Kära dagbok!

Direktlänk till inlägg 29 september 2009

Favoritdikt och vägledning!

Av Jean - 29 september 2009 05:50

Min favorit dikt! 

Fotspår i sanden!
 
En natt hade en man en dröm.
Han drömde att han gick längs en strand tillsammans med Gud
På himlen trädde plötsligt händelser från hans liv fram.
 
Han märkte att vid varje period i livet fanns spår i sanden av två par fötter
det ena spåret var hans, det andra var Guds.
 
När den sista delen av hans liv framträdde,såg han tillbaka på fotspåren i sanden
Då såg han att många gånger under sin levnads vandring fanns det bara ett par fotspår
Hanmärkte också att detta inträffade under hans
mest ensamma och svåra perioder av sitt liv
 
Detta bekymrade honom verkligen och han
frågade Gud om detta
"Herre, Du sa dengången jag bestämde mig för att följa Dig
att Du aldrig skulle överge mig utan gå vid min sida hela vägen
Men jag har märkt att under de allra svåraste tiderna i mittliv har det funnits bara ett par fotspår
Jag kan inte förstå, att Du lämnade mig när jag behövde Dig mest
 
HERREN svarade
"Mitt kära barn, jag älskar dig och skulle aldrig lämna dig under tider av prövningar och lidande.
När du såg bara ett par fotspår - då bar jag dig
 
Författare okänd!
 
Dagens budord! Minfråga: Vad ska jag göra för att må bättre!
 
FYRA MYNT:
 
Trygghet, säkerhet och stabilitet är viktigt för dig. Det kan handla om att du har svårt att slappna av, våga chansa och leva livet fullt ut utan den hårda kontrollen. En djupliggande rädsla för förändring finns här, du stretar emot in i det längsta, vill inte och vägrar förändring. Arbetsmässigt visar detta kort på en situation/arbetsplats där du känner dig trygg och säker men att du inte trivs, skulle vilja byta jobb men rädslan för förändring håller dig tillbaka vilket kan leda till ett underliggande missnöje hos dig som visar sig i gnäll och klagomål över din situation. Kärleksmässigt lika så, behovet av att få känna säkerhet och trygghet med sin partner gör att man kanske stannar i en relation som man vantrivs i. Är du utan partner kan det visa på att du inte gör speciellt mycket åt din situation utan kör på i samma gamla spår.
 
EN ÄNGELS VISKNING
 
Du vet vad du ska göra Du har svaret inom dig
 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jean - 10 augusti 2011 08:34


  Det sägs: Det tog En minut att hitta en speciell vän i dig. En timme att uppskatta dig.En dag att älska dig,men det tar ett helt liv att glömma dig.För alltid i mitt hjärta! ...

Av Jean - 9 augusti 2011 07:36

Nio månader har nu passerat utan dig & nu ska allt va bra! Du måste gå vidare! Gå vidare med vad??? Livslusten orken energin drivet vänner familj psykolog. Ingen orkar längre höra, och varje dag blir ensamheten ångesten större & större...Usch va ja...

Av Jean - 4 augusti 2011 21:47

Men en sak vet jag...Du är min vän..Min ända vän   Tack jag känner dock att du är med mig!  ...

Av Jean - 31 juli 2011 16:02


     VALTER     Oj va livet är svårt & tomt utan dig Ibland! Saknar saknar saknar, så jag vet snart inte vart jag ska ta vägen och det finns ingen hejd på tårarna! Allt känns bara så jävla ensamt hårt och svårt och så jävla orättvist! ...

Av Jean - 8 april 2011 17:23

    Varför nu detta inlägg? För att offentliggöra att Valter var sjuk och han "inte bara lite jobbig"! Men framför allt för att jag vet, att att det finns dom som kommer ha nytta av denna viktig information och att Valter kanske ändå inte dog ...

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21 22
23
24
25 26 27
28 29 30
<<<
September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards