu då att din kille blir frisk
Kram Karin med Bandit och Dakar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jean - 10 augusti 2011 08:34


  Det sägs: Det tog En minut att hitta en speciell vän i dig. En timme att uppskatta dig.En dag att älska dig,men det tar ett helt liv att glömma dig.För alltid i mitt hjärta! ...

Av Jean - 9 augusti 2011 07:36

Nio månader har nu passerat utan dig & nu ska allt va bra! Du måste gå vidare! Gå vidare med vad??? Livslusten orken energin drivet vänner familj psykolog. Ingen orkar längre höra, och varje dag blir ensamheten ångesten större & större...Usch va ja...

Av Jean - 4 augusti 2011 21:47

Men en sak vet jag...Du är min vän..Min ända vän   Tack jag känner dock att du är med mig!  ...

Av Jean - 31 juli 2011 16:02


     VALTER     Oj va livet är svårt & tomt utan dig Ibland! Saknar saknar saknar, så jag vet snart inte vart jag ska ta vägen och det finns ingen hejd på tårarna! Allt känns bara så jävla ensamt hårt och svårt och så jävla orättvist! ...

Av Jean - 8 april 2011 17:23

    Varför nu detta inlägg? För att offentliggöra att Valter var sjuk och han "inte bara lite jobbig"! Men framför allt för att jag vet, att att det finns dom som kommer ha nytta av denna viktig information och att Valter kanske ändå inte dog ...

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards