Kära dagbok!

Direktlänk till inlägg 7 februari 2010

Biverkningar...

Av Jean - 7 februari 2010 18:10

   Lycklig vart jag inte av den medicinen iallfall...

En längre tid i mitt liv hade jag såna hjärt kramper och stickningar som jag sökte för i tid och otid. Enligt läkarna, som ALLTID när jag går dit är ju allt psykist. Så givetvis dessa hjärtkramper också. Jag köpte det, och lärde mig att leva med den ångesten, det var ju bara psykist. Dom försvann och har inte haft o reflekterat något mer över det...tills nu! Andra tabletten och hjärtkramperna var tillbax...

Nu förstår jag ju vart dessa kom av förra gången! Ytterligare biverkningar!

Men man kan ju verkligen förundras över läkarnas kompetens. Så frågan man får om vad man äter för medeciner, får härdan efter betraktas som en artighets fråga.

Borde inte nån av alla dessa läkare kunnat få ett liljeholmens, konstigt kan jag tycka. Det står ju tillomed som biverkning...Bröstsmärtor, även om dom inte står som vanligaste!


Ja, ja nog om detta!


I torsdags hände inte mycket men i Fredags gick vi ut på en liten längre runda till Valters stora glädje och energi. Tog mig även till ett ställe jag kan släppa han och lufta dom lurviga. För att bli av med en bråkdels energi uttnyttja vi snö massorna och kunde därefter ta en riktig mysig promenad. Här kommer lite bilder i en salig röra!


Mammas goaste ...så söt 

  

Lyckan var ju total när en pinne hittades...inte lätt i dessa snödrivor 

            ..ja...Lejonkungen

   

                          

Annars har det inte hänt mycket, men har även fått en annan "biverkning" av denna vila, men en mer possitiv sådan. Jag har en hund som gör allt för att vi ska göra nått...Söker upp mig fotgående på promenaden...ska vi, ska vi Matte?

...Och idag tills han andra stora glädje ville tanten! Vi körde lydnad hemmavid i strålande sol!

Det vi körde var Linförighet med fokus på kontakt ute på gatan, platsliggning, ställande undergång, stegförflyttningar för första grr och det funka banne mig :O, helomvändningar. Efter det körde vi även inkallningsövningar med bästa leksaken som störning...


Nöjd och glad efter denna träning följdes en långpromenad i Tripphult med Bettan Ziz och Su på eftermiddan...


     . Så nu ligger han för att han är trött min lilleman...Inte för han är utråkad...Känns skönt och bra men snart vankas det utgång igen och sen blir det Blåsningen!


Ha det gott / Jeanette

 
 
lena

lena

8 februari 2010 18:36

Vilka härliga kort & sol oxå. Skönt att du är på bena igen.

http://www.123minsida.se/HILLE-LENA

 
Bitte

Bitte

9 februari 2010 12:16

Hej!
Så himla trevligt att ni tog vägen förbi vår dogblogg häromdagen! Och nu har vi alltså snusat upp er. Cirkusbriarden hälsar att hon tycker att Valter är en rasande snygg, Nikebeardisen fnyser och låter meddela att det börjar bli alldeles för mycket briarder i tillvaron.

http://www.dietdog.se/dogblogg

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jean - 10 augusti 2011 08:34


  Det sägs: Det tog En minut att hitta en speciell vän i dig. En timme att uppskatta dig.En dag att älska dig,men det tar ett helt liv att glömma dig.För alltid i mitt hjärta! ...

Av Jean - 9 augusti 2011 07:36

Nio månader har nu passerat utan dig & nu ska allt va bra! Du måste gå vidare! Gå vidare med vad??? Livslusten orken energin drivet vänner familj psykolog. Ingen orkar längre höra, och varje dag blir ensamheten ångesten större & större...Usch va ja...

Av Jean - 4 augusti 2011 21:47

Men en sak vet jag...Du är min vän..Min ända vän   Tack jag känner dock att du är med mig!  ...

Av Jean - 31 juli 2011 16:02


     VALTER     Oj va livet är svårt & tomt utan dig Ibland! Saknar saknar saknar, så jag vet snart inte vart jag ska ta vägen och det finns ingen hejd på tårarna! Allt känns bara så jävla ensamt hårt och svårt och så jävla orättvist! ...

Av Jean - 8 april 2011 17:23

    Varför nu detta inlägg? För att offentliggöra att Valter var sjuk och han "inte bara lite jobbig"! Men framför allt för att jag vet, att att det finns dom som kommer ha nytta av denna viktig information och att Valter kanske ändå inte dog ...

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards