Kära dagbok!

Alla inlägg den 5 mars 2010

Av Jean - 5 mars 2010 11:35

Nu har du nått botten, värre än såhär blir det inte, härifrån kan det bara bli bättre. Du är helt slut, färdig, uttömd, utmattad, slutkörd, utbränd, det finns inget kvar nu, det här är slutet på situationen/relationen. Även om det låter hemskt innebär detta kort en frigörelse genom att man inser att det slut och inte lönt att fortsätta längre. Nu kan du alltså släppa allt det negativa och hemska som inte gett dig mer än besvär och ångest, nu är det dags att skapa en ny ljusare framtid.


...hoppas nu att det stämmer mot en ljusare framtid!

Prova själv på www.spådom.se


 

Kolla även in vår uppfödares nya hund shop...

Av Jean - 5 mars 2010 06:04

     

Positiva tankarna är långt borta...Så välkomna till den negativa bloggen!

Men en dag mådde jag bra i allfall, eller tillomed två och inte låg vågrät i sängen och tyckte synd om mig själv.

En av dagarna passade jag då på att hälsa på barnbarna... Lilla Ludde har nu börjat skratta mycket och det smittar ju! Positiv energi kan man säga   ! 

Efter det besöket och vår i luften åkte Valter och jag till Kvarntorpshögen och gick...En hel skidbacke för oss alldelles själva och han fick då lite lek med frisläpp! 


Vi kasta kong men den försvann ett tag under snön och Valter leta och leta...

  Som ni ser kan han gå här utan att sjunka och jag skulle efter ett långt tags letande, utan att hitta kongen hjälpa honom.

Hans 36 kg fördelat på fyra ben gick bra men mina 75 fördelat på två gick inte lika bra...Ett kliv ut och jag skönk ner till midjan   ...

   

Så han fick leta på själv och till slut hitta han den  

        


En annan dag var vi till Rävgången i Ö-o med Tessan...Tyvärr var inte kameran med där. Det var så vackert! Hela hjälmarn låg som ett vitt täcke och fina breda stigar att gå på, där gick det även att möta hundar utan att behöva ge sig upp i snödriverna. Mer plogat där än inne i stan! 

Just nu är han katastrofal i hundmöten, så där fick jag vända och sätta han så han inte fick titta på dom i mötena, så då gick det bra!


Men förutom det så har han inte fått annat än just promenader. Oftast åker vi i väg för jag orkar inte tampas och arbeta med han. Hästhagen, Blåberga och Oset har även varit besökta platser. Känner faktist att jag gett upp lite eller tom mycket, men får hoppas att lusten till att jobba oss vidare i vardagen infinner sig snart igen.


Just nu ligger iallfall alla planer på tävling nere, både i lydnad och utställning! Ligger för mycket motgångar i det, så glädjen i det har försvunnit. Så vi får väll se...Har en sak pg på tisdag. Kanske kan det ge oss lite nytt hopp eller inte. Vi får se!


Igår var jag igen till läkaren och så här i efterhand skulle jag gett F*n i att gå dit! Kännde det ju på mig att det skulle bli som vanligt. Men man hoppas ju in i det sista men som jag trodde vart det bara ännu ett bakslag och jag hamna vågrätt i bingen igen...

Fattar inte hur man ska få dom att lyssna. Efter 30 år i detta återkommande mående och ingen medesin har hittills funkat. Borde det inte finnas nått annat alternativ som ljusbehanndling, hypnos eller nått annat alternativ kan man tycka. Nej,dom ska promt ha i mig skiten i allfall! I går skrev hon ut en kopia på en tablett jag ätit tidigare som jag gick upp 25 kg på och bara låg i soffan ett par år på...ALDRIG att dom får i mig den skiten igen...Ja ja är väll bara försöka acceptera att det är nån mening med det här med, att ha mig liggande i sängen och önska mig bort till en annan plats och en annan tid!


Valter hänger på...Han önskar nog sig också bort till en annan plats!


Idag känner jag mig arg och frustrerad, men känns ändå bättre, än ledsen och sorgsen..Hoppas det håller i sig, för här svänger det snabbt...Till kvällen kommer Wilmer och ska göra mig sällskap, det kan nog också va bra för att skingra dom negativa tankarna som är ett faktum just nu!


Men ni därute...Ha det gott så länge! Jeanette


     

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29 30
31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards