Kära dagbok!

Alla inlägg den 11 september 2009

Av Jean - 11 september 2009 06:27

Sista blommorna ute på vårt gärde!

  

Godmorgon! Vaknade kl 6, och har även i natt drömt mycket! Kommer inte ihåg vad, men drömt har jag! Var även igår piggare, så det är ju bara att konstatera att dessa "lyckopiller" är rena rama giftet i längden. Hoppas det verkligen går vägen att sluta med skiten och få upp lite enrgi och kanske bli en normal människa! Det ända som oroar mig är den farbenade klon på Lilleman. Han är som vanligt ute, men inne tycker jag han blir lite nere. Har en tid hod vetrinären idag. Men efter råd från många håll tror dom att det är jag som ömkar han och han blir lite ynklig för just mitt ömkande. Målar upp blodförgiftning och en döende hund, kanske ngt hypokondriker även när det gäller min Lilleman.  För självaste klon ser kanon fin ut, han ömmar inte och man får tvätta utan problem. Det fick man inte fick göra första dagarna, då han förskte komma undan in i det längsta! Så rådet jag fått och kommer nog ta det, är att inte bry mig så mycket och kolla av det hela tiden och avvakta återigen! Det konstiga är att varje gång jag beställt tid blir han kanon pigg, kanske är det min lättnad som genomskådas! Igår efter det rådet gick vi på en runda och då var han fullkomligt som vanligt igen! Så det är bara att acceptera att det är jag som målar upp och förvärrar det hela!


Förutom katastroftankarna på min lilleman så gick även gårdagen till ända utan att sovit på dan! Helt otroligt, visst kom det en liten svacka en stund på eftermiddagen men den gick och arbeta sig vaken igenom! Gårdagen började med en promenad och lössläpp på järdet, han jagade lite bil ( så här var han banne mig inte dålig). Men då vart jag j...t förbenad, sen gick han lös vid mig och satt och kolla ut mot vägen utan att ens försöka igen! Han börjar verkligen bli mer lyhörd! Efter det åkte jag i väg till Willys och shoppade inför Annikas 40 årsskiva, så nu är det klart! Köpte även hårfärg och gör mig fin prudukter till mig själv, måste verkligen börja ta hand om både mitt  inre och yttre och se om det går att må något bättre. 


Efter shoppingen begav jag mig en sväng till Tessan och sen en sväng till mammas stuga och vi tog en liten runda i spåret. Hur går det då med mina vitaminer och utrensningen...Vitaminerna är ju inge svårt att peta i sig, men Detroxen känns lite kanske som överkurs eftersom jag ramlat in i lite mattvång igen. Tycker också att när jag försöker börja dagen med frukost, vilket jag annars aldrig gör...Så är det pricis som då fortsätter jag sen och mula hela dagen! Men idag är en ny dag och jag får försöka igen!


Carpe Diem Jeanette


Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21 22
23
24
25 26 27
28 29 30
<<<
September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards