Kära dagbok!

Direktlänk till inlägg 30 mars 2010

Vilsen, glad å bad

Av Jean - 30 mars 2010 04:45

En morgon i otta, klocka halv fyra var timmen slagen! Bara att gilla läget och göra det bästa ändå av dagen! Hade allafall en bra dag i går...Började med en micro runda som gick kanon, inga hundmöten så då är det ju lätt att va kaxig ;)...Bra gick den iallfall lugn och fin...lite gno mot benet just i början, men sen sluta han och gjorde det han skulle.


Tog tag i lite jobbigt pappergöra, som ansökningar hit och dit, blir så upstressad av sånt...Men nu är det gjort, nu ska jag bara få det på lådan också...Får ta det idag!


Bettan ringde och vi bestämde att möta upp henne på klubben för en fika och bara lite kravlös miljöträning. Istället vart det att vi åkte till skogs med fyra ekipage! Valter och jag börja med en skogsrunda som jag lyckades gå vilse i...Fattar inte hur jag bär mig åt?!?  Tillslut var det bara att vända, när jag var så panikslagen att jag bara stod i urskogen och hyperventelerade. Gummi stövlarna var givetvis hemma eftersom vi bara skulle till klubben en liten sväng...Så jag vart minst sagt blöt!


Väl ute på stigen var det en trevlig lerig runda, men vad gjorde det, då fick jag äntligen anledning till ett ordenligt bad på lilleman...

 

Inte lika lycklig över det, som när han fick rusa av med en Reisen tjej efter vår promenad. Gick även bra med andra hundmöten där på plats...Börja stressa upp något, men inga utfall och kom ner snabbt och tittade bara sen nyfiket...


Nöjdare kan ingen vara...

Väl hemma så vart det som sagt ett välbehövligt bad...Borstningen får jag ta tag idag...Tog sin lilla tid att torka upp och efter sista rundan var han dyblöt igen! Regn och ruskväder, men promenaden gick bra även denna gång tills vi fick hundmöte...Säger bara en sak...SPRITT SPRÅNGADE GALEN!!!


Nä, jag får nog snart anlita en privat instruktör som kommer hit och tar hand om oss...Eller knipa kulorna...Eller flytta...Så här kan vi ju inte ha det!


Men bortsett från detta så var det ju iallafall en bra dag...


    

Tyckte nog Valter också när han väl fick lov att komma ur badkaret...Inte hans favvo ställe, men hoppar snällt i och står stilla fint tills det är klart! Så duktig! Fast otrevligt är det sa han! Så nu har vi bara resten kvar...Tovorna!


   // Jeanette


 
 
bibbi

bibbi

30 mars 2010 10:41

skönt att något hundmöte gick bra. var du nervös denna gången när ni mötte på en hund hemmavid? hihi valter har samma blick som indra när hon står i badet. indra om du ska ha en gps när du beger dig ut i skogen eller pass :P hihihi. skönt att du hittade tillbaka! kram i från oss

http://www.nogg.se/indrapindra

 
Jeanette  & Valter

Jeanette & Valter

30 mars 2010 12:21

Nej inte nervös...hann aldrig bli det...

http://jean66.bloggagratis.se

 
bibbi

bibbi

30 mars 2010 15:13

oki det var ju bra. han vet ju att när ni går häromkring så brukar du bli stressad. han blir då stressad själv å så blir det tok i hans hjärna å han gör saker.han har då lärt sig hur det brukar gå till hemokring att han inte känner av hur lugn du var/är i den situationen. kan då ta tid att bryta det mönstret. när han väl kommer underfund med att du inte alls längre är stressad hemomkring så tror jag att han kommer lugna ned sig. gäller att du har tålamod och inte blir frustrerad när han beteer sig illa...då hjälper man ju till att peppa honom i de situationerna. vet att det är svårt när tålamodet tar slut..hehe är ju själv i den sitsen. håll ut..kämpa på! ser du en hund på avstånd hemomkring så ta tillfället i akt att träna...på det avstånd han klarar av minsta tecken på stress från hans sida så ta ut avståndet. ju mindre stress han har då desso lättare har han att känna av att du är lugn. hihi nu ska jag inte komma här å tala om vad du ska göra..bara ett tips...hihi du gör ju detta på andra ställen så det är ju inget nytt. ha tålamod. jag tänker på er. många kramar till er!...ps. kändes som om jag svamlade ihop detta...hoppas du förstpr :) kram

http://www.nogg.se/indrapindra

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jean - 10 augusti 2011 08:34


  Det sägs: Det tog En minut att hitta en speciell vän i dig. En timme att uppskatta dig.En dag att älska dig,men det tar ett helt liv att glömma dig.För alltid i mitt hjärta! ...

Av Jean - 9 augusti 2011 07:36

Nio månader har nu passerat utan dig & nu ska allt va bra! Du måste gå vidare! Gå vidare med vad??? Livslusten orken energin drivet vänner familj psykolog. Ingen orkar längre höra, och varje dag blir ensamheten ångesten större & större...Usch va ja...

Av Jean - 4 augusti 2011 21:47

Men en sak vet jag...Du är min vän..Min ända vän   Tack jag känner dock att du är med mig!  ...

Av Jean - 31 juli 2011 16:02


     VALTER     Oj va livet är svårt & tomt utan dig Ibland! Saknar saknar saknar, så jag vet snart inte vart jag ska ta vägen och det finns ingen hejd på tårarna! Allt känns bara så jävla ensamt hårt och svårt och så jävla orättvist! ...

Av Jean - 8 april 2011 17:23

    Varför nu detta inlägg? För att offentliggöra att Valter var sjuk och han "inte bara lite jobbig"! Men framför allt för att jag vet, att att det finns dom som kommer ha nytta av denna viktig information och att Valter kanske ändå inte dog ...

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29 30
31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards