Kära dagbok!

Alla inlägg den 16 september 2009

Av Jean - 16 september 2009 05:59

  

Ja så känns det...näst intill overkligt att vara så här pigg! Yttliggare en dag passerade och jag sov inte en ända minut! HELT OTROLIGT! Känner sån lust till livet så jag vet inte när jag kännde så sist! Visst blir man rädd att det ska komma ett bakslag och man ska ligga som en fura om ett tag, men så här långt känns det ju helt fantastiskt! Just nu känns det ju nästan som jag är fullkomligt frisk och skulle kunna börja arbeta i morgon dag! Tänk om det skulle kunna va så att jag håller på att bli frisk!


Så skönt att komma hem efter en långpromenad och ha krafter & lust kvar till annat. Som det varit den sista tiden har jag inte haft kraft & lust till nått annat än min Lilleman! Igår fick både Lilleman och hemmet sig en omgång som kommit efter en hel del i dessa sovande tider! Så jag har att ta reda på i skrymslen och vrår.


Efterpromenad och lite rens i lådor så vart det lydnadsträning med Bibbi och Indra! Det var så kul och det går verkligen framåt. Fot med stanna börjar få sitt fäste och en pigg Valter tiggde i går kväll efter mer träning, så det momentet satt som en smäck i går kväll utan hand tecken hemma i vardagsrummet! Fan va kul...men så var det då apporten...men men den ska komma den med, har nu köpt värdenbästa belöning...Kampstocken!


Vardagslunken då...Går mycket mycket bättre än innan vi var till Christel. Han drar inte längre i kopplet, men han går heller inte bakom när jag säger "gå här" som han gjorde första tiden. Gå här betyder mer bredvid...smyger gärna fram sakta men säkert, när tappade jag det tro??? Utfall har han bara gjort två sen vi var där, det senaste var härom kvällen och sen har vi inte lyckats stöta på nån mer...så det är svårt att säga om vi är tillbaka på ruta ett där! Tror inte det, men jag kanske borde här och nu idag, ta en runda och jobba på att gå bakom igen för att påminna killen om att jag fixar mötena!

Så en sån riktig tråkrunda ska det nog bli nu på morgonqvisten...Så får det bli! Sen har vi lydnadskursen i kväll, så kul ska det bli! Nu blir det ett litet prov på hur han ska tränas inför tävling. Han har nu ett par dagar tränats ganska intensivt, så vi får väll se om det går bättre eller sämre, Går det sämre idag så har jag beviset på att det blir vila ett par dagar innan...ska bli spännande!


Kram Jeanette 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21 22
23
24
25 26 27
28 29 30
<<<
September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards