Kära dagbok!

Alla inlägg den 6 november 2009

Av Jean - 6 november 2009 06:33

  

Nu borde jag va ut vilad somna vid 8-9 framför tv och sovit till 6. Tack och lov sover jag äntligen till mormal morron tid...Ganska ofattbart, eftersom det har inte hänt på många många år, men sover gör jag och det är jag otroligt tacksam för.

Idag ska jag försöka städa men till kaffet känner jag att det sprutar jobbiga tankar om allt och inget...svårt att sortera men det är från ångesten över influensan till mig som hundägare och jobbiga samtal jag borde ta tag i. Alla måsten och allt som ger mig oror i själen.


Beträffande influensan så har jag försökt att hålla mig borta från all information och stoppat huvut i sanden för att jag vet med mig att jag inte kan hantera det. Men nu är det även inte bara på tv och radio, utan på var mans läppar och det börjar sakta men säkert komma i fatt mig.


Sen är det det här med att folk säger att man blir utförsäkrad och ska att man bara ska få ca 200 om dan...Kan det va möjligt? Även sånt har jag inte orkat ta tag i och se hur det ser ut framöver...känns som det är lite utanför min kontroll, tänk om det är sant då kan man ju snart börja betrakta sig som ute liggare. För det finns ju heller inga arbeten åt friska unga människor så vem skulle vilja ha en som jag? Ja ja får försöka ta reda på det nån da, men man vet ju inte riktigt vart man ska börja.


Sen beträffande min uppgift som matte till min Valter. Jag känner mig ganska obotlig, vad beträffar vardagsbiten, att inte kunna få han att gå på en vanlig promenad. Tycker verkligen att jag provat allt, men nån stans brister det ju kraftigt i komunikationen oss i mellan. Tror faktist det är mig han stressar upp på och jag har noll kontroll nu vad gällade vardagsbiten. Alla säger kör en sak och har du inte sett resultat på ca två veckor är det fel...vi har hållit på i ett och halvt år. Det går ett tag men sen är vi tillbaks på ruta ett. Känner verkligen att jag måste ta tag i det här för jag känner nästan att jag håller på att förstöra han, men jag vet inte riktigt vart jag ska börja. Får lugna mig ett ett tag och låta tiden bero och bara vara tills jag verkligen vet vad jag ska ta mig till. För idags läget har jag noll kontroll och panik över att jag inte kan hantera den här situationen  och kan säkert nog därför inte tänka riktigt klart eller rättvist.


Det var mina tankar denna morron..allt utom makt och kontroll. Inte konstigt man tycket det känns lite jobbig. Så det får nu bli lite mer kaffe och försöka att släppa det jag inte kan få konrollen över och ta tag i det jag kan...Städa!


Kram Jeanett

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6 7 8
9 10 11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards