Kära dagbok!

Alla inlägg under oktober 2010

Av Jean - 22 oktober 2010 08:25

  


Men trots den diagnosen känner jag en förtröstan och en sån lättnadad! Han inte är "galen" och jag är inte "inbillningssjuk"! Utan han är riktigt sjuk och har det precis så jobbigt som min magkänsla sagt!


If godkände kontraströnken. Så igår vart det en heldag på Strömsholm! På vägen dit kändes det som att åka mot sin egen avrättning. Så mycket spänning och mycket jobbig dag för både mig och Valter. Tack gode gud fick jag sällskap av Sussie och slapp våndas i ensamhet! Och hur konstigt det än kan låta, så var det det här svaret jag hoppats på. Men tvekan fanns givetvis eftersom avsaknaden av de vanliga symtomerna, som nack ont och feber aldrig påvisats. Ibland har han verkat febrig men har ändå inte visat temp högre än normal. Så att välja mellan va Hjärntumör. Vilket dom visserligen sagt va mycket ovanligt på en så ung...Men man kunde ju inte va säker och en sån hade ju vart obotbar! Eller sa fanns att välja mellan att inte hitta nått alls. Ännu hemskare, iallfall för mig! Då hade vi vart på ruta ett och hans liv hade enbart vilat i min händer!


Så nu är den gnagande fruktansvärda ovissheten över och vi har en diagnos som förhoppningsvis går att behandlas! Så nu tar vi nya tag och ber för att det bara kan bli bättre! Tänker vägra tro nått annat tills motsattsen bevisas!

Han är nu satt på dubbel styrka och dubbel dos än normalt av ett annat pencelin (Vetromoxin 450g) och därefter vad jag kan förstå ska cortison sättas in!


Inatt har också årets första snö kommit så ut och njut gott folk. Vi vilar och får fösöka se det goda innefrån. Valter provade allafall att lägga sig i den och vila inatt, när han i släpptes ut för en kiss då han bara yra och var ännu lite drogad.

Stackars plutten! Men så glad att han är här hos mig!


Så snälla, hjälp oss be för bot och bättring! Han måste få bli frisk nu!


Ha det gott /Jeanette & Valter

Av Jean - 16 oktober 2010 05:45

  


Pecis så känns det!!! Han är inte friskare, men fick ändå ett lite hopp!

Massa prover togs, som ser bra ut. Vad beträffar Borrelia värdena så tar dom ca en vecka. Efter mycket klämmande och kännade verkar han inte ha ont kroppsligt nånstans. Rimadyl sattes dock in ändå, efter misstanke om huvudvärk. Bara i sex dagar för att utverderas sen och se om han blir bättre med dom. Dom vill även gå vidare med att ta en kontrast rönken och se om det finns nån inflamation, infektion som satt sig på hjärnan.


Plan 1) Nu väntar vi på ett godkännade från If för att se om dom ersätter en sån. Tydligen inte alla försäkringsbolag som gör det! Kostar mellan 10.000-15.000 kronor. Möjligheten för mig är ju utesluten, hur mycket man än skulle vilja! Men då finns ändå en annan chans och väg att gå, även om det inte är den optimala. Men den gav ändå ett hopp!

Så...

Plan 2) Om dom inte ersätter...Då kommer han testas fram på andra medeciner ändå och se om det blir bättre!


Så vi fortsätter hoppas och tro på bot och bättring!

Av Jean - 16 oktober 2010 05:00
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Jean - 12 oktober 2010 05:16

  

Tänk vad man blundar ibland...Men en blick säger mer än tusen ord! Hade jag bara "vågat" lysna så viste jag här! Jag vet vad jag tänkte när jag såg denna bild. Han hade sjukdomen i ögonen igen! Men jag ville inte se och erkänna det ens för mig själv vad det va jag såg! 


Nu vet jag och Borrelian har tagit ett nytt grepp! Dagarna och veckor går och han blir inte bättre!!! Dagarna tillbringas sovande med bara in och ut promenader. Sista skogs visiterna har han rört sig max tio minuter, sen är all ork uttömnd. Något lugnare på snabbisarna här hemma, så Zekenen har nog gjort lite av sin verkan så han allfall får ron att kunna uträtta sina yttersta behov.


På Fredag ska vi till Strömsholm igen! Vet vad som borde göras, för jag tror tyvärr inte på nått tillfrisknade! Försöker nu bara inse fakta och göra vad som står i min plikt som hundägare...Att se till Valter´s bästa och inte mitt! Fattar bara inte hur det ska gå till och hur jag ska klara överleva det här! // Jeanette


Ps) Efter det här inlägget öppna jag upp en ny blogg...men ångra mig! Dom inläggena kan läsas här! (tryck på "här") Ds


Av Jean - 6 oktober 2010 06:17

 

Typ så här galen plus lite stress och rädsla panik ska jag försöka få han att varva ner för att kunna rastas... Har bara konstaterat att det ligger utom min makt och kontroll och maktlösheten är bara förnamnet! Sista rundan i går vägra jag ta ut han, det fick bli baksidan! Blir så fel för givetvis känner han av min frustration.


Var i kontakt med Strömsholm, så ytterligare tre veckors pencelin. Hörde även mig för om nått lugnade, för jag fixar verkligen inte min kille nu! Han står mig full utanför min makt och kontroll! Fick rådet att Zylekene va bra. Ett lugnade som säljs hos vetrinären som möjligtvis kunde ta udden av det hela. Så nu ligger mitt stora hopp där...Skulle ta ett dygn innan verkan! Så med det hoppas jag han kan komma till ro och kunna uträtta sina nödvändiga behov.


Har inte lyckas hålla Fan från väggen! Men försöker påtvinga mig förtröstan när jag kollar på gamla noteringar att det tog ett tag in på pencelinen innan den gav effekt och vändningen kom! Så det är bara att hålla ut!


Har även gjort samma upptäckt som sist...Jag har verkligen inget liv utan hund som inte ska på långa promenader, tränas mm! Valter är mitt liv...Livet är min Valter!


Har ändå lyckats tvingat mig ut på lite. Häromdan fick jag besök och en halvdag fördrevs med fika och trevligt prat. Ett trevligt uppskattat avbrott i trisstessen. Följde även med på Examen för Texas till Askersunds bk och Sanna marken igår! Känns inte bra att lämna han. Jag får riktig seperations ångest och jag tänker hela tiden ( Ja,jag vet att det är fel att känna så)! Men jag övertalar mig att det blir bättre i det långa loppet för både honom och mig! Tror saknaden ligger mer hos mig, än hos honom!


Idag blir det kuratorn, sen ska det bli en sväng till skogs med Tessan och Texas där det funkar ngt bättre. Inte fullt så många intryck på samma gång att sortera för Lilleman!


Önskar er en bra dag // Jeanette





Av Jean - 3 oktober 2010 12:17

Två hela kronor på Keno :D


Däremot gick Valter på en riktig nit lott i spåret då en annan vovve tagit ena apporten för han...Sen gick han även miste om slutet då han spåra upp en fika korg tillhörande en av alla svamplockare! Förutom den lille slutmissen klara han störningen och resterande pinnar in! Kanon må jag säga, eftersom dom verkligen stod mitt i spåret och plocka svamp!


Medans det låg till sig var vi till graven och satte en liten blomma och gjorde lite höst fint.


Nu inväntas reprisen på Idol...Sen ska jag förtära en av mina favvo rätter...Fiskpinnar ;)


Fortsatt trevlig dag // Jeanette 

Av Jean - 3 oktober 2010 06:33

  

Och den fullständiga paniken Lilleman känt har lagt sig...Alla promenader i går flöt på utan fullstandig kaos! I går kunde människor och bilar löv brevlådor passeras obemärkta igen och pencelinet har jobbat på bra denna gång :) Känns ju förhoppningsfullt. Idag ska han få ett spår så hans mentala stimulans blir tillfreds.


Har iallfall kunna tagit det relativt lungt och inte full ständigt rasa pga detta. Försöker acceptera och har även blivit lugnad av många att man kan få tillbaka borrelian flera grr innan det faktist blir helt bra! Har även försökt ta mig ut på egen hand och inte snöat in totalt! Så i Fredags var jag och hälsa på min moster och morbror och fick väldans god mat. Hemma gjorda köttbullar :) Valter fick stanna hemma och ha det lugn och skönt ett par timmar utan mig. Fredagskvällen njöts av ett nystädat hem med ett par öl och trevliga samtal.


Även igår tog jag mig också ut på egna ben! Nästan en eloge till mig själv för det! Det blev barn och barnbarna som fick roa mig ett par timmar ;) 


Men som sagts nu blir det att packa ryggan och bege sig till skogs...Så ha en trevlig Söndag! Det ska vi ha :))


// Jeanette

Av Jean - 1 oktober 2010 07:13

  

Ungefär så här kändes det i går men jag gjorde det bästa av dagen! Men det vart långt ifrån efter planerna! Kom till disken sen var all energi utömd och det vart en sovardag! Sov till två då Tessan kom för att hämta Texas, så det va säkert behövligt!


På sena eftermiddagen kom Bibbi och diskutionerna cirkulerade runt våra sjuka hundar! Indra har ju också vart sjuk länge, men i går fick dom allfall veta vad felet var. Vi sänder massa hopp och tro om att tösen verkligen får bli frisk nu! Två deppade oroliga mattar, så vad passade bättre än en tröste pizza och fika! Tack för prat och mat Bibbi!


Men det jag inte kom till skott med i går är nästan avklarat så här dax på morgonen! Diskat, plockat undan, hängt tvätt, städat badrum och rensat papper, bäddat rent. Har även hunnit på börjat renoveringen av mig själv med att färga ögonbrynen!

Så nu återstår bara damning, damsugning och golvtorkning! Förutsättningarna blir ju något bättre att lyckas njuta lite iallafall :) Till kvällen blir det givetvis Idol också!


Trevlig helg på er // Jeanette



Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards