Kära dagbok!

Direktlänk till inlägg 16 februari 2010

Söndag-Måndag och idag Tisdag

Av Jean - 16 februari 2010 06:33

   (En bild sen förra besöket)


Efter ett par jobbiga dagar som inte knoppen velat, men som ändå innehållit en del roligheter ...känns det idag än så länge ganska väl!

Alla hjärtans dag skulle jag ju städa, lite fick jag gjort men lusten rann liksom ur på nått vänster efter ett par skurtag.

Kanon fint väder och jag kände att man måste passa på att va ute...kändes ju nästan som vår! Aldrig är det läge för städning. Antingen dåligt grått väder och då skyller man på att lusten inte infinner sig. När det sen blir fint då skyller man på att det är för fint att va inne. Som tur är kommer vi få Gbg besök på Onsdag så nu måste jag ju. Ibland kan det va bra med lite press! Jätte kul ska det bli att ha dom här och har svårt att tänka mig att inte Valter kommer instämma med 3 fina hund damer och två valpar som också kommer beträda vår tröskel :D


På allla hjärtans dag åkte vi iallafall till mor och gick en sväng i Karlslund. Därefter käkade vi på Sallad in. Tyvärr glömde jag kameran denna dag som hade vart en förträflig fotodag då vi även stötte på fyra rådjur på jätte nära håll i ett bostadsområde...Inte ett dugg rädda! En låg tillomed i skogsdungen och bara vila. Brydde sig varken om mäninskor och bilarna runt om.


Gårdagen vart också en bra dag trots den låga energin nivån. Bibbi och Indra kom på besök och var här hela dan. Så skönt och kul att se att våra hundar nu är helt avslappnade i varandras sällskap. Indra vågade släppa Bibbis sida och tog soffläge medans Valter låg med oss i köket...I mellan försöker han charma den lilla lilla damen. Men lite stor är han tycker Indra ;)...och hon har ju rätt!

Han är ju gigantisk min lilleman i gämförelse med denna lilla naken fis!

Valter fick även en födelsedags present! Vi bugar och Niger stort än en gång!


Fika, käka och prata hund, gjorde vi och idag om våra knoppar och kroppar orkar ska vi ta en sväng till Askersunds ridhus. Kan ju gissa att det kanske inte blir riktigt lika avkopplande som idag så träningen kommer bara bestå av att bara vara där och va en "Fin lugn matte" och ha en "Fin lugn hund" *LEEEER*

Om det första går vägen "Lugn fin matte" då kommer det andra på köpet...så är det ju!


Men först ska dagen börja med lite Lydnadstäning!

Ha en bra dag alla där ut! / Jeanette



 
 
bibbi

bibbi

16 februari 2010 10:12

det var jätte trevligt igår. så otroligt skönt att indra lämnade min sida och la sig i soffan :) busfröt valter var hur duktig som helst :) vad spännande för valter att få ännu mer hund besök i morgon av ett helt gäng :) ni får ha det så jätte bra. vi ses i kväll om vi sticker till askersund. kram bibbi å indra

http://www.nogg.se/indrapindra

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jean - 10 augusti 2011 08:34


  Det sägs: Det tog En minut att hitta en speciell vän i dig. En timme att uppskatta dig.En dag att älska dig,men det tar ett helt liv att glömma dig.För alltid i mitt hjärta! ...

Av Jean - 9 augusti 2011 07:36

Nio månader har nu passerat utan dig & nu ska allt va bra! Du måste gå vidare! Gå vidare med vad??? Livslusten orken energin drivet vänner familj psykolog. Ingen orkar längre höra, och varje dag blir ensamheten ångesten större & större...Usch va ja...

Av Jean - 4 augusti 2011 21:47

Men en sak vet jag...Du är min vän..Min ända vän   Tack jag känner dock att du är med mig!  ...

Av Jean - 31 juli 2011 16:02


     VALTER     Oj va livet är svårt & tomt utan dig Ibland! Saknar saknar saknar, så jag vet snart inte vart jag ska ta vägen och det finns ingen hejd på tårarna! Allt känns bara så jävla ensamt hårt och svårt och så jävla orättvist! ...

Av Jean - 8 april 2011 17:23

    Varför nu detta inlägg? För att offentliggöra att Valter var sjuk och han "inte bara lite jobbig"! Men framför allt för att jag vet, att att det finns dom som kommer ha nytta av denna viktig information och att Valter kanske ändå inte dog ...

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards