Kära dagbok!

Alla inlägg den 7 januari 2010

Av Jean - 7 januari 2010 07:23


Nu vill vi ha barmark så vi kan träna spår inför våra "Våriga" planer!

Vi är nu anmälda till två Lydnadstränings tävlingar hos Prickis 14 och 21 Mars...så kul!

Bettan var här igår och peppa och hjälpte mig att kolla upp vilka Appel tävlingar som skulle passa. Kom fram till att vi kommer att träna inför att beträda tävlingsbanan den:


*2 maj i Askersund    *9 maj i Lindesberg    *15 maj i Knottebo

Spännade och jättekul och redan pirr i magen...


Igår var en riktig innedag...En halvtimmas promenad fick betracktas som lång promenad! Hade så ont i huvet också så jag trodde det skulle sprängas i bitar! Men med ett antal alvedon så reste  jag mig till eftermiddan och han fick ett race på gärdet. Bettan och Ziz kom över och vi provade på ett kryp med Valter!


Här vart det lite marigt... Som sagt, håller vi ju på att träna platsliggning. Har ju även börja lagt in retningar och han ska ligga kvar ändå. Vi har ju även tränat att han inte ska bry sig om godiset.

Så när vi helt plötsligt ville han skulle krypa efter en godis, trodde han mer att det var en retning och han låg där han låg...Det var ju rätt  

Men det blev ju fel   ........


Hur jag går vidare här utan att göra mig sjäv en otjänst måste jag klura på!

Nån som vet? Tar mer än gärna mot tips och goda råd!


Idag snöar det igen, men det är mildare och huvet är som det ska. Får nog bli en långis och eventuellt blir det fest till kvällen hos Pernilla.  Det blir skoj!


Ha det bäst / Jeanette 







Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards