Kära dagbok!

Direktlänk till inlägg 21 februari 2010

Gbg Besök och inneliv i snöstorm!

Av Jean - 21 februari 2010 04:42

Söndag morgon och vaknade 3.15 Hade så ont i ryggen så det var en omöjlighet att ligga kvar! Snöstormen hade allafall gett med sig! Har aldrig sett så mycket snö, vad jag vet i hela mitt liv! Nu har vi inte längre ett staket, helt övertäckt och snön mäter till trädkronan trots att jag skottade ur för ett par veckor sedan. Börjar kännas lite smått oroveckade det här tycker jag...Nästan kusligt och "insnöad" är inte bara längre ett ordspråk, utan har ju nu fått en verklig betydelse. Och inte är det nog med det, mer har dom ju lovat till veckan! Den som inte bryr sig utan tycker livet är toppen i snökaoset är Valter! Skövlar sig genom snödriverna...Livet är toppen! Visserligen lite förundrad varför det blir såna kortisar, när vi har så kul! Ja ja...nog om detta väder...Men man kan nog känna sig blåst på en vår skulle jag tro...Det blir Vinter till sommar!

Annars har vi haft besök av Nina och Stella och hennes Kromfohrländer. Men det var ju inte så kul tyckte Valter...dom var ju jätte läskiga alla som invarderade hans kök.

Hans försök till att kolla av och lekinvit och han fick ett tydligt svar...


    

Men vi andra hade trevligt! Förta dagen tog vi oss en tur till Marieberg där jag verkligen gjorde fynd...En stålbur till bilen för 250:-

Valter kanske inte riktigt höll med här heller!Inte direkt det  fyndigaste köp jag gjort...

Nä fy vilken otäcking! Bilden ljuger för här ser han ju ändå ganska nöjd ut! Det är han inte...Men säger du att jag ska ligga här får jag väll göra det!

 

Ska detta verkligen vara nödvändigt???

   

Den här bilden talar mer för vad han igentligen tyckte om den...


Torsdag förmiddag blev till att fira Tessan som blev 25 år! Därefter vart det arbete för hennes del och vi andra tog en sväng till Nora där Nina hälsa på sina nära...gick kanon med alla vovvar i bilen! Medans dom gjorde sina besök, tog vi en runda runt Nora. Tog jätte fina kort men som än en gång försvann. Min kamera har verkligen ett eget liv????????? Så irriterande och Inge roligt alls...


  

Tessans 25 årsdag firas smörgåstårta och kladdkaka!

   

Valter på bilfärd...

  Till sammans med Ivve...

  och Kromhissarna ...

  

Stella med hennes Ivve... 


På kvällen kom Heso över men partyt som var tänkt uteblev! Ingen hade den rätta orken så det vart pizza och fika istället. Ingen fest men trevligt var det!


Fredagen kom och det var dax för dom att fara hem i ovädret som kommit...Otäckt men dom hade ingen möjlighet att stanna kvar, var tvungen att hem till resten av deras liga, men som tur gick det  bra!


På Fredagen var Su Tessan och Mamma här en sväng och till Lets dance fick vi sällskap av Bettan och Ziz. Fick till min stora glädje även gång min dator som tog vila ett dygn. Hade lite panik ett tag, man har tydligen införskaffat sig ett nytt beroende. Märks tydligare när den inte funkar. Vad gör man utan dator i stöstorm? Vad gjorde man innan? Bra fråga, men bra tidsfördriv är det!


Så igår vart det dator, dator, dator, ett kort pass inomhusträning och Melodifestivalen! Antar att det blir nått liknade idag, men om det nu håller upp och man slipper få pisk i ansiktet så kanske även  det går att pinna sig väg på en rejälare runda...Sen kommer jag även hålla tummarna för dottern som trotsade allt och begav sig iväg på båtresa att hon kommer välbehållen hem!


Ha det bra // Jeanette

 
 
Annelie

Annelie

21 februari 2010 07:58

Hej! Vilken söt hund du har! Har oxå en hårboll som gillar snön!!!

http://www.beardie.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jean - 10 augusti 2011 08:34


  Det sägs: Det tog En minut att hitta en speciell vän i dig. En timme att uppskatta dig.En dag att älska dig,men det tar ett helt liv att glömma dig.För alltid i mitt hjärta! ...

Av Jean - 9 augusti 2011 07:36

Nio månader har nu passerat utan dig & nu ska allt va bra! Du måste gå vidare! Gå vidare med vad??? Livslusten orken energin drivet vänner familj psykolog. Ingen orkar längre höra, och varje dag blir ensamheten ångesten större & större...Usch va ja...

Av Jean - 4 augusti 2011 21:47

Men en sak vet jag...Du är min vän..Min ända vän   Tack jag känner dock att du är med mig!  ...

Av Jean - 31 juli 2011 16:02


     VALTER     Oj va livet är svårt & tomt utan dig Ibland! Saknar saknar saknar, så jag vet snart inte vart jag ska ta vägen och det finns ingen hejd på tårarna! Allt känns bara så jävla ensamt hårt och svårt och så jävla orättvist! ...

Av Jean - 8 april 2011 17:23

    Varför nu detta inlägg? För att offentliggöra att Valter var sjuk och han "inte bara lite jobbig"! Men framför allt för att jag vet, att att det finns dom som kommer ha nytta av denna viktig information och att Valter kanske ändå inte dog ...

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards