Kära dagbok!

Direktlänk till inlägg 20 januari 2010

En social heldag!

Av Jean - 20 januari 2010 05:54

(Nova och Valter)


Gårdagens morgon började med en promenad och ett idogt sopande skrapande för att få den gamla Forden i rullning till Kumla bk för träning med träningsgruppen. Vi var där till 9.30 och dagen hundaktivitet slutade inte förrän 14.30...Ett maraton pass vart det som inkluderade allt!


Vi började med en lösläpp promenad och tränade innan dom andra hade anlänt. När vi stod där och träna så rullade första bilen in...Han kom vid inkallning! Så hade han inte gjort ett dugg mer den dagen var han i allafall full poängad den dagen, av matte  !

Nu gjorde han mer än så  ! Jättefin kontakt och position och det var väll mest det vi träna på...Hade bestämt att jag inte ville va först ut och att om han hade börjat spöka igen, så skulle jag träna själv vid sidan. Men det behövdes aldrig vi kunde va med, lite distraherad när tjejen Nova kom ut men med lite hjälp så fixa vi det med!

Prova även på budföring! Det va kul sa Valter! Här märkte vi att han gjorde fina ingångar till motagaren, men ingången till mig...Smack in i benet... hm! Då kan han ju, bara han vill!!! Frågan är väll om han vill, för det är ju ganska kul att dundra på så. Så det ska tränas på till nästa gång med att visa in han och kortare avstånd!


Därefter vart det en liten fika igen och sen tog Pernilla.P och jag en liten promenad med Nova och Valter! Oj, sicken Donna, han gör allt vad som står i sin makt för att hon ska känna samma Amors pilar som han . När vi kom till baka så kom Novas syster Greta. Till en början tyckte hon Valter var en ful pojke, men tillslut charmade han henne och dom lekte jättebra dom också.


Till en början så kändes det motigt att ta sig i väg denna morgon,men om jag hade hoppat och låtit mig slinka ur det jobbiga hade risken varit stor att vi inte kommit tillbaks alls! Det är som att ramla av en häst, påt igen bara!

Det vart en kanon dag på klubben! Tack till alla inblandade! Vi är på banan igen och vi har verkligen med oss en positiv erfarenhet & känsla till nästa nergång...


Väl hemma kom Bettan och Ziz men då var det nog för Valter! Dambesöket fick va ifred och Mattarna käka och kolla på film. Inte ens Dottern Tessan vart motagen med samma glöd som vanligt... Han va trött min "Lilleman"...


Idag ska jag sätta mig själv på "hund och data förbud"...

Idag SKA mitt hem få en omgång och julen SKA ut...


Ha det bäst / Jeanette 

  

 
 
Pernilla, Amber & Medea

Pernilla, Amber & Medea

20 januari 2010 10:16

Vilket flyt ni har! Härligt!!! Har följt er från Italien och njutit av alla fina bilder på killen.
Måste erkänna att min "jul" inte heller är borta helt ännu....
Men IDAG!!! Vi hörs, kram!

http://www.deazazzera.se

 
bibbi

bibbi

20 januari 2010 16:51

åh så roligt att det gick så bra för er :) super duper skoj :) ni är så duktiga :) nu är det dags för min brutta att få lite träning här hemma. hon är ju som en stuttsboll...som du märkte sist. så är hon ofta när jag tränar inomhus. det syns att hon vill och det är ju tur det! ha det så bra så höres vi!kram

http://www.nogg.se/indrapindra

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jean - 10 augusti 2011 08:34


  Det sägs: Det tog En minut att hitta en speciell vän i dig. En timme att uppskatta dig.En dag att älska dig,men det tar ett helt liv att glömma dig.För alltid i mitt hjärta! ...

Av Jean - 9 augusti 2011 07:36

Nio månader har nu passerat utan dig & nu ska allt va bra! Du måste gå vidare! Gå vidare med vad??? Livslusten orken energin drivet vänner familj psykolog. Ingen orkar längre höra, och varje dag blir ensamheten ångesten större & större...Usch va ja...

Av Jean - 4 augusti 2011 21:47

Men en sak vet jag...Du är min vän..Min ända vän   Tack jag känner dock att du är med mig!  ...

Av Jean - 31 juli 2011 16:02


     VALTER     Oj va livet är svårt & tomt utan dig Ibland! Saknar saknar saknar, så jag vet snart inte vart jag ska ta vägen och det finns ingen hejd på tårarna! Allt känns bara så jävla ensamt hårt och svårt och så jävla orättvist! ...

Av Jean - 8 april 2011 17:23

    Varför nu detta inlägg? För att offentliggöra att Valter var sjuk och han "inte bara lite jobbig"! Men framför allt för att jag vet, att att det finns dom som kommer ha nytta av denna viktig information och att Valter kanske ändå inte dog ...

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards