Kära dagbok!

Direktlänk till inlägg 21 mars 2010

Briardträff och "Smått o gott"...

Av Jean - 21 mars 2010 05:51

BRIARD TRÄFF...

 

 

 

  

Igår var vi på Briard träff med Västmansland Briardklubb! Först börja vi vår resa med en långromenad fritt i skogen! Innan jag åkte hade jag redan bestämt mig för att vi inte följa med på "Briard promenaden". Hade kanske gått, eller inte... men nu försöker vi satsa på säkra kort som "Posetiva erfarenheter" och posetivt vart det  ... Och lugn i lugn och ro efter Valter egen önskan   


Medans dom andra gick en gemensam promenad, så gick vi en liten sväng och han fick kolla av stället, fast själva, bara han och jag.


Och en del Briarder vart det! På bild "Trojas" matte och Agenetha med Razzel och lilla Ester och "Triton" från Hippie Royal med matte...Ber om ursäkt att jag bara kommer ihåg hundarnas namn  ... 

  

Katarina med Farbror Tage och Kusin Doris, Ulrika med Wille...

  Queno, Ester, Razzel, Wille o Triton

   

Doris agera lekdam åt dom flesta...Förste man var Triton

    Triton och Ester...

    Triton stor och ståtlig trevlig kille på 10 mån...Där låg min "lilleman" i lä med 10 kilo minus...

   

         Valter fick ligga i bilen när det sen var dax för korv grillning och fotografering! Ulrika som både mäster grillare och mäster fotograf...Tusen tack för det Ulrika!

 

Ulrika och Katarina


Andre "man" till rakning i lek å bus... Turen var kommen till Ester som fick busa runt med Doris...


  Katarina o Lilla Ester o Doris...

 

Till slut efter grillningen, nådde även turen till Valter! Kort men naggande god bekantskap tyckte Valter och hade som vanlig lite svårt att dölja sitt intresse!


Vi förflyttade oss ner i solskenet och jag passade på att ta ut Valter.Det var bara ett par hundar ute då! Vi satte oss lite avsides på "hans" avstånd. Han visar tydligt när han tycker det blev för nära, genom lite oroligt tittande på mig. Backa då nån meter bak och då gick det bra. Krävde inget heller, så som, sitt ligg. Vi bara va och det resulterade i att han valde själv att lägga sig, däremot belönade jag all kontakt och den var superb för dagen!


Lite hoppande dock på folk, men märker även här, att om jag inte jag "ryar", och bara säger lugt nej och håller i avtar det snabbare...

Så det är absolut även det ett litet stress beteende, som jag tror att jag på bästa sätt kommer få bort genom att bara hålla mig så lugn och neutral som möjligt!

Får riktiga Aha upplevelser hela tiden! Så härligt och om jag nu bara fortsätter att lyssna på han, kommer han leda oss rätt en dag...Det känns så!


Fotona nedan på Valter är tagna av Ulrika Karlsson...Tusen tack för dom!


          




Ulrika o Wille

 

Razzel med matte Agnetha...

Tack alla för en trevlig dag!


OCH SMÅTT O GOTT...

 

Nöjda och glada med ännu en positiv upplevelse i minnet fortsatte vi till Barnabarna. Den stora såg jag inte mycket av han var fullt upptagen mad utomhus lek på gården med polarna...Ett garanterat Vårtecken!

Men den lille var till Farmor befogande   

    

Ett perfekt avslut på en perfekt dag!

Tror även Valter var mycket nöjd över denna dag...Kändes så!


Farmors lille, var även och hälsa på Farmor i fredags, men det var han nog inte så mycket medveten om...


Han sov gott medans vi andra mumsa i oss kladd kaka...

Så söööt...



Det tyckte även Ziz som var våra andra besökare denna dag och så lille Zot så klart!


Alla "smått" sov gott ...



Idag blir det en lugn dag...Känns lite mysko åt lungorna på nått oroveckande sätt!

Ska jag bli sjuk nu? Jag som skrytit om att jag inte haft en ända förkylning varken höst eller vinter detta år...kanske det är så att det är min tur nu!

Får hoppas o tro att det vänder!


Ha det gott alla och tack än en gång alla inblandade för en trevlig dag/

Kram Jeanette



           

       

 
 
bibbi

bibbi

21 mars 2010 10:34

jätte fina kort :) vad härligt att det gick så bra på briard träffen :) vad duktig du är som ser på hans signaler och tar det lugnt i de situationerna :) kanon bra jobbat :) kram i från oss på samma gata :)

http://www.nogg.se/indrapindra

 
Ulrika

Ulrika

21 mars 2010 15:31

JÄTTE trevligt tycker jag det var :-) Och vilken kille du har!! Sträck på dej han är så duktig!!

Kram/Ulrika och alla killarna

http://www.briardkillarna.se

 
Carola

Carola

22 mars 2010 08:31

Jätte fina kort Ni ser ju ut att ha haft en underbar dag och att det går så bra nu med "lilla" Valter =)) Kram Carola och doggsen

http://www.farrax.dinstudio.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jean - 10 augusti 2011 08:34


  Det sägs: Det tog En minut att hitta en speciell vän i dig. En timme att uppskatta dig.En dag att älska dig,men det tar ett helt liv att glömma dig.För alltid i mitt hjärta! ...

Av Jean - 9 augusti 2011 07:36

Nio månader har nu passerat utan dig & nu ska allt va bra! Du måste gå vidare! Gå vidare med vad??? Livslusten orken energin drivet vänner familj psykolog. Ingen orkar längre höra, och varje dag blir ensamheten ångesten större & större...Usch va ja...

Av Jean - 4 augusti 2011 21:47

Men en sak vet jag...Du är min vän..Min ända vän   Tack jag känner dock att du är med mig!  ...

Av Jean - 31 juli 2011 16:02


     VALTER     Oj va livet är svårt & tomt utan dig Ibland! Saknar saknar saknar, så jag vet snart inte vart jag ska ta vägen och det finns ingen hejd på tårarna! Allt känns bara så jävla ensamt hårt och svårt och så jävla orättvist! ...

Av Jean - 8 april 2011 17:23

    Varför nu detta inlägg? För att offentliggöra att Valter var sjuk och han "inte bara lite jobbig"! Men framför allt för att jag vet, att att det finns dom som kommer ha nytta av denna viktig information och att Valter kanske ändå inte dog ...

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29 30
31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards