Kära dagbok!

Direktlänk till inlägg 15 mars 2010

Det känns så bra!

Av Jean - 15 mars 2010 05:45


Vi har haft en helt underbar helg. Absolut ingen speciellt utan den har bara vart så bra. Lugn och skön och Valter är så lyhörd så det är inte sant. I lördags var vi mestadels hemma. Åkte i väg en sväng till loppis på Uffeslada bara för att komma ut lite och hitta en jättefin kofta för 100:- (Sprillans ny)...Hoppas han är där även till nästa helg, skulle vilja ha fler såna i mer färger. Bra basplagg!


Därefter åkte vi till Sannahed och gick en koppelpromenad runt om kring där.

Inget stress bara en helt underbar Valter. Känslan hos mig har ändrats och jag känner ett sånt lungn. Inget stress för att han "bara" får promenader. Tänk att så lite kan göra så mycket...att låta han tala och jag får en helt annan förståelse för vad som händer i hans lilla skalle. Att jag inte kunnat förstå detta själv!


Jag har en helt annan hund...Eller det är nog så, att han börjar få en helt annan matte! Bara hoppas och tro att det fortsätter så här. För det här är bättre än alla lycko piller i hela värden och jag känner att vi nu arbetar i medvind i stället för motvind! 

Börjar ju tillomed känna mig "normal"... Istället för att ha vart helt slut efter en aktivitet med honom, så känner jag att jag har får mer energi istället som jag också kunnat lägga på vanliga saker. Så som att ta hand om mig själv och mitt hem. Laga tillomed en mys måltid åt mig själv i Lördags till melodifestivalen...

Vet jag inte ens när det hände sist!


Söndan var lika trevlig den börja med att städa och fortsatte med en lång lösrunda. Vi hade så skoj och så avslappnat! Hitta pinne gjorde han också! 

     

Har ju varit obefintliga i alla snömassor, men nu börjar man skymta dom!

Därefter var vi till mamma och vi var till Billiga nisse i Rockhammar!

Billigt var det hitta jättefina rosa sommar garniner som jag tror kan bli fint till mitt svarta i köket för 35:- ...Tillbaks till mitt -80 tal  ...


Svävade på Rosa moln, ska vi nu också se allt i Rosa  haha!

Men det får bli morgondagen projekt. I morrn ska jag va billös för den ska lagas till ombesikningen och idag ska det bli skogsrunda med Carola och hennes vovvar.

Laddar nu batterierna så vi kanske kan ta lite finare bilder, än dessa mobila! 

Hoppas även på att få träffa Bettan lilla nykomling "Zot"!


En tanke tillbaks till Valters samtal...Hur till vida en hund kan stava...Kan ett S va ett Z som i Ziz tro ?!?


Tillsvidare! Ha det bra / Jeanette

 
 
Ingen bild

mia & love

15 mars 2010 07:04

Härligt att läsa om vad som händer oss dig ,skönt att det går i rätt riktning ;-))))))
lycka till vidare

 
Emelie & Arn

Emelie & Arn

15 mars 2010 08:11

Härligt! Ibland vill vi människor lite för mycket med våra hundar, det är viktigt att bara vara oxå. Ha det gott!

http://www.oslagbarearn.se

 
Ingen bild

Tessan

15 mars 2010 09:50

Själv klart är det TeSSan han mennar ;) hihi två ss i mitt namn :)

 
bibbi

bibbi

15 mars 2010 09:53

jag blir så otroligt glad när jag läser det du skriver :) hhhmm det kan ju inte vara indrapindra som valter menar med S...hhhmm...du får tänka vidare! kram på dig!

http://www.nogg.se/indrapindra

 
Lena&Dixon

Lena&Dixon

15 mars 2010 11:03

Klart du får länka till mig:) Blir glad av att läsa det du skriver. Härligt att ni mår så bra tillsammans nu.

http://www.dixon.zoomin.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jean - 10 augusti 2011 08:34


  Det sägs: Det tog En minut att hitta en speciell vän i dig. En timme att uppskatta dig.En dag att älska dig,men det tar ett helt liv att glömma dig.För alltid i mitt hjärta! ...

Av Jean - 9 augusti 2011 07:36

Nio månader har nu passerat utan dig & nu ska allt va bra! Du måste gå vidare! Gå vidare med vad??? Livslusten orken energin drivet vänner familj psykolog. Ingen orkar längre höra, och varje dag blir ensamheten ångesten större & större...Usch va ja...

Av Jean - 4 augusti 2011 21:47

Men en sak vet jag...Du är min vän..Min ända vän   Tack jag känner dock att du är med mig!  ...

Av Jean - 31 juli 2011 16:02


     VALTER     Oj va livet är svårt & tomt utan dig Ibland! Saknar saknar saknar, så jag vet snart inte vart jag ska ta vägen och det finns ingen hejd på tårarna! Allt känns bara så jävla ensamt hårt och svårt och så jävla orättvist! ...

Av Jean - 8 april 2011 17:23

    Varför nu detta inlägg? För att offentliggöra att Valter var sjuk och han "inte bara lite jobbig"! Men framför allt för att jag vet, att att det finns dom som kommer ha nytta av denna viktig information och att Valter kanske ändå inte dog ...

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29 30
31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards