Kära dagbok!

Alla inlägg den 6 januari 2010

Av Jean - 6 januari 2010 10:37

Idag blir vi inne över -20 grader...känns som det inte gör så mycket heller...har ju börjat mitt "nya" liv så mycket har det blivit dom sista dagarna!


Här ligger jag och har det bra tillsammans med lilla "Ludde" som är Farmor besök...

Har också vart och hälsat på vänner jag sagt länge, men som inte blivit av!

En dag var även Mamma och jag till Eskelstuna och hälsa på kusinen...Det blev en heldag kan man säga...

Mentalt jobbigt för lillemannen som vart förpassad på egen plats... Hans missnöjdhet visade han på att bara ligga still och stirra. Märgbenet och maten gav han blanka den i och prata man med han, blängde han bara missnöjt

över situationen... Hur kan du, matte?


Men imellan varven hade vi en ödelagd camping som fick kompensera det "tråkiga" den dagen...


Igår vart det också mycket mentalt...Både för matte och hund!

Vi var till Kumla bk med träningsgruppen och eftersom det var så kallt, så blev det inomhus träning, med andra hundar som störning!

Jag blir ju lätt stressad och nervös och det smittar ju, som sagt! Men det är en trevlig förstående grupp, så det kommer va nyttigt, det här för oss, det känner jag.

Trots nervositeten, tycker jag vi skötte det hela bra! Bäst var ju att vi stannade  inte backa ur. Vi genomförde det tilltänkta och självaste momenten gick jättebra. Har nog lyckats fått bort trängningarna med att backa i momentet...trängde inget igår. Sen körde vi lite "huvut ner" vid platsliggning!

Backa till jätte korta och jag stod nära. Det gick jättebra det med, trots störningarna som var i rummet!


Carola och Farrax körde lite sakta faramåt sändande utomhus..Då åkte kameran fram... Fångade på bild: Carola & Farrax, Arn och Emelie


Så lite bildbevis på hur kul det kan va...och bra gick det...



Belöning och Bus kul...



och bus kallt och medans matte tar emot Tips...Säger Farrax: Mera matte...


     


Hur kul vi inomhus tränare hade får ni gissa er till...Kan bara säga att det hade vi 


Efteråt tog Valter och jag en liten runda för att skrämmma väg "spöket laban" som var med oss tidigare på morgon. Han gömde sig bakom snövallar,träd och skuggor! Kan bara säga så här, han ser spöken på ljusa dan den lillemannen!

När dom var borta, åkte vi hem och tog en riktig skön behövlig vila!


   


Ha det gott uti det friska vinterlandet eller i stug värmen // Jeanette               

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards