Kära dagbok!

Direktlänk till inlägg 13 mars 2010

Bara positivt...Film på en Lugn skön skogspromenad!

Av Jean - 13 mars 2010 05:36

  

Känns så bra, så det känns näst intill overkligt!

Ännu en dag vi kan lägga till i vår jakt på positiva pluspoäng!

Gårdagen morgon vart det en skogs runda på 1,5 timma. Han fick va lös och ledig hela promenaden. Har tagit bort alla somhelst komandon på koppel promenaderna...Fortsätter att bara stå still och inte säga nått eller vända men bara när han blir alltför på.

Däremot som i skogen igår, kalla jag in ett par gånger för lägga till "gå här". Det jag tänker, att det bara ska vara en positiv och lugn inställning till det ordet " gå här". 

När jag säger det i koppel går han gärna upp i stress, även fast jag försökt att säga det även när det ex vis inte kommer en annan hund människa ect ect. 

Men så här när han är fri och ledig kommer han direkt och bara lunkar bakom eller vid sidan, tills jag igen säger nått annat. Det är ju så jag vill ha att slut resultatet ska se ut sen även i koppel. Tanken är att när vi kommit så långt, att han är lugnat sig i kopplet, flytta dit komandot...Men tills dess ska vi bara träna in det så det förknippas med noll stress och förväntning! 

 

Mysig promenad blev det för både han och mig...Sen att vädret gjorde en helt salig, gjorde ju inte promenaden sämre direkt...

 

Men helt själva var vi inte heller...rätt var det var så stod det en buse mitt på vägen...

     Spöken igen mitt på ljusa dan...

 

och lite läskig va han...

 

Men allt är till för att undersökas...och han löser det helt själv


Så efterråt "Vänner? "


Spelade även in en bit på promenaden om ni vill se hur lugn och fin han kan va "Lillemannen"


Också lite film om att det finns spöken mitt på ljusa dan   !

Snödroppar sa jag...vad vet jag om det kanske va en STOR ÄLG  



Efteråt fick han vila och mysa med mor min istället för att flänga med mig på mina upptåg. Brukar ju alltid annars ha med han överallt för jag trott det varit bra för hans miljötränigens skull.

Har verkligen tänkt om nu, och det känns verkligen hel rätt! Får lyssna på att han vill ha lugn och ro. Ger jag han det nu ett tag, så kanske han tilslut får kraften att orka med det på ett helt annat sätt.


Känner redan resultat efter vårt "nya liv" i lugn och ro...Både på mig och han.

Känns i hjärtat att vi är på rätt väg och framför allt känns det kul igen!


Inga somhelst planer för dagen, förutom Melodifestivalen! Ser ju ut att bli fint idag med, så kanske blir det en ny härlig skogs runda!


  Trevlig helg // Jeanette & Valter



     









 
 
bibbi

bibbi

13 mars 2010 11:50

vad duktig han är som kan "gå här" när han är lös :) jätte bra av dig att du tränar det där du vet att han är lugn :) men lille valter...snögubbar är ju inte farliga:) skönt att han kom på det själv :) underbara bilder :) jag har inte heller något inplanerat idag. förrutom melodifestivalen! kram på er

http://www.nogg.se/indrapindra

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jean - 10 augusti 2011 08:34


  Det sägs: Det tog En minut att hitta en speciell vän i dig. En timme att uppskatta dig.En dag att älska dig,men det tar ett helt liv att glömma dig.För alltid i mitt hjärta! ...

Av Jean - 9 augusti 2011 07:36

Nio månader har nu passerat utan dig & nu ska allt va bra! Du måste gå vidare! Gå vidare med vad??? Livslusten orken energin drivet vänner familj psykolog. Ingen orkar längre höra, och varje dag blir ensamheten ångesten större & större...Usch va ja...

Av Jean - 4 augusti 2011 21:47

Men en sak vet jag...Du är min vän..Min ända vän   Tack jag känner dock att du är med mig!  ...

Av Jean - 31 juli 2011 16:02


     VALTER     Oj va livet är svårt & tomt utan dig Ibland! Saknar saknar saknar, så jag vet snart inte vart jag ska ta vägen och det finns ingen hejd på tårarna! Allt känns bara så jävla ensamt hårt och svårt och så jävla orättvist! ...

Av Jean - 8 april 2011 17:23

    Varför nu detta inlägg? För att offentliggöra att Valter var sjuk och han "inte bara lite jobbig"! Men framför allt för att jag vet, att att det finns dom som kommer ha nytta av denna viktig information och att Valter kanske ändå inte dog ...

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29 30
31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards