Kära dagbok!

Alla inlägg under januari 2010

Av Jean - 1 januari 2010 12:47

(Su, Fanny och Bettan står flitigt i med förrätten)


Känner ni hur fantastiskt det är med ett nytt år! Känns verkligen underbart och är på topphumör trots insnöad som man är!


Nyårafton började med en långpromenad, han var mycket vaksam och gick slimmad första biten nära mig, reagerade på allt från träd till soptunner snövallar, och det finns ju en del! Efter en stund släppte han det och han var som vanligt tills vi åter igen började närma oss hemma! Alltanen och snögubben mycket otäck, våga heller inte gå ut genom dörren före mig! Så nånting har ju skrämt han regält just här hemma! Innan det mörkna på gick vi en promenad till för att hinna innan raketer skulle börja skutas. Några vanliga smällare avfyrades men ingen reaktion. Väl när vi sen var hemma och det började sjutas var han efer mig hela tiden...Gjorde mig ordning och satte mig en stund framför datorn och brydde mig inte om han, tillslut la han sig!


Bettan kom och hämta upp mig och självaste Nyårskifter infirade vi hemma hos Su, tillsammans med hennes barn och Peter, Bettan & Ziz!

Han var helt oberörd hela kvällen...Det sköts men det vart inte så mycket som brukar va faktist! En lugn fin nyår med mycket god mat blev det! Vi spelade Rappakalja och skålade in nya året!


Rökpaus på balkongen och lite lydnadsträning fick vi också in...Platsliggning! 

 


Väl hemma igen verka han ha släppt det här hemma vid. Lika så idag är han presic som vanligt! Sitter tom och vill gå ut på altan, men det får han inte fördagen. Det jag misstänker är ju om det kan ha vart en raket i kombination med den kolasalt otäcka snögubben..och sen lite mörkt på det, som fått han att reagera. Helt klart var det iallfall en situationsbunden situation...som verkar va utagerad. Bara att hoppas det fortsätter så!

Så slutet gott...2009...

 


Allting gott 2010... Årets första promenad blev fotograferad eftersom jag fick min kamera att funka...så lycklig för det även om det inte var fotoväder precis!



Här träffar vi på ytterligare en fuling som fick sig en utskällning vid Erikssons kullen... Men sen så...onödigt att va ovänner!

Sen lite snöbus...



   

 


och väl hemma ser ni fulingen som kan skrämma vettet på vem som helst...


                     


Exempelvis... Min underbara Valter  



Kram på er och God fortsättning      









Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards