Kära dagbok!

Alla inlägg den 20 september 2009

Av Jean - 20 september 2009 06:51

Igår var jag uppe med tuppen för att först gå en långis med valter för att sedan befinna mig i Arboga hos Christel och va med och Valla och sortera får! En mycket annolunda dag men kul och spännande! Om jag var till sån stor hjälp, går nog att diskutera. Men det var mitt allra första möte med dessa djur på så nära håll...Tungt som satan, men verkligen kul att få va med! Lantlivet är verkligen inte min hemma miljö, men det var härligt & kul tills vi kom till att hämta in ägg hos hönsen! Där gick gränsen! Som tur var, hade mamma kommit för att träffa Lisbeth och Magnus & Loke ( Valters bror) som också anlänt för att få lite vardags lektioner. Fågelfobier som jag har, fick hon den äran =0)...hade ALDRIG fixat det själv!


Morgonen började med att Bettan & Leja gjorde ett farsinerade arbete att valla in fåren som till en början stod i flera grupper....


 Här är Leja i sitt arbete...

Fåraherden Christel själv kommenderar engelska med Leja... 

 och svenska till Bettan

för att dom ska veta vem som ska göra vad...

Häftigt men tröttsamt tyckte Bettan...     

och efter ett arbetspass tog dom sig liggande ett bad i denna pool...


Bettan & Leja...Leja sprang till och med uppe på fårryggarna och under far att dela dom lite..så häftigt att se!

När dom sen var in i fållan sorterades dom upp i Tackor och Baggar! Därimellan var det fika, sjuss till kalas med barn, incheckningar, mat, där var min dag slut men Christel hade ennu ett antal syslor kvar på chemat...Tempo temo tempo...


Eller ja, min dag var igentligen inte heller till fulllo! Jag var tvungen att bege mig till Willys för att handla och sedan åka hem och göra smörgåstårter inför Wilmer kalas som är idag. Men vid 21.30 vart det iallafall kväll! Sov gott fram till 5 i morse!

Så nu ska dom bara garneras! Sen blir det barnkalas =0))


Kram Jeanette



  

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21 22
23
24
25 26 27
28 29 30
<<<
September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards