Kära dagbok!

Direktlänk till inlägg 4 november 2009

Det snöar & vi hoppas!

Av Jean - 4 november 2009 17:05

   Och det sista som överger människan. Så hoppas gör vi här hela dagarna nu! Var till strömsholm med Foppa i går. Han vart inlagd underdagen och vi fick hämta han vid 4! Groggy, men han försökte tappert att genomföra sin "bästa syssel sättning" Lukta...Sen att bena vek sig åt alla håll, märkte han inte. Vi vart inte mycket klokare igår,men förhoppningsvis blir dom det om en till två veckor och vi kan få svar vad det är. Och tillsvidare har han fått annan medisin & en kemisk kastrering för den fartorade prostatan. Det dom såg var att magsäcken är kraftigt förändrad till 60%. Bara att hoppas att det är infektion och inte cancer, vilket är alternativena dom tror det kan va! På nått sätt känns det ändå väldigt skönt, att han blev med oss hem. Har ju lätt att skena i väg och tro det värsta vid ett nersövande. Så när vi hämta honom kändes det nästan som vi fått tillbaks han på nytt!


Här snöar det idag och blåsade iskalla vindar men ett träningspass på Öbk med Carola vart det! Fick tillfälle att köra platsläggning med skott som gick jätte bra. Visserligen stod ca 10m ifrån då dom andra. Dom ville inte bli störda med att jag belöning. Vid första skottet kolla han till åt skytten...resten titta han på mig! Körde frittfölj och det gick också bra...Bra för mig är att han går fot vid min sida och inte fladdrar ut, han trängde mig men inte en tanke på nått tok.

Sen vart det en ensam platsliggning med Mythos som störning. Dom gick runt hade inkallning precis bredvid men han låg. Fortfarande med kopplets längd. Han känns faktist ganska säker. Så nu är det jag som ska våga mig på att gå vidare.


Känner mig något upp och ner i humöret ännu, men inte bara ner som det var härom dan...men så är det! Den tiden är det ju också mörkt ruggigt. Sen är det ju denna svininfluensan som kan skrämma livet ur vem som helst. Sen vaccinet också...Känns som vad man än kommer göra kommer man få dras med en jädrans dödsångest! Pest eller kolira vad väljer man tro???


Kram Jeanette


Kommande tider: Tarot

Åtta bägre visar på avsked. Man lämnar relationer, arbete eller fantasier bakom sig och går vidare. Mannen på kortet ses försvinna på en strand och det ser ut som att han har bråttom. Detta kort dyker ofta upp när någon lämnar en relation eller något liknande, personen vill inte vara med i leken längre utan ger sig av.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jean - 10 augusti 2011 08:34


  Det sägs: Det tog En minut att hitta en speciell vän i dig. En timme att uppskatta dig.En dag att älska dig,men det tar ett helt liv att glömma dig.För alltid i mitt hjärta! ...

Av Jean - 9 augusti 2011 07:36

Nio månader har nu passerat utan dig & nu ska allt va bra! Du måste gå vidare! Gå vidare med vad??? Livslusten orken energin drivet vänner familj psykolog. Ingen orkar längre höra, och varje dag blir ensamheten ångesten större & större...Usch va ja...

Av Jean - 4 augusti 2011 21:47

Men en sak vet jag...Du är min vän..Min ända vän   Tack jag känner dock att du är med mig!  ...

Av Jean - 31 juli 2011 16:02


     VALTER     Oj va livet är svårt & tomt utan dig Ibland! Saknar saknar saknar, så jag vet snart inte vart jag ska ta vägen och det finns ingen hejd på tårarna! Allt känns bara så jävla ensamt hårt och svårt och så jävla orättvist! ...

Av Jean - 8 april 2011 17:23

    Varför nu detta inlägg? För att offentliggöra att Valter var sjuk och han "inte bara lite jobbig"! Men framför allt för att jag vet, att att det finns dom som kommer ha nytta av denna viktig information och att Valter kanske ändå inte dog ...

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6 7 8
9 10 11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards