Kära dagbok!

Alla inlägg den 3 januari 2010

Av Jean - 3 januari 2010 08:01


Äntligen fick jag fram bilen! Har ju vart ngt mildare, så jag kunde tom ta mig in rätta dörr vägen. Men det tog sin lilla tid!

Det vart en tur till Kumla bk för att möta upp Pernilla & Mia! Först gick vi en promenad...eller nja...Jag gick och Valter sprang 


 

Här luftas dom lurviga...

      


Men efter att fått sprungit av kan han fångas på bild...



Så söt vinter pojke   Kärlek kärlek kärlek...



En kär lek är också att mumsa snö...

    


En till som delar hans smakupplevelse var söta löptiken Nova.

 


Hon busa runt och käka av allt det vita goda...tom så hon lyckades skrämma alla att tro hon hade fått magomvridning! Men tack och lov...Lika snabbt som magen vart som en ballong pös det tillbaka   !


 (Pernilla o Nova, Mia ,Anna, Agnes & Atom)


Idag vart det mest kontakt övningar för Lilleman, fick bli så med så vackra störningar. En löptik (Nova)och två andra fina damer Akira o Myrra och Atom, en rolig söt liten valp...



som Valter säkert, mer än gärna, rumlat om lite mer med...Men för dagen känns han som Dunderklumpen tillsammans med den lille Atom...



Efter ytterligare en promenad med Mia och henne Myrra som sällskap blev det lite lek och bus... 

 


En uppskattad aktivitet med hans älskligs stock!


Fika vart det så klart och både matte och hund fick tillfredställa sin sociala behov.

När ändå bilen var i gång var det lika bra att att åka och handla. Köpte en torrboll till bilen, ska bli spännande att se om jag behöver fortsätta skrapa rutor mer innanför än utanför! Tog även svängen förbi våra vänner på andra sidan! Dom låg mjukt nerbäddade under snötäcket!



På kvällen fick vi besök av Bettan och Ziz, här ligger dom väntande på ett Godis letande...



Ziz tyckte det var mycket snålt tilltaget ... Leende guld bruna, bedjade mig hela kvällen...SNÄLLA!!!JAG VILL HA MERA!!! ...

Medans mattarna själva gotta sig på Chips och en öl till Tv:n...

Orättvis värd vi lever i  tyckte Ziz ...

  


Idag ser det ut att bli en strålande fin dag runt 10 Minus...Pefekt vinterväder!


Ha det gott // Jeanette 

                        

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards