Kära dagbok!

Alla inlägg den 28 mars 2010

Av Jean - 28 mars 2010 08:03

Idag vakna jag sju och känner sig utvilad, somna tidigt också så nu är jag riktigt uvilad...En riktig God morron med andra ord!


Vad har vi då pysslat med?

Jo torsdags morron vart det en längre skogsrunda. Sen hämta vi upp Zot, Ziz fick va med sin matte...Zot o Valter lekte av en stund, men sen fick det bli vila för hela "flocken". Vi sov mycket gott en stund! Mycket behövligt var det och jag piggade på under dagen och det vart ingen sån djupare dipp denna gång!

Arbetsförmedligen flöt på jättebra och dom var mycket trevliga. Redan när hon sa att jag inte behövde gå igenom hela mitt liv, utan själv kunde läsa  journalena fick hon alla plus poäng! Har alltid undrat varför dessa journaler finns, när ingen använder sig av dom. Men hon verkar ha hajjat, dom är till för att läsas.

Så tröttsamt att behöva sitta och dra allt gång på gång, för varje läkare instans man befinner sig i. Nu ser jag fram mot nästa besök och kanske kan dom kan hitta nått åt en som jag...Vem vet!


På tidiga kvällen kom Wilmer, vi käkade våfflor tillsammmans med mamma som också kom en sväng! Där rök "mitt nya liv" om att inte äta så mycket kolhydrater. För sen den dan, har det bara fortsatt i den mer ohälsosamma banan...Men men, får ta tag i det igen. Idag tex...

Fredan var tänkt till att ta en picknick...Men vädergubbarna ljög, skulle ju bli fin fint väder men det lös med sin frånvaro och det blev en riktig innedag istället tillsammans med barnbarnet...Lite bad och god mat, mys o Astrid Lindgrens filmer var det ända som vart!


  

Denna goding gav han farmor "ny enrgi", så jag sen tog hand om mitt hem och även förådsröjning innför gårdagens loppis försäljning! Efter det var vi på en långrunda och därefter hälsa på Bettan istan.


Igår var det loppis försälning! Det var Tessan och jag som var i väg till Örebro vid Eurostopp. Fick i hopp 1200:- i förkänst + 600:- till bordhyran på saker man inte längre vill ha. Där var det skoj, vart verkligen av med sakerna. Med nästan 2 fulla bilar, vart det endast fyra kartonger kvar, och dom gav jag bort till "grannarna" som sålde för röda korset...Så slapp jag tom släpa hem skiten igen också!


Under tiden var Valter var hos mamma på dan. Han visade tydligt med att va lite "putt" efter den sedvanliga hälsning sermonin. Hur kan jag vara ute och roa sig utan honom??? (Undra om det här är speciellt för briarder, min förra var också "putt" när jag försvann en längre stund utan honom...)

Sen hade jag tom råga på allt, mage att lämna honom ensam för att åka i väg och käka pizza med Bettan o Anna-Karin


Det vart en tidig kväll och nu är vi här, hela söndagen framför oss!

"Borde" bada och ha lite pälsvård...Men vi får väll se vart dagen har barkar...

Däremot kanske stressnivån ändå sänkts en aning även om säkert det inte märks här hemma vid. Häromdagen när det var kloklippning gick det galant igen...Har vart väldig hächig och bongig sista tiden! Men nu igen snabbt, lugn och enkelt!


Är även sugen att prova på ytterligare ett nytt koppel...har ett par kvar jag inte gott igen...Ex vis denna...Ngt dyrare, men kanske bättre?!? Nån med erfarenhet kanske...eller bara tyck och tro...



Ha en fortsatt trevlig helg / Jeanette  

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29 30
31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards