Kära dagbok!

Direktlänk till inlägg 9 april 2010

Mera träning och spår!

Av Jean - 9 april 2010 04:28

   Godmorron...Idag var timmen slagen 4.15...Min kropp klarar tydligen inte av två bra aktiva dagar då blir det som socker dricka i den och det bara bubblar över vid denna tid på morron! Men men toppen dagar har vi haft...

I onsdags ringde Carola och var på väg till Kumla och vi möttes upp där och träna lite. Och vila är bra...För nu är han på den och han bara ber om mer och mer! Ville inte ens hoppa in i bilen och åka hem...Mera matte sa han!


Här sitter han, Herr Dea Zazzera Bello-Balder och poserar i sitt nya snygga halsband

"Balder" från hans uppfödares nya företag...Stiligt värre...eller hur?


  


Men han var inte bara snygg han va duktig också! Vi tränade lite linförighet,hopp, ställande under gång, platsliggning med Farrax som störning!


 

Det gick bra...Står på nära avstånd, en gång tog upp huvet en gång, men annars jätte duktig!


Efter det vart det bara att vara, till en början med att bara kolla in Carola och Farrax som hade kul och det är ju inga problem...

Sen vart det lite fika, men då kom det ett par inkräktare enligt Valter. Till en början gick det bra, men när dom kom alldelles för nära så tala han om det, utifall vi råkat missat ekipaget med två hundar som var på väg in genom dörrn...

     

Men han lugna sig snabbt och låg lugnt och kolla...

Har faktist märkt fler tillfällen vid mindre stress än kloklippning också. Har vid ett par tillfällen provat flexi i skogen där jag inte riktigt våga släppa han men ändå vore skönt att han fick skrutta lite fritt! När jag provat flexi förut så har han rusat ut 8 m med ett ryck kommit tillbax...8 m ut o tillbax osv osv...

Provat nu ett par gånger och han strosar runt som vilken hund som helst! Så det är ju ett skönt allternativ för oss båda!


Grimman funkar också bättre och bättre och jag orkade mig tom på en stads runda häromdagen på två timmar!

Testar en ny grej nu vid hund möten som jag fick tips om av en Briard ägare...

Att när han ser en hund på jätte jätte långt avstånd börjar belöna redan där fram till själva mötet! Mycket godis blir det i början men jag antar att det är meningen att det ska kunna minskas med tiden!

Vågar inte ropa hej än...Men än så länge har det gått över förväntan! Nyhetens behag brukar alltid funka, men jag kommer fortsätta pröva tills jag är överbevisad...Alla sätt är bra utom dom dåliga :) Så tack för tipset Eva!


Igår hade vi en spårdag till vid Risbergska med Carola!

Lilla Zot var även på ett besök och fick sig ett litet godis spår...

Tanke verksamheten var stor varför vi bara stod där rakt upp o ner i början men som sagt den som söker han finner...och sen en intressant "tant" i hälarna   




        

Duktig stolt kille hitta slutet :)


Sen var det Valters tur

Han va så duktig...Missa första depån, men jobba kanon med nosen nere hela tiden...Den störta utmaningen var ju här att det är ett gärde precis bredvid en traffikerad väg! Men spåra är tydligen roligare än biljakt...inte en tanke åt bilarna varken före och efter. Gissa om matte blir glad och stolt  


   

             

Stolt matte med duktig spår hund :) 


Carola och Mythos gjorde också ett kanon spår...

 

   

Det var ju toppen sa Mythos...


Farrax på i starten men tappa bort sig men fann sin älskade pinne i slutet... 


    

Fika vart det ju också innan regnet! Då hem och få i sig lite mat för att åka till Tessan och måla. Lek o bus och spår och det var två minst sagt trötta killar jag hade med hem. Medans jag måla fick dom vila i bilen en timme innan Matte Bettan anlände för att hämta hem lille Zot! 


Hemma igen och jag tog tag i lite golvvård med dammsugarn och moppen!

Kanon nöjd med dagen som fick sluta tidigt, orkade verkligen inte hålla mig vaken...Får försöka räta till rytmen idag...

Trevlig helg // Jeanette       

 
 
lena & hille

lena & hille

9 april 2010 09:20

Med lite tålamod ger det sig ska du se. Ni får ha en bra helg.

http://www.123minsida.se/HILLE-LENA

 
bibbi

bibbi

12 april 2010 11:34

super skoj att det gick bra att spåra dena gång också :) det är så otroligt roligt att se alla bilder du tar när du är iväg :) kram på er

http://www.nogg.se/indrapindra

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jean - 10 augusti 2011 08:34


  Det sägs: Det tog En minut att hitta en speciell vän i dig. En timme att uppskatta dig.En dag att älska dig,men det tar ett helt liv att glömma dig.För alltid i mitt hjärta! ...

Av Jean - 9 augusti 2011 07:36

Nio månader har nu passerat utan dig & nu ska allt va bra! Du måste gå vidare! Gå vidare med vad??? Livslusten orken energin drivet vänner familj psykolog. Ingen orkar längre höra, och varje dag blir ensamheten ångesten större & större...Usch va ja...

Av Jean - 4 augusti 2011 21:47

Men en sak vet jag...Du är min vän..Min ända vän   Tack jag känner dock att du är med mig!  ...

Av Jean - 31 juli 2011 16:02


     VALTER     Oj va livet är svårt & tomt utan dig Ibland! Saknar saknar saknar, så jag vet snart inte vart jag ska ta vägen och det finns ingen hejd på tårarna! Allt känns bara så jävla ensamt hårt och svårt och så jävla orättvist! ...

Av Jean - 8 april 2011 17:23

    Varför nu detta inlägg? För att offentliggöra att Valter var sjuk och han "inte bara lite jobbig"! Men framför allt för att jag vet, att att det finns dom som kommer ha nytta av denna viktig information och att Valter kanske ändå inte dog ...

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards