Kära dagbok!

Direktlänk till inlägg 18 mars 2010

Hemma dagar...

Av Jean - 18 mars 2010 05:25

 

Idag borde jag va utvilad! Vaknade 03.15 i går morse och kunde inte somna om...Gårdagen vart som den vart, inte möe gjort och man gick som i en dimma. På förmiddan kom Bibbi och Indra över och vi fika ute på altan, senare dök Tessan upp på luch! 

Efter det börja jag känna lite stress och frustration över att bara vara hemma! Över att bara köra den "inväntade" metoden, utan bil här hemma! Det blir ju inga längre runder när vi vänder hem vid stress...Så i går började tvivlet komma...


Men mamma kom sen över och sjussa oss till Blåberga för att gå en promenad! Men i går var det fart på pojken...Jädra vad han rusa! Kom en man gående, men han vänder på en fem öring, bredsladd och snön yrde om han! Däremot sen när jag håller honom och mannen ska passera, ångar stressen upp och han stuttsar han drar.

Då känner jag att det blir lite "pinsamt"...! 

Efteråt och när mannen passerat är det inga problem, då bryr han sig inte om den längre. Vi fortsatte vi vår lösrunda och han drog runt på stora trän han hitta och när han börjar tycka det blir lite tungt, kommer han till mig och tycker jag borde hjälpa till...Hjälp mig, ta den matte och springer mellan mig och trädet   ...


Nöjda över att både matte och hund blivit rastade, åkte vi hem och jag käkade och skulle därefter ta mig en liten lur. Tanken var för att orka va uppe längre, så jag skulle vända min dygnsryttm till rätta igen...


Den lilla "luren varade mellan 17.30-5 nu i morse! Så idag borde jag va mer än utvilad! Passar bra för snart kommer betttan och hämtar upp mig för att vara hundvakt åt hennes Ziz och lille Zot...Sen idag kommer min BIIIIIIIL! Saknar den sååå!


Ha en bra dag // Jeanette










 
 
Pernilla, Amber & Medea

Pernilla, Amber & Medea

18 mars 2010 07:32

Vad skönt att vara utvilad!! Ditt "nya" kök blev supersnyggt :o)
Ha en härlig dag! Kram!!!

http://www.onyxdelyx.se

 
bibbi

bibbi

18 mars 2010 16:18

skönt att din mamma skjutsade dig. man är ju så beroende av bilen. bra att du får den tillbaka idag :) oj vad tidigt du gick å la dig igår. då kan jag förstå att du är utvilad :) jätte trevligt att komma på besök...alltid lika roligt :) indra tycke rockså det. så otroligt skönt att hon vågar gå å lägga sig där hon vill och inte bredvid mig :) sköt om dig! kram i från oss

http://www.nogg.se/indrapindra

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jean - 10 augusti 2011 08:34


  Det sägs: Det tog En minut att hitta en speciell vän i dig. En timme att uppskatta dig.En dag att älska dig,men det tar ett helt liv att glömma dig.För alltid i mitt hjärta! ...

Av Jean - 9 augusti 2011 07:36

Nio månader har nu passerat utan dig & nu ska allt va bra! Du måste gå vidare! Gå vidare med vad??? Livslusten orken energin drivet vänner familj psykolog. Ingen orkar längre höra, och varje dag blir ensamheten ångesten större & större...Usch va ja...

Av Jean - 4 augusti 2011 21:47

Men en sak vet jag...Du är min vän..Min ända vän   Tack jag känner dock att du är med mig!  ...

Av Jean - 31 juli 2011 16:02


     VALTER     Oj va livet är svårt & tomt utan dig Ibland! Saknar saknar saknar, så jag vet snart inte vart jag ska ta vägen och det finns ingen hejd på tårarna! Allt känns bara så jävla ensamt hårt och svårt och så jävla orättvist! ...

Av Jean - 8 april 2011 17:23

    Varför nu detta inlägg? För att offentliggöra att Valter var sjuk och han "inte bara lite jobbig"! Men framför allt för att jag vet, att att det finns dom som kommer ha nytta av denna viktig information och att Valter kanske ändå inte dog ...

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29 30
31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards