Kära dagbok!

Direktlänk till inlägg 19 maj 2010

Dagarna som gått!

Av Jean - 19 maj 2010 05:24

   Efter en riktig förpestad tråk helg av leda och trisstess, känns det nu så här i början på veckan väldigt bra! Nya tag, nya möjligheter kanske, tills nästa helg ångest! Vet inte vad det är...men hatar verkligen helgerna! När jag låg ihelgen och tyckte som mest synd om mig själv och kände mig som ensammast i hela värden. Så fick jag ett mycket oväntat samtal som gjorde mig så glad!

När man minst anar och mest behöver det...Måste ha blivit bönhörd eller nått ;)

Vart erbjuden att följa med på Briard specialen den 29 Maj...Så det ser jag verkligen fram mot nu!


Fredagen var därimot  underhållande med barnabarna och Sussi! Tanken var Kumla marken. Men i spöregn kändes det inte så lockande, så det vart Ikea för att komma ut på nått. Efter höll det upp en sväng och Wilmer fick en runda i karusellerna till hans stora glädje!


Min älskade små...



      


Min älskade lilleman då...Jo, vi har vart i en riktig smekmånad sen smådjuren i näsan försvann! Men under helgens under aktivitet även för hans del med bara stands promenader och träning på promenaderna märkte jag att stressen börja smått infinna sig...Stanna upp!...Tänka! Balansen för guds skull! Där var det!

Promenad i skogsmiljö och Ett frisläpp och "bara vara" var på sin plats! Så sagt och gjort åkte vi en kväll till skogen för ett litet Briard race...Kände att han var lite väl på, så jag tänkte att det kanske var bra om han fick springa...MEN under en uppgift! Så sagt och gjort, vi prova ett upplet med två grejer. Har bara gjort det par grr förut, eftersom han spårat lite högt och galet till ofrån. Men nu när noskvalstren är borta som jag tror har vart problemet så körde vi! 


Åhh herre...Han var ju fantastisk!!! Attans va skoj det va, en riktig höjdare! Jag vart så överlycklig så jag höll på att skrämma slag på Bibbi som var med, av mitt glädje tjut! Måste vi göra om...En riktig höjdare för matte och hund! Måste bara se nu hur spåret går nästa gång!


Balancen var återställd och i går hade jag en mycket lugn och trevlig lilleman på morgon promenaden! Var också en sväng till Kumla bk för lite lydnad efter kursen igår. Han var mycket trevlig att ha att göra med där också...Värmer riktigt gott i ett mattes hjärta! Ställandet börjar sitta och snabb heten i läggandet börjar komma tillbaka...Så nu kan vi snart börja avancera. Men sen har vi ju den förbenade platsen!?!?! Men fick lite nya råd i går som ska prövas...så vi får väll se! Plötsligt händer det har jag hört...men när är bara frågan ;)

      

Foto: Bibbi Hassegren...Tack!


När vi kom hem fick han en genom borstning och lite Frontline...så nu hoppas jag att vi är lite mer röstade för dessa vidriga småkryp som invarderat oss sista tiden. 


Kursen går bra och jag känner att jag mår bra av att komma ut på nått...

Den har fått mig att dragit ner på mitt kaffe. Fick höra hur trött man kan bli av för mycket av denna dryck...Tro det eller ej, jag känner mig lite piggare!

Vem vet? Plötsligt händer det kanske även mig, att jag blir "normal" en vacker dag! 


Men nu är det dax att sätta lite fart...Möte, Yoga, och besök hos Morbror och Moster står på shemat idag!

Ha en bra dag alla // Kram Jeanette 

 
 
Maria

Maria

21 maj 2010 11:40

Va kul, då ses vi på briardspecialen!

http://www.hot-spots.se

 
bibbi

bibbi

21 maj 2010 23:40

vilka härliga bilder på dina barnbarn :) tack för hjälpen idag :) vi höres!kram

http://www.nogg.se/indrapindra

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jean - 10 augusti 2011 08:34


  Det sägs: Det tog En minut att hitta en speciell vän i dig. En timme att uppskatta dig.En dag att älska dig,men det tar ett helt liv att glömma dig.För alltid i mitt hjärta! ...

Av Jean - 9 augusti 2011 07:36

Nio månader har nu passerat utan dig & nu ska allt va bra! Du måste gå vidare! Gå vidare med vad??? Livslusten orken energin drivet vänner familj psykolog. Ingen orkar längre höra, och varje dag blir ensamheten ångesten större & större...Usch va ja...

Av Jean - 4 augusti 2011 21:47

Men en sak vet jag...Du är min vän..Min ända vän   Tack jag känner dock att du är med mig!  ...

Av Jean - 31 juli 2011 16:02


     VALTER     Oj va livet är svårt & tomt utan dig Ibland! Saknar saknar saknar, så jag vet snart inte vart jag ska ta vägen och det finns ingen hejd på tårarna! Allt känns bara så jävla ensamt hårt och svårt och så jävla orättvist! ...

Av Jean - 8 april 2011 17:23

    Varför nu detta inlägg? För att offentliggöra att Valter var sjuk och han "inte bara lite jobbig"! Men framför allt för att jag vet, att att det finns dom som kommer ha nytta av denna viktig information och att Valter kanske ändå inte dog ...

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards