Kära dagbok!

Direktlänk till inlägg 1 februari 2010

Något bättre...och ett litet hopp!

Av Jean - 1 februari 2010 17:56

     


       



      

Det var Lördagspromenaden runt Karlslund på 1 1/2...En promenad som var balsam för själen. Vackert väder, vacker omgivning! En promenad med mig själv min vackra underbara vovve! Mestadels vart det en koppel runda men han fick släppa loss lite på ett gärde imellan. Så duktig lilleman förutom i hundmötena då då, men dom är ju ett kapitel för sig. Men har ändå märkt att han stressar ur snabbare än vad han gjort innan! Alltid något!


Börjar må något bättre, och om det beror på GingSengen jag inhandlade i fredags (ska va bra vid stress och nedstämdhet) eller att jag plockade bort lite stress och krav...eller en kompination av båda...

Hur som haver, lite bättre känns det, men ska ändå bli skönt att komma till läkarn i morgon! Får nog välja här mellan pest eller kolia att börja med "lyckopillerna" igen...


Igår skulle jag bara gå en morgon runda, den rundan började i mulet väder, men redan efter en stund kom solen fram och den rundan blev hela 2.5 timma lång.

Lek och lite träning vart det också eftervägen! Väl hemma klappa jag mig själv på ryggen och tillät mig inte behöva göra något mer... Men av nån anledning infanns sig lusten till först till tvätt och en på hälsning hos Sussane och Ludde...och till råga på allt så fick jag lusta att borta hund! Så till Blåsningen hade jag en välkammad fin Valter! Nöjd med mig själv och den dagen...


Lika så idag...Nöjd över pappers göra, mer tvätt och vikt tvätt, en stads promenad till banken. Så där fick vi in lite miljöträning! Lugn och fin va han ;)


Började härom dagen också att läsa "Att välja glädje" med Kay Pollak! Har haft den länge men har inte kommit till skott att läsa... Men nu ska jag ge den en chans! Har hört att den ska va något utöver det vanliga, så det hoppas jag på...

Så först läsa...sen öva och praktisera...sen känna glädje...Det låter det!


Carpe Diem / Jeanette



 
 
bibbi

bibbi

2 februari 2010 12:03

vad härligt att höra att du börjar må bättre :) vilka fina bilder du har tagit på valter och snön :) kram i från oss

http://www.nogg.se/indrapindra

 
lena

lena

2 februari 2010 13:22

Härliga kort.

http://www.123minsida.se/HILLE-LENA

 
Carola

Carola

2 februari 2010 17:06

Vilka härliga bilder. Skönt att du är på väg tillbaka Hoppas vi ses snart

http://www.farrax.dinstudio.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jean - 10 augusti 2011 08:34


  Det sägs: Det tog En minut att hitta en speciell vän i dig. En timme att uppskatta dig.En dag att älska dig,men det tar ett helt liv att glömma dig.För alltid i mitt hjärta! ...

Av Jean - 9 augusti 2011 07:36

Nio månader har nu passerat utan dig & nu ska allt va bra! Du måste gå vidare! Gå vidare med vad??? Livslusten orken energin drivet vänner familj psykolog. Ingen orkar längre höra, och varje dag blir ensamheten ångesten större & större...Usch va ja...

Av Jean - 4 augusti 2011 21:47

Men en sak vet jag...Du är min vän..Min ända vän   Tack jag känner dock att du är med mig!  ...

Av Jean - 31 juli 2011 16:02


     VALTER     Oj va livet är svårt & tomt utan dig Ibland! Saknar saknar saknar, så jag vet snart inte vart jag ska ta vägen och det finns ingen hejd på tårarna! Allt känns bara så jävla ensamt hårt och svårt och så jävla orättvist! ...

Av Jean - 8 april 2011 17:23

    Varför nu detta inlägg? För att offentliggöra att Valter var sjuk och han "inte bara lite jobbig"! Men framför allt för att jag vet, att att det finns dom som kommer ha nytta av denna viktig information och att Valter kanske ändå inte dog ...

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards