Kära dagbok!

Direktlänk till inlägg 18 mars 2010

Hundvakt och valpbus Film + Bilder!

Av Jean - 18 mars 2010 17:58

Bettan kom och hämta mig i morse för att jag skulle vara hundvakt åt Zot o Ziz eller, ja mest Zot såklart eftersom Ziz är i en högaktingvärd ålder och kunde för dagen tom servera sig själv mat när jag va ut med zot.

Så här glad tror jag hon vart när jag försvann ut och hon fann Valter mat på bänken   ! 


Det har gått jätte bra och det är en tuff och modig kille som inte drar sig för att Valter är ett par hyddor större! Han agera lekfarbror till dom båda och den lille fick göra vad han ville, attakera, kliva på han, dra han i skägget bara kul sa Valter! Mera... Han är verkligen gudomligt snäll så här!

Men dom la sig även långa stunder och sov och vila ut!

Känns så kul att det går så bra och helt avsappnat mellan dom alla tre. Tillomed när vi  tog en promenad gick det kanon, vi började med att gå ngt före, men han stressa aldrig upp och vi kunde hålla oss senare till truppen med bara några steg före. Däremot fick vi hundmöte som jag inte kan skryta med...Bedrövlig just nu i dessa...Hoppas verkligen vi hittar tillbaks dit vi en gång var! Gick ju verkligen framåt ett tag, men det har vi tydligen helt tappat både han och jag  !



Min bil gick heller inte igenom idag *snyft*! Snacka om att man är bilburen, men i morrn har dom lovat att jag ska få den. Hoppas verkligen att det blir så!

På Lördag är det Briard träff i Västerås som vi funderar på att fara på. Mest för egen del! Däremot har jag i så fall andra planer för Valters räkning, han kommer få "slippa" va med...Däremot kanske han får riva av med kusinen efteråt, vi får se hur det blir! 


Här kommer lite bilder och filmer från dagen...

Valter attakeras...


På promenad...




Men efter bus kommer vila...Gos nosar  

    

    

 Och medans dom stora busar ligger Zot och tittar lugn på...

   Valter och Ziz brottas...

  

Lilla Zot nosen igen...

   

Sen en liten promenad och vem vet, en framtida spårhund kanske...För mycket dofter var det o mycket kul hitta han...

 

Inte det lättaste att få en valp att sitta kvar :D

  I allfall inte tittande åt rätt håll :D

    







När vi kom hem var det en trött Valter...Man blir trött av att agera lekfarbror :)

Ha en skön kväll alla därute // Jeanette & Valter

 
 
lena & hille

lena & hille

18 mars 2010 22:08

En pigg & söt liten Zot, alltig gulligt med valpar när man inte äger själv. Precis som med bebisar.

http://www.123minsida.se/HILLE-LENA

 
bibbi

bibbi

19 mars 2010 10:24

vad gullig han är lille zot. vad roligt det var att se filmen :) hahaha indra låter ju som lilla valpen...inte undra på att alla hundar tror att hon leker moahaha. hoppas verkligen att du får din bil idag! kram

http://www.nogg.se/indrapindra

 
Carola

Carola

19 mars 2010 12:13

Vad kul att det går så bra med alla tre Söt är han ju lilla vappisen :) o klart Valter är snäll Skulle inte tro något annat

http://www.farrax.dinstudio.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jean - 10 augusti 2011 08:34


  Det sägs: Det tog En minut att hitta en speciell vän i dig. En timme att uppskatta dig.En dag att älska dig,men det tar ett helt liv att glömma dig.För alltid i mitt hjärta! ...

Av Jean - 9 augusti 2011 07:36

Nio månader har nu passerat utan dig & nu ska allt va bra! Du måste gå vidare! Gå vidare med vad??? Livslusten orken energin drivet vänner familj psykolog. Ingen orkar längre höra, och varje dag blir ensamheten ångesten större & större...Usch va ja...

Av Jean - 4 augusti 2011 21:47

Men en sak vet jag...Du är min vän..Min ända vän   Tack jag känner dock att du är med mig!  ...

Av Jean - 31 juli 2011 16:02


     VALTER     Oj va livet är svårt & tomt utan dig Ibland! Saknar saknar saknar, så jag vet snart inte vart jag ska ta vägen och det finns ingen hejd på tårarna! Allt känns bara så jävla ensamt hårt och svårt och så jävla orättvist! ...

Av Jean - 8 april 2011 17:23

    Varför nu detta inlägg? För att offentliggöra att Valter var sjuk och han "inte bara lite jobbig"! Men framför allt för att jag vet, att att det finns dom som kommer ha nytta av denna viktig information och att Valter kanske ändå inte dog ...

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29 30
31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards