Kära dagbok!

Alla inlägg den 15 april 2010

Av Jean - 15 april 2010 05:51

   Gomorgon...Nu har jag fått lite koll på dygnsrytmen! Sover till sex och vaken hela dagarna, även om det må va lite segt blandat framåt eftermiddan!


Men sen har det ju vart kanonväder, så vi har så gott som vart ute från morgon till kväll. Promenerat, målat hos tessan och en kväll va jag på ljusparty hos grannen. Har även avvärkat möten på både arbetsförmedlingen och socialen som man nu tvingas gå till i och med utförsäkringarna.


Hon va trevlig och gör ju bara sitt jobb, men jag fick tre månader på mig att skaffa ett billigare boende! Min hyra ingick inte i deras norm! Orkar inte ens tänka på det! Har jag inte flyttat tills dess får man ta av den feta mat normen..........

Men sen kan man ju se det på ett annat sett.......Tre månader på mig att skaffa ett jobb så man kan bo kvar!

Vet inte vad som är lättast!?! Så har ni ett jobb åt mig hör av er ;)


Ja ja...idag är idag och imorgon finns inte! Fick iallafall erbjudande att börja ett hälsoprogram till hösten! Till hösten!!!!

Det går inte att vänta med mig! Vill jag idag, måste det hända idag!

Annars kanske det är för sent...Till hösten vet man inte alls hur jag mår, och just nu mår jag bra och vill verkligen ut. Hon ringde ett par samtal och dom tryckte in mig i gruppen som börjar nu på måndag.


Ja, så på måndag börjar jag på Allehallen i Hallsberg och ska bli motiverad, motionerad och socialt stimulerad...Ska bli jätte spännade!


Valter forsätter att sköta sig...Eller rättare sagt Matte fortsätter att sköta sig och va lugn och fin och inte bli arg och irriterad vid ev sne steg. Har känt tendensen till att börja,men kan tala med mig själv då...Lugn o fin matte!


Igår var vi en liten sväng till Klubben och han hoppa inte på nån och inte på Bibbi heller vilket han alltid försöker med. Därimot vart utmaningen lite för stor igår med Mariit...Då vart det lite hopp och även lite tendens till tanken att börja rida ...Hon är ju så kuuuul, sa Valter :)

Men det går deffenetivt åt rätt håll! Även hundmötena flyter på, en och annan går mindre bra, men långt i från hur han var för ett par veckor sen. Nu när jag ser framsteg kan jag lättare att ta ett mindre bra, nu när det funkar överlag!


Tar oftare och oftare kontakt med mig när vi möter hundar...Så jag kommer deffentivt fortsätta med denna "skvaller träning" och se vart den leder!

Matte har stort hopp om det lilla livet :))


Igår va vi och spåra med Carola och hennes killar skötte sig galant! För Valter gick det inte lika bra som dom andra gångerna. Han tänkte tanken på bilarna, men kom på sig själv, att det va spåra han hölls med. Pinnarna in i allafall, men va på nått sätt lite disträ och lufsade sig mer eller mindre igenom spåret...Men va gör väll det, så avkoplande och skönt uti naturen! Gott för själen!

Spåra...

 

Eller ska jag jaga bilar...

 

okey...va det spåra jag hölls med!?

Om du får den av mig...


Vad får jag av dig...

       

       

Hitta en till...

  

           

Gotta och lite lek med kampen vart det lönen för mödan idag...


Efter det var jag och kolla in Allehallen och fick lite info om vad som komma skall dom närmaste veckorna. På efter middagen kom Bibbi över och vi fotade Valter som ska va lite model på  hemsida :)


Idag har vi en dag med Zot framför oss och sen har jag massa måsten att ta tag i! Utfösäkringen innebär massa strul som atomatiska överföringar mm måste tas bort...Så irriterande...Men vem har sagt att nått ska få va enkelt! 


Nä, så det är väll bara ta tag i dagen och se glad ut // Ha det gott // Jeanette




Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards