Kära dagbok!

Alla inlägg den 12 april 2010

Av Jean - 12 april 2010 06:13

Strålande sol och underbart vårväder och vi tog en långis runt våra gärden här hemma...Vi stannade även till på Eriksson kullen och bara va...Mycket rörelse av andra vårtörstande människor och hundar. Valter höll koll men lugt och fint...

Kamran var med också...


   

              

Lite Vår tecken hitta vi på vår promenad :)

Som en badboll...Tussilago......och inte bara vi människor som vaknar till liv, utan en "kotte" var också ute på vårpromenad!

                

  

När jag kom hem tog jag tag i lite bilvård och städa ur bilen och försökte få in Valters nya bur. Men det gick inte lika bra som jag tänkt mig...  

Irriterande men bilen är för liten! Kanske kommer gå om jag tar bort hela baksätet. Men då kommer jag ju inte ha plats för mer än en till passagerare. Händer ju inte så ofta, men möjligheten vill man ju kanske ändå ha...hm!

Nä, en kombi...


Tog även en finpromenad runt här på gatorna med en passivitets träning vid mackens utesevering och satt bara där och njöt...Gick ju galant :)


Men inte nog med det!!! Jag fick på springern som jag köpte förra sommarn på cyckeln också! Så duktigt och så stolt över denna prestation, för sånt där göra är inte min grej. Men nu är den på och jag har jag börjat ladda mentalt för en liten runda! Ska bli skoj, provade nån gång förra året med Tessans cyckel och då gick det som på räls...(Förrra årets inlägg) om ni vill kolla :)

Men har ändå tänkt låna Tessans bil med drag till en början och testa lite utanför tätbebyggt område!


På kvällen var vi till sonen och fick på sommar däcken...och medans han meka bil, gosa jag med Ludde   ! Träna även lite lydnad på deras gigantiska grön område... ,fot gående och platsliggning som även det gick galant trots passerade hundar runt om, visseligen på långa avstånd men fokus på matte och SÅ DUKTIG!

Så vad säger man...sådan matte sådan hund...Så duktiga  !


  // Jeanette












Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards