Kära dagbok!

Alla inlägg den 9 maj 2010

Av Jean - 9 maj 2010 08:20

  

Fantastiskt! Jag vaknade inte förrän halv åtta i morse!!!! Kan knapt tro att det är sant   ... Valter välkomnade tom mitt uppvaknade, hör inte till vanligenheten  han tycker som dom flesta man sover vidare vid fyra fem på morron!


Igår vart det en trevlig skogsdag i Tripphult med Carola och hennes killar och sonen Lucas. Till min sura min upptäkte jag att jag tappat bort mobilen. Vart var frågan? Macken, planen, hemma??? Ingen aning! Hur som... Den är borta!


Började med en promenad, för att sen lägga ett spår med fyra pinnar! Hade tänkt ett långt rakt men skogen ville nått annat så det vart med en sväng...

Under liggtiden vart det fika och lydnad för Mythos och Valter....Så nu har tanten bestämt hur vi ska komma vidare. Kommer ingen stanns i vårat ställande så med lite coacing av Carola börjar vi nu om helt från början i det momentet.


Valter var inte alls lika "loss" idag, även om han bjöd på ett gott skratt när jag skicka han på extern belöning och han trodde jag mena Lucas...Eller??? Vart han bara så där omåttligt sugen att köra en nos putt i rumpen??? Annars var han inte alls fullt så galen som dagen innan, fast kul va det ;)


Märker också att jag tränar mycket på det vi redan kan...Roligare så, så mycket fotgående blir det...haha! Det blir liksom så många rätt då ;)...Men jag borde nog gå vidare och tänka till på momentena som inte är färdiga...Med lite möda från min sida är det ju inte mycket kvar. Det är ställandet och läggandet och platsen som vi måste få klara...Japp så får det bli! Sen har jag tagit bort planerna på Apellen tills vidare...Det får bli en sak i tagen...Först lydnads Ettan!


Spåret gick kanon...Spårade fin fint hela vägen från början till slut! Tre pinnar av fyra, men i spåret där var han, trots mycket torrt i markerna! Skulle jag få önska ngt så är det väll lite mer tempo, men det kommer nog ;)


På eftermiddan dök Göterborgs besök upp. Så kul! Maria med barn och en ny Valpis som dom hämtat i Dalarna! Vi käka lite och fika sen var dom tvungna dra vidare!

Valter skötte sig exemplariskt mot den lille tösen på fem månader och henns barn körde konster och trick Valter i vardagsrummet...Sen sov han gott sen! 


På kvällsrundan körde vi lite ställande...Inget att vänta på! Så nu kör vi :)


Ha en fortsatt trevlig helg // Kram Jeanette

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards