Kära dagbok!

Direktlänk till inlägg 25 mars 2010

Trött...Stressad...och början till frustation!

Av Jean - 25 mars 2010 04:48

Blir så trött!!! Vaknade 3.45 och kunde inte somna om...! Så den här dagen blir inte kul! Helt krossad och stressad blir jag när det blir förmånga tidiga mornar. Det börjar smått sätta sig på psyket...Blä!

Hade ju behövt lite extra krafter för ett nervöst möte med arbetsförmedlingen och försäkringskassan. Kanske leder det till nått bra,men ändock väldigt nervöst sånt tycker jag.

Nu tidig morgon ska vi också åka och hämta Zot o Ziz, men först ska det bli en långis i skogen med min lille...om jag nu orkar en lång vill säga!

Men till skogen ska vi!


Lovade också Wilmer att han skulle få sova hos Farmor i kväll och han kräver ju en del allert energi av sin farmor...Men har jag tur så kanske jag kan "lura" till innan F.k mötet och pigga på mig! Men risken är överhängade stor att jag kommit till stadiet övertrött och kan inte finna ron...


Frustratinen börjar smått smyga sig på igen också att jag inte kommer tillrätta med Valter stress...

Får verkligen inget gehör på micro runderna här hemma med att vänta in han...

Har ju hållit på så nu i ca tre veckor. Tycker man borde börja se ett resultat nu, men hundmöten och stressen tycker jag bara blir värre och värre här hemma vid och då kan jag nämna att dom verkligen inte blir långa...Men ändå så Katastrofala...Hua!


Började och kikade runt och hitta en artikel om stress (Vill du se hela, se tidigare inlägget) Jag hitta mycket matnyttigt åt oss...Tex just denna text jag bara måste minnas...

DET TAR TID! 


"Om man tar bort de stressframkallande faktorerna, så tar det ändå lång tid innan man kan se någon ändring av hundens beteende. Detta på grund av att den förstorade binjurebarken fortsätter att producera alltför stora mängder stresshormoner. Men så småningom når hormonsystemet ner till sin normala kapacitet och individen blir mer harmonisk och välfungerande."

 

Däremot vet jag inte hur vi ska kunna ta bort stressfaktorerana här hemma vid...Han måste ju kissa och bajsa eller ska det behövas så drastiska åtgärder att jag ska behöva ta bilen även till dessa tro???????????


Näää, en hydda i skogen tre veckor....Hua så negativ jag är igen!


Igår då? Carola kom hit, skulle bli en prommis med hundarna, men jag fick äran  att va ensam rå om lilla Ludde medans Sussane var till vårdcentralen!

Så go den lille plutten och han börjar verkligen va med nu på ett helt annat sätt. Skrattar och ler och pratar och upptäcker händer mm...


Carola hängde på och vi fikade och vi blev ny friserade.Tiden sprang iväg så nån hundprommis hann vi inte med...Men det blir väll fler tillfällen :)


Nä, nu ska jag göra mig ording för skogs rundan så vi hinner...Ska ju som sagt hämta zot o ziz!


Ha det bäst, själv ska jag försöka va lugn och fin och inte stressa och frustrera / Jeanette



 
 
Carola

Carola

25 mars 2010 12:25

Ta det lugnt det kommer. Mythos hade ett jätte bra möte idag med en schäfer hane med rest ragg. Jag trodde ju också att vi kommer aldrig i mål men det gör vi, var så säker. Som sagt detta tar tid och man måste ju vara lugn i alla situationer, vilket ibland jag har svårt för ;)
Jätte kul att träffa lille Ludde så go, glad och härlig. Vilka miner :P Promenaden tar vi till veckan som kommer hoppas jag :))

http://www.farrax.dinstudio.se

 
mia & love

mia & love

26 mars 2010 07:02

lika lång tid som det tog att bygga upp stressen lika lång tid tar det att få det i bättre balans, tyvärr...mat som är bra är kalkon och banan ;-)...jag vet hur det är man vill ha resultat snabbt......men det kommer ska du se,som du tänker till och kämpar på :-)
kram

http://www.briard.mia-co.com

 
bibbi

bibbi

26 mars 2010 14:36

ja tyvärr tar det ju tid att jobba bort stressen. men tänk då på vad som har blivit bättre under denna period. du kunde nu klicka lite klor utan att han brydde sig. det är ju ett tecken på att stressen har dämpat sig. så småningom kommer det dämpas mer å promenaderna kommer att bli bättre. håll ut och kämpa på du är på rätt vad tänk på det. kram

http://www.nogg.se/indrapindra

 
lena & hille

lena & hille

27 mars 2010 13:12

Hur gick det med övernattningen, har du överlevt:)

http://www.123minsida.se/HILLE-LENA

 
Jeanette  & Valter

Jeanette & Valter

27 mars 2010 17:13

Jo jag lever... :D Han fick i gång farmor så hon har inte haft så mycket tid med uppdatering...men det kommer ;)...

http://jean66.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jean - 10 augusti 2011 08:34


  Det sägs: Det tog En minut att hitta en speciell vän i dig. En timme att uppskatta dig.En dag att älska dig,men det tar ett helt liv att glömma dig.För alltid i mitt hjärta! ...

Av Jean - 9 augusti 2011 07:36

Nio månader har nu passerat utan dig & nu ska allt va bra! Du måste gå vidare! Gå vidare med vad??? Livslusten orken energin drivet vänner familj psykolog. Ingen orkar längre höra, och varje dag blir ensamheten ångesten större & större...Usch va ja...

Av Jean - 4 augusti 2011 21:47

Men en sak vet jag...Du är min vän..Min ända vän   Tack jag känner dock att du är med mig!  ...

Av Jean - 31 juli 2011 16:02


     VALTER     Oj va livet är svårt & tomt utan dig Ibland! Saknar saknar saknar, så jag vet snart inte vart jag ska ta vägen och det finns ingen hejd på tårarna! Allt känns bara så jävla ensamt hårt och svårt och så jävla orättvist! ...

Av Jean - 8 april 2011 17:23

    Varför nu detta inlägg? För att offentliggöra att Valter var sjuk och han "inte bara lite jobbig"! Men framför allt för att jag vet, att att det finns dom som kommer ha nytta av denna viktig information och att Valter kanske ändå inte dog ...

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29 30
31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards