Kära dagbok!

Direktlänk till inlägg 26 januari 2010

Tungt och jobbigt och kalas

Av Jean - 26 januari 2010 04:36


Idag blir det nog en fantastisk dag med ett uppvaknade kl 4...Men, men ingen ide till spekulation idet, utan det får dagen utvisa.

I söndas var jag och Pernilla till klubben. Idag fokuserade vi på kontakten och jag hade ju lite att konkorera med...Nova  ! Men jag var jätte nöjd med lill killen, hade efter lite arbete jättefin kontakt...En gång försökte han sticka till tjejen, men kom tillbaka! Efter enskild träning hjälptes vi åt med budföring. Efter goda råd fick jag mig en tanke ställare. Jag har lite för brottom att sätta ihop hela momenten, så nu ska det bli mer planering och många delmoment. Så för mig själv har jag nu börjat skriva ner delarna, och ska försöka mer schema lägga bitarna.  Helt kajko i huvet blir jag  För mycket att komma ihåg är det! Oj oj oj....

Efter hundtäning vart det till mor på 66 års kalas...Så här är hon "Gamla" med barnbarnsbarnet Ludde...

 

och här Farmor med barnbarn

  Mamma Sussane var också på plats...

  och sonen Andreas med Wilmer


Linda och med mitt kusinbarnet Daniel mfl som inte fastna på bild...


Måndag 25 jan...Foppas 7 årsdag!

  


Kändes jättejobbigt dagen till ära, men det hör väll till kan jag tro!

Pernilla och Nova var på ingång för en stads promenad så jag gjorde mig iallafall ordning och vi tog rundan runt Kumla. Gick bättre än förväntat med lilleman,trodde han skulle va helt loss med den donnan på stadspromenad. 

Däremot fick jag mig återigen en på minnelse om hur okonsikvent jag är och därmed blir väldigt orättvis mot Valter. Så det var en mycket mentalt jobbig runda för Matte att inse att hon inte är den braiga matten hon vill vara....

Så vad göra???...Reflektera Planera Agera


Resten av dagen reflekterades, samt att jag tog en sväng till våra käras sovplats   

Åkte sen och köpte mig en tröste pizza! På kvällen tog vi första praktiken, vikten låg på "sitt" (På första komandot och inte heller glömma berömma) Gick faktist kanon, så då vart jag lite gla igen och vi gick hem och avsluta kvällen med lite rolig innom hus träning... Helt om, stanna, platsliggning..och sen lite mer på vår dans   ...


Idag blir det Kumla med träningsgruppen...och ev till ridhuset i Askersund till kvälla och kolla in ridhus miljön!


Ha det gott // Jeanette              

 
 
bibbi

bibbi

27 januari 2010 11:47

förstår att det är tungt och att saknaden är stor efter goa foppa. jag hoppas att du känner dig lite bättre idag. vi får ta å åka till askersund nästa tisdag. jag orkade inte köra själv så jag blev också hemma. kolla min blogg...jag har lekt lite i photoshop å valter är med på en bild :) ha det så bra!kram på dig!

http://www.nogg.se/indrapindra

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jean - 10 augusti 2011 08:34


  Det sägs: Det tog En minut att hitta en speciell vän i dig. En timme att uppskatta dig.En dag att älska dig,men det tar ett helt liv att glömma dig.För alltid i mitt hjärta! ...

Av Jean - 9 augusti 2011 07:36

Nio månader har nu passerat utan dig & nu ska allt va bra! Du måste gå vidare! Gå vidare med vad??? Livslusten orken energin drivet vänner familj psykolog. Ingen orkar längre höra, och varje dag blir ensamheten ångesten större & större...Usch va ja...

Av Jean - 4 augusti 2011 21:47

Men en sak vet jag...Du är min vän..Min ända vän   Tack jag känner dock att du är med mig!  ...

Av Jean - 31 juli 2011 16:02


     VALTER     Oj va livet är svårt & tomt utan dig Ibland! Saknar saknar saknar, så jag vet snart inte vart jag ska ta vägen och det finns ingen hejd på tårarna! Allt känns bara så jävla ensamt hårt och svårt och så jävla orättvist! ...

Av Jean - 8 april 2011 17:23

    Varför nu detta inlägg? För att offentliggöra att Valter var sjuk och han "inte bara lite jobbig"! Men framför allt för att jag vet, att att det finns dom som kommer ha nytta av denna viktig information och att Valter kanske ändå inte dog ...

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards