Kära dagbok!

Direktlänk till inlägg 7 mars 2010

En bra heldag!

Av Jean - 7 mars 2010 06:31


Idag är jag trött...men helt acceptabelt efter en heldag som igår! På fredag åkte jag och hämta Wilmer på dagis efter en promenad i Blåberga med mor och Valter.

Det blev fredags mys med Tacos och Tessan dök även upp som sällskap.


Lördags morgon gav vi oss i väg tidigt för att åka kolla på Agellity i Kvinnersta där hans syssling tävlade. Kul se dom, men där delar inte sonsonen Wilmer mitt intresse! Det gick inte att gämföra med hocky där inte...


Som ni kanske förstår gav jag mig inte på att ta in Valter, men dom hälsa därutanför och han hälsa även på en annan liten fröken! Vild och glad som alltid när han väl får hälsa, men har svårt att se sin egen stora hydda i gämförelse.


Vi vart inte kvar så länge och därefter vart det besök hos mor och vi åkte sen runt och leta hocky vantar till mini händer. Tessan kom dit och hämta upp Valter för att ta han på en långis...och jag fick ett sms som fick mig till rörda tårar!

Hon skrev: Att springa lös sätter fart på magen + en bild  

Du har en hund att va stolt över! Vilken skillnad mot förr, även fast det kan va svårt att se det!

Värmde gott i en mattes hjärta!


Var även på mitt förta klubbmöte i livet...Årmöte med Briard klubben på Scandic hotell! Men där kände jag mig lite malplacerad. Lite grekiska för en nybörjare  ! Men det goda sällskapet med fikat förstod jag mig på ...


Därefter möttes jag välkomnande av en trött Valter som fått en prommis på över 2 timmar med Tessan. Väldigt skönt att för en dag få "Matte" semester.

Tessan kom över en sväng och när hon sen åkte, satte vi oss i bilen och åkte till Bettan på en litet Inflyttningskalas med god mat och sällskap av andra hundfantaster. Sög åt mig som en utorkad svamp, vad jag även här fick höra:

Vad lugn och lydig och fin han är Valter...

Helt otroligt, vad ett par vänliga ord kan förändra hela synfältet!


Med dom orden konstatera jag och kunde se:

Att jag har verkligen en hund att va stolt över!

Jag har även ett arbete jag åstakommit att vara stolt över!

Ibland är det som sagt svårt att se det själv, men med dagen hjälp till insikt ska vi bara en sak...Med ett kärt besvär, ska vi vidare!


Carpe diem // Jeanette 



 
 
Lilla Fröken m matte

Lilla Fröken m matte

7 mars 2010 09:06

DU ska helt klart vara stolt över den tjusiga goa killen! Han är urmysig och glad - inte alla som är det!
Kul att ses igen!

http://www.123minsida.se/busfreja

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jean - 10 augusti 2011 08:34


  Det sägs: Det tog En minut att hitta en speciell vän i dig. En timme att uppskatta dig.En dag att älska dig,men det tar ett helt liv att glömma dig.För alltid i mitt hjärta! ...

Av Jean - 9 augusti 2011 07:36

Nio månader har nu passerat utan dig & nu ska allt va bra! Du måste gå vidare! Gå vidare med vad??? Livslusten orken energin drivet vänner familj psykolog. Ingen orkar längre höra, och varje dag blir ensamheten ångesten större & större...Usch va ja...

Av Jean - 4 augusti 2011 21:47

Men en sak vet jag...Du är min vän..Min ända vän   Tack jag känner dock att du är med mig!  ...

Av Jean - 31 juli 2011 16:02


     VALTER     Oj va livet är svårt & tomt utan dig Ibland! Saknar saknar saknar, så jag vet snart inte vart jag ska ta vägen och det finns ingen hejd på tårarna! Allt känns bara så jävla ensamt hårt och svårt och så jävla orättvist! ...

Av Jean - 8 april 2011 17:23

    Varför nu detta inlägg? För att offentliggöra att Valter var sjuk och han "inte bara lite jobbig"! Men framför allt för att jag vet, att att det finns dom som kommer ha nytta av denna viktig information och att Valter kanske ändå inte dog ...

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29 30
31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards