Kära dagbok!

Direktlänk till inlägg 29 mars 2010

Miljöträning!

Av Jean - 29 mars 2010 07:06

(Foto: Bibbi med Indra)


Regn, Regn, Regn... Men vad gör väll det, när man har ytterligare en godnatt sömn bakom sig!

Så idag blir det att ta hand om viktiga papper och städa och pynta in påsken samt en sväng till banken, som jag skulle ha gjort förra veckan. Det blir en prommis så får vi in lite miljöträning också...


Kunde inte låta bli! Åkte i vag till Mariebergs hund butik! Kanske skulle ändå detta vara "miraklet" till koppel jag sökte!?!

Men det blev inget sånt, det var mer för hundar som drog och till Valter trodde hon mer på det vanliga haltit isåfall, eftersom jag kan få med mig huvudet mer vid ett hundmöte. Det är ju inte dragandet som är problemet, utan den bristande kontrollen jag har vid hund möten...

Så det jag söker är mer ett koppel JAG kan känna mig säker och lugn i...och kan jag vara mer avslappnad och cool smittar det förhoppningsvis av sig!

Har ju prövat Halti förut, men han går liksom och gnor hela tiden på mitt ben och där har jag gett med mig...Hon trodde att om jag hade tålamod skulle det försvinna, hon tyckte inte alls han verka bry sig så mycket som vissa andra kunde göra...Så vi gör ett nytt försök!


När vi ändå var där och han kändes lugn, så passa vi även på att ha lite miljöträning och bara flanera runt...Bara fokus på matte och inget gnoande på benet där iallfall. Fick även in ett par lyckade hundmöten :D, men även ett misslyckat, men han kom ner snabbt i varv igen och var så duktig! Träffa på några bekanta och stod och prata! Ett hopp försök vardera, men sen satt fint och fokuserad på matte...Helt otroligt, Helt underbart! "Neja" han inte, utan stoppa han bara lugnt med handen och sen var det bra! Fantastiskt!


Däremot rundan här hemma går han mer och gnor på benet, ska försöka bortse från det och inte "neja" det heller utan bara strunta i det helt enkelt! Redan på kvällen var han redan bättre med detta  ! Kände mig faktist mer avslappnad, men det kanske är nyhetens behag och några hundmöten stötte vi inte på här hemma!


Så fortsättning följer med spänning!


Nu ska jag ta tag i dagen! Ha det gott // Jeanette



 
 
bibbi

bibbi

29 mars 2010 10:38

hej svejs! vad kul att miljöträningen gick bra :) jag blir så glad över att läsa att han lyssnar på handtecknet å lugnar ned sig..kanon bra :) hoppas att ni får trevligare rundor här hemma! kram på er

http://www.nogg.se/indrapindra

 
Susann

Susann

29 mars 2010 10:45

Kikat in och läst ikapp lite:) Skickar en kram och önskar dig och Valter en Bra dag!!

http://www.briardliv.se

 
Ingen bild

Eva Th

29 mars 2010 20:55

Får jag rekommendera kopplet SUPERGRIP som finns på Jami för endast 100 kr. Helt suveränt - jag använder aldrig läderkoppel sen jag köpte mina supergrip, syrran som går med sex-spann likaså. Och även som blöta har man kanongrepp. Hälsningar ET

 
Jeanette  & Valter

Jeanette & Valter

30 mars 2010 04:31

Eva: Det lät ju kanon och vilket pris :D Kan va värt att testa :)

http://jean66.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jean - 10 augusti 2011 08:34


  Det sägs: Det tog En minut att hitta en speciell vän i dig. En timme att uppskatta dig.En dag att älska dig,men det tar ett helt liv att glömma dig.För alltid i mitt hjärta! ...

Av Jean - 9 augusti 2011 07:36

Nio månader har nu passerat utan dig & nu ska allt va bra! Du måste gå vidare! Gå vidare med vad??? Livslusten orken energin drivet vänner familj psykolog. Ingen orkar längre höra, och varje dag blir ensamheten ångesten större & större...Usch va ja...

Av Jean - 4 augusti 2011 21:47

Men en sak vet jag...Du är min vän..Min ända vän   Tack jag känner dock att du är med mig!  ...

Av Jean - 31 juli 2011 16:02


     VALTER     Oj va livet är svårt & tomt utan dig Ibland! Saknar saknar saknar, så jag vet snart inte vart jag ska ta vägen och det finns ingen hejd på tårarna! Allt känns bara så jävla ensamt hårt och svårt och så jävla orättvist! ...

Av Jean - 8 april 2011 17:23

    Varför nu detta inlägg? För att offentliggöra att Valter var sjuk och han "inte bara lite jobbig"! Men framför allt för att jag vet, att att det finns dom som kommer ha nytta av denna viktig information och att Valter kanske ändå inte dog ...

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29 30
31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards