Kära dagbok!

Alla inlägg den 16 mars 2010

Av Jean - 16 mars 2010 18:41

Nu är dom uppe mina Rosa gardiner...Vart väll lite rart, lite mer färg på tillvaron istället för mina många år i Beige sand svart...

Även om jag tror att dom kanske inte blir så långvariga, så är det kul så länge det varar! Och med lite kontaktplast kan man göra mycket...

Före...

och en kvart senare ny bänkskiva...

   

  

Medans jag fixa och trixa så låg han och mös ute på altan!

Däremellan lektes det med pinnar och tofflor. När jag var klar gjorde jag han sällskap i 17,8 härliga plusgrader. Så skönt! Fick faktist lite färg!


 

   


Våren är verkligen här även om man undrar när dessa snödriver ska försvinna. Har försökt skotta ur men det är ju bena hårt. Men blir det snart bara plus även på nätterna så går det nog fort får man hoppas! Men den är inte bara av ondo, reflekterar fint så solen tar snabbt. Får väll se om jag får hem bilen imorron annars blir det en ny hemmadag!

Förutom att jag nu är mätt och belåten av en frysepizza, så har vi haft lite rolig träning inomhus..Åttan börjar sitta utan handvisning, och idag börja vi med ett nytt, buga och platsliggning. Med det säger vi tack o godnatt!


// Jeanette        

Av Jean - 16 mars 2010 06:15

Ännu en dag till pluskontot  ! Vårsol och picknick i skog och mark i 3,5 timma med Carola och hennes killar Farrax och Mythos. Det var så skönt och mysigt och det gick så bra...Får vi verkligen göra om... 

 Så länge killarna var i tryggt förvar gick det bra att göra alla dess möjliga lekinviter framrusningar...

Men när dom skulle få leka lösa, så var det läskigt sa Valter och tog skydd hos Matte.


( stulen bild av Carola )  

Så Så då fick det bli koppel promenad. Han kom upp lite i stress ett tag men då satte vi oss tog första fika pausen...     


och snabbt kom han ner i varv och kunde slappna av...

  Det här va trevligt sa den leede briarden...

   

Carola och hennes fina killar tror jag instämde...

 

När vi sen började gå igen börja han stessa upp igen och jag började smått känna att jag ville vända om...men Carola kom på den smarta iden att det kanske var att han ville gå först...Och så var det promenaden gick sen mycket lungnare till   !

Ska försöka tänka på det och hålla mig ett steg före nu ett tag, när vi går med andra om det så bara är med en peron, för gu vilken skillnad det vart. Kanske tråkigt för våra "promenadkompisar", men för att få in positivt erfarenhet av att gå med andra och ingen stress får det bli så ett tag och förhoppningsvis släpper det kanske med tiden...


Efteråt åkte vi hem till Bettan och träffa hennes nye Bordiecollie kille "Zot" och vart bjudna på lunch...


 

Valter och Ziz håller stenhård koll på vad det kan bli för "gotta" idag då...


 

och lille Zot ville ju inte va sämre...     


 

Men han var även tvungen att kolla in rya mattan som helt plötslig prydde deras kök... Lukta lite här...

och lukta lite där...

  

okey sa Valter...Ska vi leka?

       Jag är stor...men så snäll...

 

och det insåg även "Zot" väldigt snart, som tog plats vid Valter underbordet och vila...

      

och tryggare kan ingen vara lägger mig och sussar en stund, man blir trött av att få nya kompisar...Så bedårande söt med en underbar peronlighet!


Valter var så försiktig med den lille killen. Jag blir mer än stolt och helt varm i hela hjärtat så det är obeskrivligt! Vilken underbart snäll och go kille han verkligen ÄR, när han inte pressas in i situationer där han inte mäktar med!

Kommer aldrig mer pressa han in i nått...Han talar mycket tydligt om när det börjar bli mycket, tänker fullt ut lyssna på det! Äntligen...känns det som vi har hittat lösningen och han kommer fullt ut få bestämma takten.


Idag kommer det bli en hemma dag då bilen är på lagning! Så idag ska vi bara ha en hemma dag! Lite hemmafix och bara njuta och nu kom Dottern så nu ska det bli lite frukost och mer kaffe!

Men ha en bra dag där ute // Kram Jeanette     

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29 30
31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards