Kära dagbok!

Direktlänk till inlägg 24 mars 2010

Nyttig med nöje...

Av Jean - 24 mars 2010 05:19

  

Morning! Uppe med tuppen igen, lite kaffe med några njut fulla pinnar är redan avklarade under fläkten! Och fart och fläkt vart det igår för den lille, inte i fullt så grön fin teräng, men snart så  !

Igår vart det en sväng till klubben med träningsgruppen! Valter och jag tog en promenad men vi var inte med på träningen mer än som åskådare...eller Valter var inte ens med som åskådare, han var platsad i bilen för att bli bevisad att det inte är nått att stressa upp för. Händer inte några speciellt jobbiga saker, mer än  han fick komma ut och springa av dom lurviga tillsammans med kampen och det tror jag inte han tycker uppfattas speciellt jobbigt  !

Men det är inte bara kast och kamp,utan han får bjuda till först med nått, och det gör han. Fotgående med kanonkontakt bjöd han upp till igår...


Kanske inte uppfattas som träning, men det är nog lite träning i sig och sen fick jag min sociala bit tillfredsställd genom trevligt sällskap till fikat. Men tiden går fort när man har roligt, och för att inte falla för frestelserna (fikabröd och dyl)när magen börja  kurra. Sen började "tycka synd om" känslan komma för lilleman.

Så då var det bara att ge sig av hemmåt för att tilllreda min nya mat!

Inte mackor, inte Ballerina kakor som det annars lätt brukar bli...Näpp, igår vart det kyckling sallad med citron sås, havregrynsgröt till frukost, och vårulle med sallad till kvälla! Så nyttig så!


Mitt mål är att slippa köpa nytt regn ställ, och det blir även mått stocken till om jag lyckas eller inte. Väger mig inte då jag har lätt att bli lite fanatisk! Byxorna är ju sprillans sen förra året och knapt använt, men dock så går röven knapt i...Finns ingen genväg heller genom att låta dom va oknäpta som jag kan få göra på andra byxor. Näpp, bara att hålla andan tills dom blir mer "lagom" igen... Så det kan bli 


Nått Plus energi foder vågar jag mig inte heller på till Lillemannen, blir normal foder. Tänkte nog lite galet...Tack för komentarer och samtal!


Idag på schemat står det  hundpromenad tillsammans med Carola och hennes killar. Min svärdotter och Ludde kommer sen hit och ska ta hand om våra frisyrer...

Vårfina ska vi bli! För nu är det här, om än ngt blöt...Men den är dock här...VÅÅÅÅREN!!!!

Ha det // Jeanette



 
 
bibbi

bibbi

24 mars 2010 10:17

vad duktig du är som höll dig borta från de goa sötsakerna :) jag längtar också till de gröna skogarna :) vad roligt att bli lite vår fin i håret :) du får ha en riktigt trevlig dag :) kram i från oss

http://www.nogg.se/indrapindra

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jean - 10 augusti 2011 08:34


  Det sägs: Det tog En minut att hitta en speciell vän i dig. En timme att uppskatta dig.En dag att älska dig,men det tar ett helt liv att glömma dig.För alltid i mitt hjärta! ...

Av Jean - 9 augusti 2011 07:36

Nio månader har nu passerat utan dig & nu ska allt va bra! Du måste gå vidare! Gå vidare med vad??? Livslusten orken energin drivet vänner familj psykolog. Ingen orkar längre höra, och varje dag blir ensamheten ångesten större & större...Usch va ja...

Av Jean - 4 augusti 2011 21:47

Men en sak vet jag...Du är min vän..Min ända vän   Tack jag känner dock att du är med mig!  ...

Av Jean - 31 juli 2011 16:02


     VALTER     Oj va livet är svårt & tomt utan dig Ibland! Saknar saknar saknar, så jag vet snart inte vart jag ska ta vägen och det finns ingen hejd på tårarna! Allt känns bara så jävla ensamt hårt och svårt och så jävla orättvist! ...

Av Jean - 8 april 2011 17:23

    Varför nu detta inlägg? För att offentliggöra att Valter var sjuk och han "inte bara lite jobbig"! Men framför allt för att jag vet, att att det finns dom som kommer ha nytta av denna viktig information och att Valter kanske ändå inte dog ...

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29 30
31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards