Kära dagbok!

Direktlänk till inlägg 5 mars 2010

Jobbigt ännu...

Av Jean - 5 mars 2010 06:04

     

Positiva tankarna är långt borta...Så välkomna till den negativa bloggen!

Men en dag mådde jag bra i allfall, eller tillomed två och inte låg vågrät i sängen och tyckte synd om mig själv.

En av dagarna passade jag då på att hälsa på barnbarna... Lilla Ludde har nu börjat skratta mycket och det smittar ju! Positiv energi kan man säga   ! 

Efter det besöket och vår i luften åkte Valter och jag till Kvarntorpshögen och gick...En hel skidbacke för oss alldelles själva och han fick då lite lek med frisläpp! 


Vi kasta kong men den försvann ett tag under snön och Valter leta och leta...

  Som ni ser kan han gå här utan att sjunka och jag skulle efter ett långt tags letande, utan att hitta kongen hjälpa honom.

Hans 36 kg fördelat på fyra ben gick bra men mina 75 fördelat på två gick inte lika bra...Ett kliv ut och jag skönk ner till midjan   ...

   

Så han fick leta på själv och till slut hitta han den  

        


En annan dag var vi till Rävgången i Ö-o med Tessan...Tyvärr var inte kameran med där. Det var så vackert! Hela hjälmarn låg som ett vitt täcke och fina breda stigar att gå på, där gick det även att möta hundar utan att behöva ge sig upp i snödriverna. Mer plogat där än inne i stan! 

Just nu är han katastrofal i hundmöten, så där fick jag vända och sätta han så han inte fick titta på dom i mötena, så då gick det bra!


Men förutom det så har han inte fått annat än just promenader. Oftast åker vi i väg för jag orkar inte tampas och arbeta med han. Hästhagen, Blåberga och Oset har även varit besökta platser. Känner faktist att jag gett upp lite eller tom mycket, men får hoppas att lusten till att jobba oss vidare i vardagen infinner sig snart igen.


Just nu ligger iallfall alla planer på tävling nere, både i lydnad och utställning! Ligger för mycket motgångar i det, så glädjen i det har försvunnit. Så vi får väll se...Har en sak pg på tisdag. Kanske kan det ge oss lite nytt hopp eller inte. Vi får se!


Igår var jag igen till läkaren och så här i efterhand skulle jag gett F*n i att gå dit! Kännde det ju på mig att det skulle bli som vanligt. Men man hoppas ju in i det sista men som jag trodde vart det bara ännu ett bakslag och jag hamna vågrätt i bingen igen...

Fattar inte hur man ska få dom att lyssna. Efter 30 år i detta återkommande mående och ingen medesin har hittills funkat. Borde det inte finnas nått annat alternativ som ljusbehanndling, hypnos eller nått annat alternativ kan man tycka. Nej,dom ska promt ha i mig skiten i allfall! I går skrev hon ut en kopia på en tablett jag ätit tidigare som jag gick upp 25 kg på och bara låg i soffan ett par år på...ALDRIG att dom får i mig den skiten igen...Ja ja är väll bara försöka acceptera att det är nån mening med det här med, att ha mig liggande i sängen och önska mig bort till en annan plats och en annan tid!


Valter hänger på...Han önskar nog sig också bort till en annan plats!


Idag känner jag mig arg och frustrerad, men känns ändå bättre, än ledsen och sorgsen..Hoppas det håller i sig, för här svänger det snabbt...Till kvällen kommer Wilmer och ska göra mig sällskap, det kan nog också va bra för att skingra dom negativa tankarna som är ett faktum just nu!


Men ni därute...Ha det gott så länge! Jeanette


     

 
 
bibbi

bibbi

5 mars 2010 09:39

hej! vilka härliga bilder på valter å barnbarnet. ja det är ju hur mycket snö som helst. förstår att det inte gick så bra att kliva ut i den snön. indra har redan testat på det. fick dra upp henne ur snön. vad tråkigt ang. doktorn :( suck. ibland blir man så frustrerad på vården. jag har själv känt att de inte lyssnar på vad man säger. fick ju byta doktor på usö för att den jag hade inte lyssnade på mig. enligt henne så var det inte på grund utav min sjukdom som jag blev dålig utan det satt i huvudet...hhmm..det gjorde det verkligen inte. hon trodde inte på att jag var sämre mm :( det känns som om många doktorer tror att man bara hittar på att man mår dåligt..känns som det när jag följer med syrran till doktorn. känns som om de tror att hon hittar på. man blir så paff då när man sitter bredvid och vet hur hon mår. ska du iväg på tisdag på träning i askersund? hihi det var så roligt igår när indra kände igen er på det avståndet :) åh vad hon gnällde åt er hihi. hon tycker om er :) många kramar till dig vännen!

http://www.nogg.se/indrapindra

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jean - 10 augusti 2011 08:34


  Det sägs: Det tog En minut att hitta en speciell vän i dig. En timme att uppskatta dig.En dag att älska dig,men det tar ett helt liv att glömma dig.För alltid i mitt hjärta! ...

Av Jean - 9 augusti 2011 07:36

Nio månader har nu passerat utan dig & nu ska allt va bra! Du måste gå vidare! Gå vidare med vad??? Livslusten orken energin drivet vänner familj psykolog. Ingen orkar längre höra, och varje dag blir ensamheten ångesten större & större...Usch va ja...

Av Jean - 4 augusti 2011 21:47

Men en sak vet jag...Du är min vän..Min ända vän   Tack jag känner dock att du är med mig!  ...

Av Jean - 31 juli 2011 16:02


     VALTER     Oj va livet är svårt & tomt utan dig Ibland! Saknar saknar saknar, så jag vet snart inte vart jag ska ta vägen och det finns ingen hejd på tårarna! Allt känns bara så jävla ensamt hårt och svårt och så jävla orättvist! ...

Av Jean - 8 april 2011 17:23

    Varför nu detta inlägg? För att offentliggöra att Valter var sjuk och han "inte bara lite jobbig"! Men framför allt för att jag vet, att att det finns dom som kommer ha nytta av denna viktig information och att Valter kanske ändå inte dog ...

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29 30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards