Kära dagbok!

Direktlänk till inlägg 31 maj 2010

Upp och ner!

Av Jean - 31 maj 2010 05:41

     Igår var jag Tessan och Texas till våra kära på städdag i Franciskuslunden!

Min kära Valter som inte orkar med nånting fick stanna hemma. Dagen efter han verkat va så pigg läg han hela dan och va helt utslagen.Det vart mer än han orka med...Så det blir att va med och styra hans begränsningar.

Men det skär i ett mattes hjärta att han inte kan va med ute dessa fina dagar. Men han håller inte ihop och går i taket för allt och inget eller också vettskrämt ...och helt klubbad efter! Usch så jobbigt det här är! Så han är för passad till vila vila vila, tills pencelin kuren är avklarad enligt vetrinärens rekomendationer!


Vi åkte allafall i väg ett par timmar och Valter fick stanna hemma!

Först var vi och inhandla lite blommor till våra egna. Texas följde med godmodigt på allt och tog allt med ro...Från gallertrappor, sjutdörrar och kundvagnar, inga konstigheter alls! Verkligen en helskön collie kille. På plats både sov han och hjälpte oss att kratta...Vi kratta in och han rev ut!

Länk till Foton från dagen


På eftermiddagen vart det morsdag middag! Då fick Valter ändå följa med även om han var förpassad till vila inne i huset.


Idag kommer han också få va själv en stund då jag måste ta mig till läkaren. Har äntligen fått tid till öron näsa hals för att kolla om jag har andningsuppehåll när jag sover. Sen i eftermiddag kommer Texas hit och ska va med oss medans Matte Tessan arbetar. Valter och Texas har bekantas genom galler och dom har hälsat ute, det kommer inte va några problem men vi får hålla dom avskillt ett tag då inte Valter inser sina egna begränsningar...Så nu får vi hoppas han piggar på så han kan få ta hand om sin nya "Lillebror"!


Ha en bra dag // Jeanette


  

 
 
lena & hille

lena & hille

5 juni 2010 09:30

Men oj oj, så tråkigt med sjukdommar, han får krya på sej lilleman. Vilken söt liten Texas, kul att det finns människor som fortfarande gillar Collies, ser ju inte rasen så ofta numera.
Skickar styrke kramar från oss, ha de gott i solen

http://www.123minsida.se/HILLE-LENA

 
Jeanette  & Valter

Jeanette & Valter

5 juni 2010 22:29

Ja dte måste han verkligen ...återbesök på tisdag för att kolla njurar lever bukspottkötteln...Piggare är han iallafall!
Vad bedräffande collien så är det fruktansvärt med det läget av osamarbete som gäller mellan bruks och utställningfolket...Collien är en underbar ras och jag med dottern betvivlar inte att man kan kombinera de båda! För kombinatonen är ändå av vikt! Det ena ska inte utesluta det andra. Bara att köra sitt eget race med den här helt underbara individen...Texas! Helskön Collie kille!// Tack för kramar dom behövs i nu läget! Detsamma och ta hand om Hile Kille :)

http://jean66.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jean - 10 augusti 2011 08:34


  Det sägs: Det tog En minut att hitta en speciell vän i dig. En timme att uppskatta dig.En dag att älska dig,men det tar ett helt liv att glömma dig.För alltid i mitt hjärta! ...

Av Jean - 9 augusti 2011 07:36

Nio månader har nu passerat utan dig & nu ska allt va bra! Du måste gå vidare! Gå vidare med vad??? Livslusten orken energin drivet vänner familj psykolog. Ingen orkar längre höra, och varje dag blir ensamheten ångesten större & större...Usch va ja...

Av Jean - 4 augusti 2011 21:47

Men en sak vet jag...Du är min vän..Min ända vän   Tack jag känner dock att du är med mig!  ...

Av Jean - 31 juli 2011 16:02


     VALTER     Oj va livet är svårt & tomt utan dig Ibland! Saknar saknar saknar, så jag vet snart inte vart jag ska ta vägen och det finns ingen hejd på tårarna! Allt känns bara så jävla ensamt hårt och svårt och så jävla orättvist! ...

Av Jean - 8 april 2011 17:23

    Varför nu detta inlägg? För att offentliggöra att Valter var sjuk och han "inte bara lite jobbig"! Men framför allt för att jag vet, att att det finns dom som kommer ha nytta av denna viktig information och att Valter kanske ändå inte dog ...

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards