Kära dagbok!

Alla inlägg den 13 maj 2010

Av Jean - 13 maj 2010 06:35

        

Idag ser det ju ut att va en dag som kvittar...Vakna klockan fyra också så idag känns det allt annat än toppen!


Men jag får glädjas åt går dagen, då jag var en mycket effektiv människa   

Dagen skulle börja med Yoga, men inte förrän 11. Efter förra yoga passet var jag helt slut så jag tänkte lika bra att gå en riktig runda innan så man kunde stupa om man inte mäkta därefter. Vaknade vid fem, så vi hade ju tiden på oss så varför inte ett spår också...Så blev det! Jag och valter rulla i väg till blåberga och jag la ett appelspår med ngt mjukare svängar. I väntan på ligg tiden gick vi en långis och vi har verkligen kommit fram till dom sköna "söndags promenaderna" inget stress alls, bara trevligt och härligt!


Spåret gick som på räls...En liten lov i ena vinkeln, men plockade snyggt upp alla tre pinnar av tre...Så kul och så duktig min älskade lilleman! Belöningen var idag förutom Briard racet, Weiner korv och en barnmats burk...Den gick ner, men inte med samma glöd, som den utsökta katt maten!


Mer än nöjda!!! Så var det min tur att aktiveras! Yoga som sagt! 

Valter fick följa och sitta i bilen en timma, men väl på plats kom min kursledare Carolin med sin lille Dvärjpincher valp och vi gick en liten runda. Det gick bra, gick fint imellanåt för att göra ett oemotståndligt utkast...Hon va ju så liten och söt sa han, men det var i all välmening, för gla och go var han!


Sen vart det yoga, hade mycket svårare med konsetrationen denna gång!?! Men skönt är det!


Efter fråga Carolin om jag ville med till Hallsberg Bk och köra igenom hennes Reisen Idun...Och det ville vi ju, så det gjorde vi! Trevligt!

Valter fick vara i passivitet och det gick stundvis mycket bra, och stundvis mindre bra! Ibland hade hon lite väl kul den lillle Reisen tjejen...Hm och inte han fick vara med...Livet är ibland orättvist!


   


Hoppet var svårast för lillemannen! Då vart det ljud i skällan...

Men turen kom till honom med och jag kände han var så mycket med, så jag våga släppa han...

Inte en tanke på bil vägen som sist vi var där, för säkert ett år sen. Sen dess har vi inte vart där! Men nu så...nu har vi ett ställe till vi kan träna på! Så vi följer gärna med igen ;)


Efter det tog jag vägen förbi vårdcentralen och tog Borelia provet. Ringde också till Öron näsa halls för att kolla om dom viste när jag skulle få komma dit och göra en sömnapne analys...Svaret blev först att jag inte fanns där och att ärendet var avslutat...Ja vad säger man, tankarna snurra och kanske var en av anledningarna att jag inte var riktigt med på Yogan idag. Men sen ringde dom igen och sa att det var lung som hade hand om mig...så jo jag väntas en tid innan juni! Skönt!


Klockan tre var jag sen på plats framför datorn för att delta i en Tarot tolkning igen! Den går till så här:

Marita På Mb Nova Hej kära vänner! Idag mellan 15.00 och 16.00 är du välkommen till kostnadsfri tarot-frågestund igen. Förbered EN kort och välformulerad fråga. För att jag ska hinna med så många som möjligt blir mina svar inte så djuplodande som vid en vanlig tarotsession. Klicka på mig i chatten så kommer jag till dig så snart jag är ...ledig. Svara gärna på inbjudan om du kommer, så att jag vet hur lång tid jag kan lägga på var och en. Väl mött! /Marita

40335");">Visa mer

Igår kl. 15:00
Facebook chatten
 
MIN FRÅGA OCH MITT SVAR!
 
 

Radera Chatt-historiken
15:02Jag

Hej Marita! Finns det råd och bot på min extrema trötthet, så jag kan känna livsenergi och lust igen??? Just nu lever jag inte, bara existerar!

15:23Marita

Hej! Nu är jag här - låt se:

15:23Jag

Ok

15:26Marita

Det är klart att det finns bot... men först måste man ta reda på vad det är. Mentalt, fysiskt, gamla tråkiga upplevelser.. Du har alla redskap för att ordna upp ditt liv. Du kommer snart att få en snilleblixt av något slag. Du har så många gåvor som du inte använder. Men!!! Du måste ta tillvara på den där snilleblixten och fundera på vilka gåvor du har. I dagsläget syns ingen ljusning "av sig självt". Du måste göra något mer aktivt. Lycka till!

15:26Jag

Okey...tusen tack!


Ja så jag får väll agera därefter...Säkert ingen dum ide ;) Så jag fick att tänka på!

1) Ta reda på varför jag mår som jag gör

2) Ta reda på vad jag har för redskap

3) Invänta en snilleblixt :)

4) Ta reda på mina gåvor


Tessan var här också vi ringde på en Collie...Så nu håller vi tummarna att det går vägen att vi kanske får in en lite collie pöjk i familjen igen...men den här gången blir det en liten "Håkan" isåfall...Ha ha...Lämna jättegärna spontana ärliga komentarer om namnet Håkan...


Ha en bra pingst alla // Kram Jeanette

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards