Kära dagbok!

Direktlänk till inlägg 11 november 2009

Döds Ångest!

Av Jean - 11 november 2009 06:54


Upp vad beträffande Valter! Promenad runt Kumla upp på stan och det tog inte alls lång tid innan han slutat streta och han är tittar bedjande om att få ett varsegod till att mer gå fritt och rastas. Stanna även till på stan och bara satt där, passerade hundar utan problem och utan ökad aktivitet...han titta det var allt. Det gick till och med så bra, så att vi på vägen hem stanna till i en park och fick ett litet lössläpp & bus med pinne. Därefter samlade jag hopp han igen för att forsätta hemåt. Till en början trodde han, att nu var det nog som vanligt igen och började dra igen men acceptera snabbt okey, lugnt och fint va det! Redan märkt att tungan inte hänger ner vid knäna efter en promenad på 11/2 tim som den gjort på en promenad här utanför på en kvart. Så kanske kanske, kommer detta att funka om jag bara kan hålla ut och inte ge efter för mina "tycka synd om känslor".


Imorgon kommer Carola och ska kolla på oss...Nu har jag ju lyckats bromsa "spiralens" själv men det kan nog va bra en då...


Själv var jag till Hallsberg på panik terapi. Men i går var det bara jobbigt tyckte jag, man skulle sitta och framkalla ångestkänslor genom att hyperventilera, hålla andan, kliva upp och ner på en stol osv...Nä det var inget för mig. Tog i mot så jag avbröt. Mycket prat om influensan också så jag mådde sämre när jag kom därifrån en innan. Fick massor med information om sjukdomen som gjorde att ångest & samanbrott låg nära igår. Känner mig verkligen jagad av döden. Inget annat kretsar i huvet. Sådant som borde va mer relevant försvinner så som tanken på Foppa...Detta ger i sin tur skuld och skam känslor. Nä jag måste nog känna mig besegrad av att tro jag kan leva och tänka normalt och sunt utan lyckopiller. Verkligen dax att söka hjälp innan jag hamnar i botten, känner igen symtomen, att jag varje morgon startar med en brännade känsla av tårar. Jag gråter inte, jag kan än så länge hålla det ifrån mig, men sorgen, paniken, maktlösheten finns där, inte av direkt nått specifikt utan bara av livet!


Kram Jeanette    

 
 
bibbi

bibbi

11 november 2009 12:43

iiiihhhh så otroligt roligt att ni kunde gå upp på stan och att han kunde titta på hundar utan att göra något...vad glad jag blir för eran skull :) indras humör är som berg å dal bana vet ju att det beror på att hon är lätt stressad å är hon mer stressad en dag så blir det pannkaka. men det går sakta framåt.tror också att hon snart ska börja löpa.
det var en som berättade för mig att har man virus i kroppen som förkylning så blir man inte smittad av influensa...har ingen aning alls om det stämmer. ska prata med jockes syrra som är sjuksköterska. jag önskar att man kunde göra något för att lätta på dina ångestkänslor. kan ju bara säga att jag tänker på dig. tänk på att varenda människa inte får influensan sen är det inte alla som går bort utav svininfluensan. det man kan göra att man köper hand desinfektion på apoteket så att man tvättar händerna ofta.stor kram på dig

http://www.nogg.se/indrapindra

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jean - 10 augusti 2011 08:34


  Det sägs: Det tog En minut att hitta en speciell vän i dig. En timme att uppskatta dig.En dag att älska dig,men det tar ett helt liv att glömma dig.För alltid i mitt hjärta! ...

Av Jean - 9 augusti 2011 07:36

Nio månader har nu passerat utan dig & nu ska allt va bra! Du måste gå vidare! Gå vidare med vad??? Livslusten orken energin drivet vänner familj psykolog. Ingen orkar längre höra, och varje dag blir ensamheten ångesten större & större...Usch va ja...

Av Jean - 4 augusti 2011 21:47

Men en sak vet jag...Du är min vän..Min ända vän   Tack jag känner dock att du är med mig!  ...

Av Jean - 31 juli 2011 16:02


     VALTER     Oj va livet är svårt & tomt utan dig Ibland! Saknar saknar saknar, så jag vet snart inte vart jag ska ta vägen och det finns ingen hejd på tårarna! Allt känns bara så jävla ensamt hårt och svårt och så jävla orättvist! ...

Av Jean - 8 april 2011 17:23

    Varför nu detta inlägg? För att offentliggöra att Valter var sjuk och han "inte bara lite jobbig"! Men framför allt för att jag vet, att att det finns dom som kommer ha nytta av denna viktig information och att Valter kanske ändå inte dog ...

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6 7 8
9 10 11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards