Kära dagbok!

Alla inlägg den 17 februari 2010

Av Jean - 17 februari 2010 06:42

 

Igår morse tog vi oss till Öbk för att möta upp Carola. Vi åkte dit tidigare och gick en riktig "söndagspromenad" i skogen. Men söndags promenad menar jag lugn fin lunk och bara trevligt...Presic så som han va där och då, det är dit jag vill komma en dag! Här hemma är vi inte riktigt på "Söndagspromenad" än om vi säger så   ! 

Men som sagt det började bra och det fortsatte i samma anda. På parkeringen satt en stor ung hane. Inget gappande alls utan jag hade "kontrollen" och han va fukuserad så det tillomed gick o träna. 


Carola kom och vi fortsatte med positioner, ingångar, kontakt, stanna... Det vart en kul träning som kändes jättebra. Därefter vart det lite fika. Innan vi åkte hem skulle han rastas, men då kom det ut en Kelpie som hade lite för kul med sin husse...Då vart det lite jobbigt för den lillemannen. Men trots det kändes det jättebra! På hemvägen tog vi vägen förbi och han köpte en ny kamp fast i fick format för presentkortet han fick igår...


Väl hemma var vi lite pumsna så då vart det lite vila innan jag tog tag i en del städning innan det var dax igen att fara till nästa pass med Bibbi och indra! Askersunds bk på plats i ett ridhus! Tanken var bara att vi skulle bara lära att vistas i det. Men det kändes så bra så först körde vi lite lydnad efter att jag fått jobba upp kontakten...Det gick!!!! Super glada och nöjda garska vi upp oss och var tom med på vardagslydnaden som dom höll i. Väldig följsam och lyhörd till på slutet då dom drog i gång agillyti banan...Då hade dom så där roligt igen! Att andra har roligt eller bråkar då är inte stresströskeln hög kan jag lova, så där har vi mycket kvar att jobba med.


Däremot kände jag mig mycket nöjd över mig själv att inte jag gick upp i samma stress vilket jag ofta gör och känner frustration...utan jag tog det lugn fick ner han i varv och han fick släppa ut lite över en promenad och en vila ett tag i bilen för att sen prova igen.


Han börja varva upp men vi arbeta oss upp till en kontakt och körde ett kort pass igen som avslut! Känslan var kanon när vi åkte där ifrån hos båda oss och hos Bibbi som det också gick kanon för med sin lilla fröken Indra. Sprudlande hemfärd och peppad på fler besök där så nästa tisdag bär det av igen!

Ska nog faktist även kolla upp en vardags lydnads fortsättnings kurs där...Skulle va jätte skoj tror jag!


Idag då! Jo idag kommer nina på besök med sina vovvar...ska bli så skoj att träffa dom! Så nu ska det först slingas hår på Tessan och städas klart! Så nu...


Carpe diem / Jeanette







     

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards