Kära dagbok!

Alla inlägg den 5 november 2009

Av Jean - 5 november 2009 17:46

Valter i stenhög  


Idag har vi vart till Kumla bk med Carola och tränade lydnad i första snövädret. Vi började med en lös promenad och han var jätte duktig. Annat vad jag kan säga hur det går här hemma vid, där både han och jag skulle behöva inta Valium för att komma nån stans. Ännu värre blir dte när det är mörkt och blött och skvättande hjul. Så just nu orkar jag inte försöka. Det blir en snabb rastning in och ut, men börjar bygga upp en stress om hur länge han klarar sig utan promenader. Men men...så får det va ett tag orkar inte gå in i koflikter jag känner jag inte råder över!


Just nu får han roas med andra aktiviteter så som dagens lydnaden och lite spring i skogen.

Det var en bra erfarenhet att åka träna trots skitvädret som råder (Snöblask), upptäckte att snö var mumma och snabb som attan var han att få sig en tugga. Men vi fick till det bra efter ett tag och idag försökte jag lägga in lite mer krav. Men det är ju inte lätt att tima... verkligen skitsvårt tycker jag!


Men jag är nöjd med dagens träning och lilleman var trött när vi kom hem så det kändes skönt! Jag var också jätte trött så det vart en härliga hund tidning och en tuppis. Skulle behöva städa nu, men det är ju natta ute, så nån lust till det vill inte liksom befinna sig. Får ta det i morgon bitti och ha hund & data förbud tills det är avklarat...Enda sättet att få nått gjort!


Foppa mår iallfall piggare idag...skönt! Vart lite orolig igår, men nu är han på rätt väg!

Kram Jean

Av Jean - 5 november 2009 06:25

 Börjar bli riktigt sugen på att starta på Söndag. Så har jag inte känt en dag innan denna, men nu så är lusten här och vad kan väll va bättre än det. Känns inte som vi kommit så mycket längre än sist så målet blir att slå vårat förra rekord. Borde gå för vi kan bättre än så. Har lite nya tips och råd som ska tragglas flitigt tills dagen D är kommen...Sen får vi hoppas att det inte är stormvind och drivis och att vinterdäcken hinns på plats innan.


Ställa lite mer krav när han fladdrar i väg, va lugnare i mina belöningar och chester...Så det som ska jobbas intensivt med är att få till

*Plocka in en mäniska till vid severing av apportbocken 

*Mina ingångar vid ställanndet

*Lite mer krav på ögonkontakt vid platsliggningen

*Ingångar vid inkallning i full fart då han slår i fortfarande

*Ingen exploderande lek som belöning förrän träningen är över som avslut.


Den dagen jag får till det kommer det gå som en smäckFlört...så det är väll bara att gå ut och träna mera NU!


Kram Jean 

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6 7 8
9 10 11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards