Kära dagbok!

Alla inlägg den 10 mars 2010

Av Jean - 10 mars 2010 05:29

   Som alla vet så har vi ju haft lite jobbigt till och från. Jag tycker mig göra allt för att komma till bukt med våra problem.

Detta har till slut ledigt till mycket frustation. Efter sista episoden i Askersund kände jag att jag måste verkligen försöka få reda på vad det är som händer i  min lilla älskade Valters huvud!

Har ju känt att nått har varit på tok...

Dom frågorna jag ville veta var, om han verkligen mår bra och om han vill leva här med mig! Om jag kunde få fram hur vi i såfall skulle komma vidare.

Jag fick svar på allt och har fått känslorna bekräftade!

Ibland har jag försökt att lyssna på det, men då belastat mig med dåligt samvete att han aldrig får göra nått + att man ger inte upp så lätt, utan gett mig på det igen och igen och igen!


Visste faktist inte om jag tänkte gå ut med det här, ligger väldigt mycket accpekter i detta med hundkomunikatörer. Men som jag känner nu struntar jag helt i det, är så övertygad som jag aldrig varit förr. 

Känns så äkta och jag känner ett sånt lugn i kroppen efter, att verkligen fått veta. Men det gjorde mig ledsen också, att jag pressat han in i det ytterssta.

Så nu är det slut på det och jag känner också att det kommer bli bra en dag, om jag nu bara lyssnar på vad Valter hade att säga!

För mig gjorde det ingen skillnad, men hon nämde ett par saker som var för henne helt omöjligt att veta!


Valter samtal med Mona Falck: 

(Mina tillägg inom paranteser)

 

Det första han förmedlar är en mycket snäll känsla. Han har mycket kärlek till dig. Han känner lätt av dina sinnesstämningar.

( Det har jag märkt! Han är godhjärtad som få och vill väldigt gärna vara tilllags men att det inte räcker fullt ut i vissa situationer. Att han känner av mina sinnestämningar har jag ju också fått bekräftat många grr, men fick nu även veta att det är inget han mår dåligt över och inte vill vara kvar hos mig för)

 

Han är trött i kroppen, ingen fysisk trötthet utan en mental. Han vill ha vila "Och bara vara hund". Han vill ha lugn och ro. Det känns som han ibland har utsatts för mer än han mentalt orkar med.

(Har känt att han vart mycket trött hemma eftersom han bara ligger, här har känslorna varierat...

Var glad att han har en fungerande av knapp!

Det är nått som inte stämmer han måste va allvarligt sjuk!

Gu, va han tycker det är tråkigt att leva här med mig och det är just den här känslan som pressat mig till att köra ännu hårdare...Måste göra han lyckligare med alla dess möjliga aktiveringar)

 

Han visar ett taggtrådstängsel och förmedlar ett stort obehag med detta.

(Den här taggråden var omöjligt för henne att veta. Men när Valter gjorde sitt Mh så fick han rusa av det sista. Men i det ruset virades han in i flera meter taggtråd! Han klarade sig utan en skråma, men på plats greps ju dom flesta i panik ( speciellt jag och min mor) innan vi fick stop och dän all denna taggtråd. Slutade lyckligt trots traumat som uppstod hade kunnat gå riktigt illa)

 

Bokstaven S har stor betydelse för honom.

 (???...För dagen gissar jag hej vilt på Säbylund och Springa, vad vet jag??? Har verkligen ingen aning???)

 

Han tycker inte om att bli blöt.

(Stämmer tycker inte om regnväder då han går och gnor sig torr på mig hela tiden.

Hoppar i badkaret utan knussel men visar tydlig, nej inte det nu igen. Bada utomhus tror jag ändå att han gillar även om han absolut långt ifrån är som min andra som bada i precis allt...från du pölar till isvakar. Däremot har han vid ett par till fällen fått "vattensvans efter bad")

 

Han visar att han spårar och det tycker han om.

(Det har vi verkligen tyckt vart skoj och han har vart jätteduktig, sen började det strula av en eller annan anl. Det kändes som han tappade spår och jag vart osäker osv osv Jag börja styra och vi kom inte riktigt över det sista innan snön...Kanske den kliande näsan är svaret vilket jag även själv var inn ett tag...kanske har noskvalster)

 

Han visar igen att ju mer aktiviteter och att ju mer stökigt det blir runt honom så blir det för jobbigt. Det blir för mycket. Jag vill vila säger han igen.

 

Han visar att han står vid matskålen och vänder bort huvudet åt sidan, ungefär som om han tycker att den kunde vara lite bättre.

(Så är det, deffenetivt...Idag Royal canin men får blanda i färsfoder för att han överhuvetaget ska äta...Så jag får väll ge mig! Han ska få sitt färskfoder!)

 

Det kliar i näsan.

Som sagt...kanske problemet med spårningen ligger här!

 

Han springer och leker med andra hundar det upplever han för det mesta possetivt.

(Så är det...Älskar att fara runt, men har även lekt med några som han visat tydligt att dom varit lite läskiga. Han har då visat väldigt tydligt att jag är en snäll hund och med försiktiga lekinviter för att få igång lek! Medans med lika sinnade är han då inte den försiktiga typen)

 

Säg åt matte att hon ska slappna av. Jag är inte sjuk! Jag behöver bara lugn och ro.

(Sån lättnad att få det bekräftat...Han behöver och ska få sin vila. Visst ska han få aktiviteter och stimulans men i MYCKET lugnare miljöer. Så som lugna promenader, Roliga egen träningar där både han och jag kan slappna av och bara va oss själva, ha kul och inga krav. Att även faktist godta en del fel...det är inte hela värden...Det kommer bli bra känner det i hela mitt hjärta och Ett par Hundkompisar ska jag försöka hitta åt han, där han verkligen bara får ha skoj)

 

Han visar bilder på en annan hund, bilderna är otydliga men den har lite längre päls, möjligtvis en del svart, storlek som en schäfer. Jag tror det är minnen av en annan hund som inte längre finns här som han var.

 

Det känns som att den här hunden finns nära dig i bland!

 

( Givetvis är det vår älskade Foppa)

 

Känner att det här var det bästa jag gjort på väldigt väldigt länge! Blir ni själva nyfikna eller vill testa själva gå in och läs mer på...

 

http://www.hundenochdu.se/djurkommunikation.asp

http://www.hundenochdu.se/


Bara vara och må bra och ha kul //Jeanette


 

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29 30
31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards