Kära dagbok!

Alla inlägg den 26 februari 2010

Av Jean - 26 februari 2010 06:06

  

Hoppar jämfota här hemma! Jippi...Fantastiskt! Ännu mera snö har det kommit! Vill verkligen inte ha en gnutta mer nu...Jag vill ha tillbaks våra skogar! På förmiddan gjorde vi gjorde i allafall ett försök att ta oss till Blåberga. Men det gick ju inte komma fram där inte! Inte iallfall till grustaget som var min tanke. Men vi lyckades i allfall ställa ifrån oss bilen och gå en promenad på vägarna istället. Men nått fri släpp vart det inte för vi hade färska rådjur spår hela vägen framför oss som var mycket intressanta...Till o med dom väljer att avstå att vistas i skogen och gå dom plogade bilvägarna istället! Synd om dom små liven nu!

Passa istället på att öva inkallning när han var som mest fokuserad på vittringen...Här vänder han på en femöring, så duktig!


Däremot tror jag, eller vet, att vi har en bit kvar om han var lös och det kom en livs levade uppfarande. Vi gick väll nån timma och när vi nästan var framme för avfärd hemmåt så mötte vi på en Votcter (hur det nu stavas)tik. Han var jätte duktig i det mötet och vi stannade och prata och som belöning vart det en lekstund med tjejen! 

En riktig skönhet tyckte Valter...

Ingen "normal" hälsning här inte, utan Pang på rödbetan, så den biten behövs det ingen träning i. Här fick jag säga åt han ett par gånger och hjälpa flickan att inte bli våldtagen mitt på ljusa dan. Men sen lekte dom! Gjorde även en inkallning och som belöning igen ett varsegod till mer lek! Kändes bra ihjärtat, en bra promenad med lite kul spring!


Sen var det dax för besiktning...Men den "gubben gick inte! Det var lite fix...Men är ändå tacksam att det inte va några jobbiga rostskador! Så det är inte om alla säger, man behöver inte tvätta bilen för att undvika rost...

Medans dom besikata den passa vi på att köra ett litet lydnads pass! Blev en bra träning med lagom störning...Kanske till Bista jag ska åka och träna hund :)

Därefter vart det en fika o banan bakelse med mor!

Fira hennes ua bil och tröst åt över mina tvåor!


Kvällen tillbringades i Bettans nya lgh med att skruva Ikea möbler. Till Valters stora glädje var inte konkuransen så stor idag. Ingen mat inom synhåll och Ziz, i brist på annat, roade sig med honom istället på dom stora fria ytorna...


Ha en bra dag / Jeanette  

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards